Tyvärr TS så finns där en acceptans för diskriminering mot svenskar hos de flesta politiker. Har gott om vänner som inte har råd att gå till tandläkaren men jag tvingas betala akut tandvård för asylsökare, jag tvingas även betala min egen och det är dyrt!!! Vem får ansöka om ett hemutrustningslån, upp till 35.000 kr? Invandrare only. Behöver den sökande betala tillbaka det? Nej inte alltid. Då tar man istället pengar från skattebetalaren, dvs mig.. Jag får betala mina möbler ur egen ficka.
Citat:
Ursprungligen postat av
seuss
Först av allt har jag aldrig förstår varför någon annan ska få mina pengar... men ok om nu mina skattepengarna ska ges bort kors och tvärs så är det klart de ska få mer pengar än dig. Vi har nu valt att ta in en jävla massa flyktringar och för att inte landet ska haverera mer än det gjort måste vi få avkastning för så många som möjligt av dessa människor i framtiden. Vi måste därför satsa pengar och utbildning på dem för att ge dem en chans.
Dig har vi uppenbarligen redan misslyckats med. Hade jag fått rösta hade du inte fått några mer pengar alls, då det som redan investerats i dig har gett noll avkastning... Du har fått dina chanser i livet och har inte tagit dem av en eller annan orsak. Mer pengar åt flyktingarna! till den dagen de avslöjar att inte ge avkastning då ska även de pengarna dras in!
Inte ens hälften av de som invandrat har fått jobb efter 10 år. Många är fortfarande att betrakta som nyanlända efter 10 år, bristfällig svenska, kan inte stava.. Inte ens då agerar man, bidragen trillar in som vanligt utan motprestation. Verkligen ett recept på framgång..
Du vet att samhället är inte anpassat för alla individer. Personer med någon autismspektrumstörning får det oftast svårt i livet. De förstår sig inte på det sociala samspelet som
samhället är byggt på. Det spelar ingen roll om de gått i den svenska skolan när den sociala biten är avvikande från normen. Något som många här förbiser.. Ni bara antar att man är lat

TS kanske hör till en av dem, inte vet jag och det är inget jag intresserar mig för heller.
Säger inte att alla med AST* lever på bidrag. Det finns gott om folk som trots AST har klarat skolan med bra betyg och fixat sig en topputbildning.
Ska då en invandrare som efter 10-15 år (lika många år som de flesta svenskfödda gått i skolan) knappt behärskar det svenska språket i vare sig tal eller skrift vara berättigad bidrag utan motprestation, hemutrustningslån (Invandrare only! Som inte alltid behöver betalas tillbaka utav den sökande utan kan tas ur röven på skattebetalare, upp till 35.000 kr har man rätt till)?
Förstår mig inte på föraktet mot svenskar som går på bidrag, kanske ofrivilligt, men man har inget att invända när en invandrare går på bidrag. En invandrare som har tagit sig igenom 12 säkra länder för att nå Sverige, det har man inget emot..
* Autismspektrumtillstånd