2016-03-23, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FinwireTV

Om det stmmer det du skriver om att Avanza slog ihop anmlningarna s hade det kunnat innebra att din sammanslagna teckning ndde upp ver grnsbeloppet vilket d skulle gett dig tilldelning. I just detta fall hade det allts varit bttre med en stor anmlan istllet fr 10 st mindre.

Mvh,
Olle p Finwire.tv

Nej. S r det inte. Tecknade du via 10 konton p Avanza bortsg bolaget frn 9 konton och skickade in endast 1 konto. Om du frskte teckna 10 x 2000 aktier sg Avanza till att anmla endast 1 x 2000 aktier. Det var vl snllt av dom?
Citera
2016-03-23, 08:14
Medlem
starbounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
N, fick ni tilldelning?

Avanza slr ihop 10 deper till 1 st teckningsanmlan medan Nordnet lter 10 deper bli 10 teckningsanmlningar. Beroende p hur mnga deper man tecknar via har man sledes x ggr strre chans att f tilldelning via Nordnet jmfrt med Avanza, och detta gller alla introduktioner!

Jag tecknad Garo i fem deper hos Avanza och fick tilldelning i alla. De slog allts inte ihop dem fr mig.
Citera
2016-03-23, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starbound
Jag tecknad Garo i fem deper hos Avanza och fick tilldelning i alla. De slog allts inte ihop dem fr mig.

Olika villkor vid olika noteringar. Avanza har sagt rakt ut att dom stryker konton om de har mjlighet.
Citera
2016-03-23, 09:49
Medlem
starbounds avatar
Citat:
Olika villkor vid olika noteringar. Avanza har sagt rakt ut att dom stryker konton om de har mjlighet.

Ah, ok.

Gr att lsa det uttalandet ngonstans?
Citera
2016-03-23, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starbound
Ah, ok.

Gr att lsa det uttalandet ngonstans?

Trden om Avanza.
Citera
2016-03-23, 11:06
Medlem
FinwireTVs avatar
Citat:
Trden om Avanza.

Lnk?
Citera
2016-03-23, 11:10
Medlem
starbounds avatar
Citat:
Trden om Avanza.

Ok, tack, jag hittade det.

Det var intressant information, fr man vga in vid framtida noteringar.
Citera
2016-03-23, 11:10
Medlem
starbounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FinwireTV
Lnk?

(FB) Trden om Avanza
Citera
2018-02-12, 10:10
Medlem
Kursen har gtt upp rejlt sedan det senast skrevs ngot hr. Jag kpte in mig idag!

Pratade i helgen med en vn som tipsade om Plejd. Han jobbar p stort bolag i Sverige som primrt sljer verktyg etc till hantverkare. Enligt han lskar alla hantverkare produkten och dom har flera tusen ordrar i backlog som vntar tilldelning.

Vad jag lst/hrt om bde bolaget och deras produkt, plus nya storgaren Schneider Electric som kom in i fredags knns uppsidan onekligen vldigt lovande. I dagslget verkar deras strsta problem vara produktionskapacitet.

Ls p lite och terkom grna med vad ni tror
Citera
2018-02-13, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav8
Kursen har gtt upp rejlt sedan det senast skrevs ngot hr. Jag kpte in mig idag!

Pratade i helgen med en vn som tipsade om Plejd. Han jobbar p stort bolag i Sverige som primrt sljer verktyg etc till hantverkare. Enligt han lskar alla hantverkare produkten och dom har flera tusen ordrar i backlog som vntar tilldelning.

Vad jag lst/hrt om bde bolaget och deras produkt, plus nya storgaren Schneider Electric som kom in i fredags knns uppsidan onekligen vldigt lovande. I dagslget verkar deras strsta problem vara produktionskapacitet.

Ls p lite och terkom grna med vad ni tror

Har sjlv jobbat lite med att installera plejd produkter fr ngot r sedan. Har aldrig tnkt p det sjlv ifall man skulle kpa in sig lite.
r det dumt att gra det nu? Det har vl gtt upp en hel del senaste ret och nu med scheiders intg?
Dock som du sger, efterfrgan r strre n tillgngen p deras produkter, och vad jag hrt s ska det komma olika nya produkter vartefter, tex gateways.
Det kanske r lge att prova lite frsiktigt nd?
Citera
2018-02-13, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joi
Har sjlv jobbat lite med att installera plejd produkter fr ngot r sedan. Har aldrig tnkt p det sjlv ifall man skulle kpa in sig lite.
r det dumt att gra det nu? Det har vl gtt upp en hel del senaste ret och nu med scheiders intg?
Dock som du sger, efterfrgan r strre n tillgngen p deras produkter, och vad jag hrt s ska det komma olika nya produkter vartefter, tex gateways.
Kpte en liten liten del idag
Citera
2018-02-14, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joi

Hur tyckte du det var att jobba med produkten? r den s anvndarvnlig som man hr verallt? Ingen aning om hur timingen ser ut just nu, den har ju precis som sger gtt upp vldigt mycket senaste tiden. Jag r absolut ingen expert utan kper bara bolag jag tror lngsiktigt p. Knns som att det finns en hel del uppsida i det hr caset! ven spnnande med ngra nya produkter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in