Citat:
Ursprungligen postat av
PolitisktKlarsynt
Du är ingen kronjägare skriver du.
Sen skriver du att du inte ens vet vad en liter mjölk kostar, vilket självklart varje normal vuxen person vet.
Med den analogin är de flesta jag känner onormala vuxna.
Citat:
Och du är en i kören som förespråkar kreditkort va?
För mig är det ytterst praktiskt, jag säger inte att alla skall ha ett kreditkort, som framkommit här i tråden verkar det vara flera som har svårt att lägga band på sig och därför börjar vrålshoppa bara för att det går. Det är nog samma människor som aldrig får igång ett sparande heller.
Citat:
Du spelar nog i en annan liga än 99% av oss andra här på privatekonomi. Vi är nämligen kronjägare misstänker jag. BajsBo tror jag också är en big spender som dig, säkert med en inkomst därefter såklart.
Att personer, som varje månad spenderar motsvarande det jag spenderar på ett år, lovordar kreditkort finner jag intressant. Känns som att dessa "silar mygg och sväljer kameler" när de blir så glada över några få ynka procent återbäring (dock stor nog att räcka till lyxresor vilket säger mycket om storleken på den totala konsumtionen hos dessa lyxlirare).
Jo, men visst är det så.
O ena sidan skulle jag aldrig få för mig att åka till en viss livsmedelsaffär för att de har kampanj på någon vara vi ändå skulle köpt. Jag handlar där det passar bäst.
O andra sidan är det alls inte dumt att få de där gratisresorna några gånger om året eftersom det ingen extra ansträngning är.
Citat:
Är det kreditkort som gör folk till storspenderare, eller är det storspenderare som älskar kreditkort? Jag vet vad jag tror...
Jag tror det skall börja med en ordnad ekonomi, klarar man inte ett sparande eller alltid har för mycket månad kvar på lönen så skall man hålla sig borta från kreditkort. Det är som påtalats, en rejäl fälla om man inte är uppmärksam.