2016-02-20, 11:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Låt arbetsgivaren själv bestämma vilken denne vill anställa, med din attityd lär du aldrig få nåt långvarigt jobb.

Om det rätt storlek på arbetsgivare, att dela ut arbetsvisum till att någon skall jobba på en lokal krog, är knappast seriöst. Men nu var detta vad de handlade om.
Citera
2016-02-20, 12:01
Medlem
Riksnormen för socialbidrag är 3300 kr i månaden.
400 kr extra om man har jobbat.
Det blir 110 kr om dagen.
Asylsökande får 24 kr om dagen eller 75 kr om de inte bor på ett boende.
Citera
2016-02-20, 12:04
Medlem
Burkbubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Varför då? Det är inte så lätt att få jobb, en Svensk som far illa skall ändå har förtur förre någon som tränger sej in i vårt land och påstår att han är en flykting. Vi har inte råd upprusta välfärden, men vi har råd att ta emot groteska mängder parasitflyktingar ifrån Syrien.
Märks direkt att du är en sån där "Dom där jävla negrerna kommer hit och tar våra jobb och fruntimmer" - människa. Men nu är det dags att tänka efter, för mig som arbetsgivare kostar det lika mycket att anställa en flykting som en svensk. Mina utgifter blir detsamma, även med bidrag från arbetsförmedlingen.

Om en människa från ett annat land, som inte kan språket, inte har erfarenhet från yrket eller en svensk utbildning lyckas stjäla jobb från svenskar så unnar jag dessa flyktingar/nyanlända jobben alla dagar i veckan. Det är dom värda. Detsamma gäller våra svenska fruntimmer, lyckas ni charma dom så grattis!

Dessa "parasitflyktingar" flyr inte för nöjets skull. Dom flyr inte från fattigdom, dom flyr för att dom är rädda för sina liv, dom flyr från krig. Sätt dig själv i deras situation för en sekund. Det blir krig i Sverige, dagligen åker terroristgrupper runt och dödar folk i din närhet. Du har redan förlorat dina släktingar. Väljer du att bo kvar i landet, eller gör du allt du kan för att överleva? Du kanske till och med hoppar i en gummibåt för att åka över till Finland, eller hur? Dom flyr för sina liv, som vilket normal människa som helst skulle göra. Jag kan lova dig att alla flyktingar som kommit hit hellre skulle välja att bo kvar i sitt hemland, om det var fred, om dom inte var rädda för sina liv.

Varför ska du smutskasta flyktingarna som tar emot pengar från staten, som dom har rätt till? Det är väl staten du ska hata?
Senast redigerad av Burkbubba 2016-02-20 kl. 12:11.
Citera
2016-02-20, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittsill
"61 kronor per dag.
Det är vad en asylsökande får i bidrag.
Det är också vad kyrkoherde Pontus Gunnarsson tänker leva på fram till påsk. "

källa: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22297074.ab

Varför får asylsökande mer pengar än mig?
nog för att jag går på soc.. lyckligtvis är jag ensam om att leva ett sånt fattigt liv, i min släkt.

alltså missförstå mig inte, jag är inte rasist eller så.. men borde inte jag som arisk svensk med prominenta rötter sedan 1600-talet ha 'rätt' till en större ekonomiskt 'throwback' än människor som kommer ifrån ett samhälle totalt isolerat ifrån Sveriges ekonomi.
ett land som dessutom har fallerat till krig & kaos..

känns ju lite som om Sverige belönar fel individ..

Så varför får asylsökande MER pengar än mig.. dessutom så får dem pengarna.. bara för de andas luft i Sverige.. verkar det som?

ps.
jag själv lever på soc och enligt soc normen, så 'lever' jag på 58 kr per dag.
efter jag har hoppat genom socialens byråkratiska hinderbana, såklart.

Tragiskt att alla disinformerar topicen och frågorna i stil med
-*fnys* varför har inte du jobb för då .. VA? va?
-*jorå ..blablabla ekonomisk-utopi-sverige!
-* nää har man varit med och byggt upp ett samhälle i 400 års tid så kan man inte få en del av samhällets kaka... näru.. du ska inte tro att du är något här inte.. de här asylsökandena förtjänar mer pengar än dig.. se så ut och jobba för sverige nu
Du har växt upp i Sverige med vår skola och våra extremt omfattande skyddsnät, och ändå lyckats krångla dig förbi alla dessa och går nu på soc. Det finns anledning att tro att du har fått chansen till ett bättre liv många gånger om men att du inte tagit chansen och aktivt motsatt dig detta. Då satsar jag hellre pengarna på folk som har flytt krig och tagit sin chans att få överleva oavsett hur arisk du må vara.

För övrigt, om det stämmer som du skriver att du får 3 kr mindre mindre än asylsökande så är det ganska små pengar att gnälla över.
Citera
2016-02-20, 12:38
Medlem
KjellSorterings avatar
Är inte socnormen på 2800? Då borde du ha 1000 kronor mer än asylsökande.

Dålig trådstart
Citera
2016-02-20, 12:46
Medlem
Jiiimboohs avatar
Varför får du så lite i socialbidrag? Om du bara har 58 kr/dag kvar efter räkningar har du antingen inte angett alla kostnader till soc på rätt sätt eller så har du onödiga abonnemang eller liknande. Du borde ligga närmare 100 kr. Skippa kabel-tv, Netflix och Spotify Premium, samt byta till billigare telefoni och internet, så ska du se att pengarna räcker längre. Kom även ihåg att ange både hyra, el och hemförsäkring till soc.

Att du går på soc ska jag inte säga något om. Det kan finnas många anledningar till det. T ex är det mycket vanligt att yngre personer har tillfälliga anställningar och går på soc mellan jobb, eftersom de inte uppfyller arbetsvillkoren i a-kassan. Äldre kan bli långtidsarbetslösa eftersom arbetsgivarna anser dem vara för gamla. Andra lider av fysisk eller psykisk sjukdom, men är inte berättigade till (tillräcklig) ersättning från försäkringskassan.

Att du är vit s k arier ska inte spela någon roll. Staten och kommunen har ett ansvar gentemot sina medborgare, oavsett deras bakgrund. Alla som inte kan försörja sig själva har rätt till ekonomiskt stöd/bistånd/bidrag.
Senast redigerad av Jiiimbooh 2016-02-20 kl. 12:52.
Citera
2016-02-20, 12:51
Medlem
doobedoos avatar
Vad är det med människor i denna tråd?
TS, bry dig inte om dessa empatilösa djur.

Självklart spelar det roll att du bott i detta land där du betalat skatt ska få mer pengar än utomstående människor som kommer hit.

Dessa empatilösa människor kan inte ha familj, för deras resonemang går att använda på samma sätt. Jag skulle vilja se dessa människor hjälpa andra lika mycket som sin egen familj.
Hycklare är de hela bunten.
Citera
2016-02-20, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doobedoo
Vad är det med människor i denna tråd?
TS, bry dig inte om dessa empatilösa djur.

Självklart spelar det roll att du bott i detta land där du betalat skatt ska få mer pengar än utomstående människor som kommer hit.

Dessa empatilösa människor kan inte ha familj, för deras resonemang går att använda på samma sätt. Jag skulle vilja se dessa människor hjälpa andra lika mycket som sin egen familj.
Hycklare är de hela bunten.
Hur jag agerar i min privata sfär blandar jag inte in i hur jag tycker att ett land ska skötas.
Citera
2016-02-20, 13:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Burkbubba
Märks direkt att du är en sån där "Dom där jävla negrerna kommer hit och tar våra jobb och fruntimmer" - människa. Men nu är det dags att tänka efter, för mig som arbetsgivare kostar det lika mycket att anställa en flykting som en svensk. Mina utgifter blir detsamma, även med bidrag från arbetsförmedlingen.

Om en människa från ett annat land, som inte kan språket, inte har erfarenhet från yrket eller en svensk utbildning lyckas stjäla jobb från svenskar så unnar jag dessa flyktingar/nyanlända jobben alla dagar i veckan. Det är dom värda. Detsamma gäller våra svenska fruntimmer, lyckas ni charma dom så grattis!

Dessa "parasitflyktingar" flyr inte för nöjets skull. Dom flyr inte från fattigdom, dom flyr för att dom är rädda för sina liv, dom flyr från krig. Sätt dig själv i deras situation för en sekund. Det blir krig i Sverige, dagligen åker terroristgrupper runt och dödar folk i din närhet. Du har redan förlorat dina släktingar. Väljer du att bo kvar i landet, eller gör du allt du kan för att överleva? Du kanske till och med hoppar i en gummibåt för att åka över till Finland, eller hur? Dom flyr för sina liv, som vilket normal människa som helst skulle göra. Jag kan lova dig att alla flyktingar som kommit hit hellre skulle välja att bo kvar i sitt hemland, om det var fred, om dom inte var rädda för sina liv.

Varför ska du smutskasta flyktingarna som tar emot pengar från staten, som dom har rätt till? Det är väl staten du ska hata?

Dom flyr av ekonomiska skäl, det flyktingar som kommer till Sverige är ekonomiska lyckosökare, att påstå något annat är bara bedrägeri.

Enda risken att de blir krig i Sverige, är att vi tar emot flyktingar, det bryter den homogena folkgemenskapen som vi har. Eller för citera en socialdemokratisk statsminister :

Jag är övertygad om att den amerikanska regeringens svårigheter i stor utsträckning beror på det faktum att det i Amerika finns en massarbetslöshet, som gör det naturligt för många vita att försöka vältra över fattigdomen och arbetslösheten på de svarta i den tron att de därmed slipper att drabbas själva. Vi svenskar lever ju i en så oändligt mycket lyckligare lottad situation. Vårt lands befolkning är homogen, inte bara i fråga om rasen utan också i många andra avseenden.

Du är mao kontraproduktiv i ditt sätt att tänka. Risken för att samhällets kollats och att de bli oroligt i Sverige öka hur fler flyktingar vi tar emot.

"Dom flyr för sin sin liv"

Vilken jävla bullshit, dom flesta Syrier har 1-2 år i Turkiet eller många ensamkommande flyktingbarn har bott i Iran i hela sitt liv, man söker sej till Sverige för bidragen och de arbetsfria inkomsterna.

Du kanske skulle läsa på lite och vara lite källkritisk än bara sprida marxtisk propaganda direkt ifrån Ny dag.
Senast redigerad av Niggers 2016-02-20 kl. 13:10.
Citera
2016-02-20, 13:06
Medlem
doobedoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RulleRivare
Hur jag agerar i min privata sfär blandar jag inte in i hur jag tycker att ett land ska skötas.

Jo för tesen människor bedriver här att gruppen inte spelar någon roll,(nationen, samhället och i sin tur familj/släkt) var man kommer ifrån eller åstadkommit.

Ifall du motsäger denna princip äger det ingen koppling mellan oss överhuvudtaget och vi kan istället spendera majoriteten av våra pengar borta i Iran även fast vi jobbar skiten av oss här. Nej säger du, eftersom du bor här. Fast ni sa ju att det inte spelar någon roll nyss? Det spelar ingen roll ifall man är vit eller kommer från ett annat land. Då kan jag dra det resonemanget än längre och påstå att vi ska ha en global välfärd, för det är det ni förespråkar.

Pengarna spenderas här på grund av det samhällskontrakt som existerar i ett samhälle. På individer och institut. Och om en individ föds i detta land så har den rätt till X hjälpmedel och åtgärder, dels på grund av att den betalat skatt och för att individen har ett samhällskontrakt.
Och varför tror ni det finns nationer/grupper!?

Skulle gärna vilja höra era resonemang om ni plötsligt blivit handikappade och inte längre dugliga för jobb. Hycklare.
Senast redigerad av doobedoo 2016-02-20 kl. 13:08.
Citera
2016-02-20, 13:22
Medlem
Jiiimboohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittsill
rent etiskt så anser jag inte mig vara värd mer än någon annan, men just socioekonomiskt så anser jag att min familj som har svettats för det här landet i 400 år, bör få mer i pengar vid ekonomiskt knipa - än vad en invandrare skall få.
Ifall man ska bli belönad av staten/kommunen p g a vad ens släktingar har gjort innan man ens föddes, ska man då också bli bestraffad av staten p g a vad ens släktingar gjort? Om din kusin rånar, ska hela din släkt bli straffad? Eller ska varje enskild person behandlas som en individ?

Du här rätt till ekonomiskt bistånd om du inte klarar att försörja dig själv, men du ska inte ha rätt till mer pengar för att du kommer från en "bra" släkt.
Citera
2016-02-20, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doobedoo
Jo för tesen människor bedriver här att gruppen inte spelar någon roll,(nationen, samhället och i sin tur familj/släkt) var man kommer ifrån eller åstadkommit.

Ifall du motsäger denna princip äger det ingen koppling mellan oss överhuvudtaget och vi kan istället spendera majoriteten av våra pengar borta i Iran även fast vi jobbar skiten av oss här. Nej säger du, eftersom du bor här. Fast ni sa ju att det inte spelar någon roll nyss? Det spelar ingen roll ifall man är vit eller kommer från ett annat land. Då kan jag dra det resonemanget än längre och påstå att vi ska ha en global välfärd, för det är det ni förespråkar.

Pengarna spenderas här på grund av det samhällskontrakt som existerar i ett samhälle. På individer och institut. Och om en individ föds i detta land så har den rätt till X hjälpmedel och åtgärder, dels på grund av att den betalat skatt och för att individen har ett samhällskontrakt.
Och varför tror ni det finns nationer/grupper!?

Skulle gärna vilja höra era resonemang om ni plötsligt blivit handikappade och inte längre dugliga för jobb. Hycklare.
Jag har inga problem med att gruppera människor. Däremot gör jag det inte alltid. Att jag hellre skulle se att du eller någon annan random person dog än mina föräldrar implicerar inte att jag måste tycka att en flykting med nödvändighet ska få mindre pengar än en svensk som går på soc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in