Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-03-23, 01:58
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FinwireTV

Om det stämmer det du skriver om att Avanza slog ihop anmälningarna så hade det kunnat innebära att din sammanslagna teckning nådde upp över gränsbeloppet vilket då skulle gett dig tilldelning. I just detta fall hade det alltså varit bättre med en stor anmälan istället för 10 st mindre.

Mvh,
Olle på Finwire.tv

Nej. Så är det inte. Tecknade du via 10 konton på Avanza bortsåg bolaget från 9 konton och skickade in endast 1 konto. Om du försökte teckna 10 x 2000 aktier såg Avanza till att anmäla endast 1 x 2000 aktier. Det var väl snällt av dom?
Citera
2016-03-23, 08:14
  #14
Medlem
starbounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Nå, fick ni tilldelning?

Avanza slår ihop 10 depåer till 1 st teckningsanmälan medan Nordnet låter 10 depåer bli 10 teckningsanmälningar. Beroende på hur många depåer man tecknar via har man således x ggr större chans att få tilldelning via Nordnet jämfört med Avanza, och detta gäller alla introduktioner!

Jag tecknad Garo i fem depåer hos Avanza och fick tilldelning i alla. De slog alltså inte ihop dem för mig.
Citera
2016-03-23, 09:19
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starbound
Jag tecknad Garo i fem depåer hos Avanza och fick tilldelning i alla. De slog alltså inte ihop dem för mig.

Olika villkor vid olika noteringar. Avanza har sagt rakt ut att dom stryker konton om de har möjlighet.
Citera
2016-03-23, 09:49
  #16
Medlem
starbounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Olika villkor vid olika noteringar. Avanza har sagt rakt ut att dom stryker konton om de har möjlighet.

Ah, ok.

Går att läsa det uttalandet någonstans?
Citera
2016-03-23, 10:34
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starbound
Ah, ok.

Går att läsa det uttalandet någonstans?

Tråden om Avanza.
Citera
2016-03-23, 11:06
  #18
Medlem
FinwireTVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Tråden om Avanza.

Länk?
Citera
2016-03-23, 11:10
  #19
Medlem
starbounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Tråden om Avanza.

Ok, tack, jag hittade det.

Det var intressant information, får man väga in vid framtida noteringar.
Citera
2016-03-23, 11:10
  #20
Medlem
starbounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FinwireTV
Länk?

(FB) Tråden om Avanza
Citera
2018-02-12, 10:10
  #21
Medlem
Kursen har gått upp rejält sedan det senast skrevs något här. Jag köpte in mig idag!

Pratade i helgen med en vän som tipsade om Plejd. Han jobbar på stort bolag i Sverige som primärt säljer verktyg etc till hantverkare. Enligt han älskar alla hantverkare produkten och dom har flera tusen ordrar i backlog som väntar tilldelning.

Vad jag läst/hört om både bolaget och deras produkt, plus nya storägaren Schneider Electric som kom in i fredags känns uppsidan onekligen väldigt lovande. I dagsläget verkar deras största problem vara produktionskapacitet.

Läs på lite och återkom gärna med vad ni tror
Citera
2018-02-13, 11:42
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav8
Kursen har gått upp rejält sedan det senast skrevs något här. Jag köpte in mig idag!

Pratade i helgen med en vän som tipsade om Plejd. Han jobbar på stort bolag i Sverige som primärt säljer verktyg etc till hantverkare. Enligt han älskar alla hantverkare produkten och dom har flera tusen ordrar i backlog som väntar tilldelning.

Vad jag läst/hört om både bolaget och deras produkt, plus nya storägaren Schneider Electric som kom in i fredags känns uppsidan onekligen väldigt lovande. I dagsläget verkar deras största problem vara produktionskapacitet.

Läs på lite och återkom gärna med vad ni tror

Har själv jobbat lite med att installera plejd produkter för något år sedan. Har aldrig tänkt på det själv ifall man skulle köpa in sig lite.
Är det dumt att göra det nu? Det har väl gått upp en hel del senaste året och nu med scheiders intåg?
Dock som du säger, efterfrågan är större än tillgången på deras produkter, och vad jag hört så ska det komma olika nya produkter vartefter, tex gateways.
Det kanske är läge att prova lite försiktigt ändå?
Citera
2018-02-13, 17:12
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joi
Har själv jobbat lite med att installera plejd produkter för något år sedan. Har aldrig tänkt på det själv ifall man skulle köpa in sig lite.
Är det dumt att göra det nu? Det har väl gått upp en hel del senaste året och nu med scheiders intåg?
Dock som du säger, efterfrågan är större än tillgången på deras produkter, och vad jag hört så ska det komma olika nya produkter vartefter, tex gateways.
Det kanske är läge att prova lite försiktigt ändå?
Köpte en liten liten del idag
Citera
2018-02-14, 11:01
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joi
Har själv jobbat lite med att installera plejd produkter för något år sedan. Har aldrig tänkt på det själv ifall man skulle köpa in sig lite.
Är det dumt att göra det nu? Det har väl gått upp en hel del senaste året och nu med scheiders intåg?
Dock som du säger, efterfrågan är större än tillgången på deras produkter, och vad jag hört så ska det komma olika nya produkter vartefter, tex gateways.
Det kanske är läge att prova lite försiktigt ändå?

Hur tyckte du det var att jobba med produkten? Är den så användarvänlig som man hör överallt? Ingen aning om hur timingen ser ut just nu, den har ju precis som säger gått upp väldigt mycket senaste tiden. Jag är absolut ingen expert utan köper bara bolag jag tror långsiktigt på. Känns som att det finns en hel del uppsida i det här caset! Även spännande med några nya produkter
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback