2016-02-20, 13:28
Medlem
Burkbubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Dom flyr av ekonomiska skäl, det flyktingar som kommer till Sverige är ekonomiska lyckosökare, att påstå något annat är bara bedrägeri.

Enda risken att de blir krig i Sverige, är att vi tar emot flyktingar, det bryter den homogena folkgemenskapen som vi har. Eller för citera en socialdemokratisk statsminister :

Jag är övertygad om att den amerikanska regeringens svårigheter i stor utsträckning beror på det faktum att det i Amerika finns en massarbetslöshet, som gör det naturligt för många vita att försöka vältra över fattigdomen och arbetslösheten på de svarta i den tron att de därmed slipper att drabbas själva. Vi svenskar lever ju i en så oändligt mycket lyckligare lottad situation. Vårt lands befolkning är homogen, inte bara i fråga om rasen utan också i många andra avseenden.

Du är mao kontraproduktiv i ditt sätt att tänka. Risken för att samhällets kollats och att de bli oroligt i Sverige öka hur fler flyktingar vi tar emot.

"Dom flyr för sin sin liv"

Vilken jävla bullshit, dom flesta Syrier har 1-2 år i Turkiet eller många ensamkommande flyktingbarn har bott i Iran i hela sitt liv, man söker sej till Sverige för bidragen och de arbetsfria inkomsterna.

Du kanske skulle läsa på lite och vara lite källkritisk än bara sprida marxtisk propaganda direkt ifrån Ny dag.
Då kan du komma med något som stödjer dina påståenden, så kan vi diskutera vidare sen.
Citera
2016-02-20, 13:29
Medlem
AmaiLius avatar
Ta tåget till Danmark, kasta passet och sök asyl i Sverige , ny identitet får du på köpet. Skulle vara kul om Flashback får en egen wallraffare.
Citera
2016-02-20, 13:30
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RulleRivare
Jag har inga problem med att gruppera människor. Däremot gör jag det inte alltid. Att jag hellre skulle se att du eller någon annan random person dog än mina föräldrar implicerar inte att jag måste tycka att en flykting med nödvändighet ska få mindre pengar än en svensk som går på soc.
Du grupperar alltså människor när det passar. Så länge det inte direkt berör dig spelar det ingen roll, om det direkt berör dig spelar det roll. Detta inser du väl själv beror på att du saknar koppling till de som går på soc och de som är "flyktingar"? Du har ingen känslomässig koppling till dessa och då spelar det dig ingen roll vem som drabbas.
Citera
2016-02-20, 13:35
Medlem
NickSonnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittsill
alltså missförstå mig inte, jag är inte rasist eller så.. men borde inte jag som arisk svensk med prominenta rötter sedan 1600-talet ha 'rätt' till en större ekonomiskt 'throwback' än människor som kommer ifrån ett samhälle totalt isolerat ifrån Sveriges ekonomi.
ett land som dessutom har fallerat till krig & kaos..
Exakt, så borde det vara, och så är det i normala länder. Tyvärr är Sverige ett sjukt land som premierar kriminella (ja, i princip alla asylanter är illegala invandrare och således kriminellt slödder).
Citera
2016-02-20, 13:35
Medlem
Man får nog skilja på arbetsmarknadspolitiska för invandrare åtgärder och på utbetalning av nödbidrag till medellösa svenskar. Två olika åtgärder som inte är kopplade det minsta med varandra. Soc.bidrag generar ju ingen tillväxt, bidrag till att få folk ut i arbete kan ju däremot göra det. Ursvensk eller nysvensk, helt betydelselöst i sammanhanget.
Citera
2016-02-20, 13:38
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KjellSortering
Är inte socnormen på 2800? Då borde du ha 1000 kronor mer än asylsökande.

Dålig trådstart

Snarare 3890 kr för en ensamstående person, varav 2950 kr är personliga kostnader och hushållskostnader ligger på 940 kr. Så endast 2800 kr i socnorm stämmer inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Witzm
Riksnormen för socialbidrag är 3300 kr i månaden.
400 kr extra om man har jobbat.
Det blir 110 kr om dagen.
Asylsökande får 24 kr om dagen eller 75 kr om de inte bor på ett boende.

Det där är så fel. Riksnormen ligger på 3890 kr, varav 2950 kr är personliga kostnader och hushållskostnader ligger på 940 kr. Om man är en ensamstående person. Om man har jobbat tidigare eller inte, det påverkar inte alls. Det ger till exempel inte 400 kr extra i månaden.
Citera
2016-02-20, 13:39
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Man får nog skilja på arbetsmarknadspolitiska för invandrare åtgärder och på utbetalning av nödbidrag till medellösa svenskar. Två olika åtgärder som inte är kopplade det minsta med varandra. Soc.bidrag generar ju ingen tillväxt, bidrag till att få folk ut i arbete kan ju däremot göra det. Ursvensk eller nysvensk, helt betydelselöst i sammanhanget.
Nu handlar ju inte tråden om etableringsersättning eller liknande, vilket jag antar att du syftar på med "arbetsmarknadspolitiska för invandrare åtgärder", utan den handlar om den s.k dagersättningen som ges till asylsökande utan egen försörjning, vilken kan direkt jämföras med den ersättning som andra kan få som saknar inkomst.
Citera
2016-02-20, 13:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Burkbubba
Då kan du komma med något som stödjer dina påståenden, så kan vi diskutera vidare sen.

Tog din ord slut om att det var synd om flyktingar? När bevisen om att en homogen befolkning är bättre än din sunkiga mångkulturella bajs samhälle. Dom flyktingar som har Sverige tagit under 2000 talet, är 99% lyxflyktingar som kommer hit för begått och brott leva på bidrag.
Citera
2016-02-20, 13:51
Medlem
Tjoflos avatar
Vårt välfärdssystem hänger ihop med att dina föräldrar har genom sin skatt betalat för dig, betalat din skola, vården och sett till att du får hjälp att hitta ditt första jobb. Nu kommer det massor av människor som inte har rötter här och de måste då ta del av samma pengar dina föräldrar betalat för att få dig vuxen.

Sen har de ofta sämre kompetens vilket leder till att de tar alla låglönejobb, samma jobb som är tänkta att fungera som de första arbetena åt unga, inte något permanent som man ska försörja en familj på. Vilket leder till att unga har det riktigt svårt att hitta sina första arbeten där stor personal omsättning är standard.

Du ska inte känna skuld över att gå på soc, den extremt minimala kostnaden du kostar samhället betalar dina föräldrar och släkt för med råge genom sin skatt, som det är tänkt. Jag anser att det är korruption att människor som inte har en skattebetalande släkt bakom sig kan komma hit och roffa åt sig gratis pengar.
Citera
2016-02-20, 14:06
Medlem
KjellSorterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spyrran
Snarare 3890 kr för en ensamstående person, varav 2950 kr är personliga kostnader och hushållskostnader ligger på 940 kr. Så endast 2800 kr i socnorm stämmer inte.

Det där är så fel. Riksnormen ligger på 3890 kr, varav 2950 kr är personliga kostnader och hushållskostnader ligger på 940 kr. Om man är en ensamstående person. Om man har jobbat tidigare eller inte, det påverkar inte alls. Det ger till exempel inte 400 kr extra i månaden.

Åh fan mina siffror var från minnet och lång tid tillbaka. Men min poäng är ändå att trådstarten inte är verklighetsförankrad.
Citera
2016-02-20, 14:07
Medlem
doobedoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49

Pensionärer, är det också en nödlösning när min mormor och farmor inte får ett skvatt tillbaka? Pensionärsboenden där man drogar ner, inte har råd till någon vettig mat eller byta ut trasiga lampor.
Sluta bullshita och rättfärdiga idioti.
Senast redigerad av doobedoo 2016-02-20 kl. 14:09.
Citera
2016-02-20, 14:07
Medlem
KjellSorterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickSonny
Exakt, så borde det vara, och så är det i normala länder. Tyvärr är Sverige ett sjukt land som premierar kriminella (ja, i princip alla asylanter är illegala invandrare och således kriminellt slödder).

Du kan inte vara asylant och vistas i sverige illegalt. Det förstår en femåring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in