2016-02-27, 14:30
Medlem
Varför får asylsökande bete sig som apor, stjäla, råna, misshandla, trakassera och våldta när du hade åkt in åratal på kåken för samma sak? Varför slipper de ta ansvar men du måste ägna dig åt papperexcercis och jobbsökande, bråk med f-kassan mm mm. i timtal varje månad för att få ut ersättning? Varför får de vara 15år och behöva ta ansvar där efter trots att de egentligen är 22 när inte du har samma möjlighet? Varför skulle det inte nämnas i tidningen om en asylsökande sopttade dig i ansiktet men det skulle nämnas om det var omvänt?

Svaret är enkelt: De är mer värda än dig. Vänj dig vid det, du är mindre värd i ditt eget land. Då förstår du väldigt enkelt varför de även får mer pengar än dig.
Citera
2016-03-22, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittsill

känns ju lite som om Sverige belönar fel individ..

att ga pa soc ar ingen beloning. herrejavlar....

en beloning ar t ex nar du har gjort ett bra jobb - och du far nagot for det.
Citera
2016-03-25, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Varför får asylsökande bete sig som apor, stjäla, råna, misshandla, trakassera och våldta när du hade åkt in åratal på kåken för samma sak? Varför slipper de ta ansvar men du måste ägna dig åt papperexcercis och jobbsökande, bråk med f-kassan mm mm. i timtal varje månad för att få ut ersättning? Varför får de vara 15år och behöva ta ansvar där efter trots att de egentligen är 22 när inte du har samma möjlighet? Varför skulle det inte nämnas i tidningen om en asylsökande sopttade dig i ansiktet men det skulle nämnas om det var omvänt?

Svaret är enkelt: De är mer värda än dig. Vänj dig vid det, du är mindre värd i ditt eget land. Då förstår du väldigt enkelt varför de även får mer pengar än dig.

För att sverige är kriminellt land kriminella myndigheter .
Citera
2016-03-25, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adrian1
För att sverige är kriminellt land kriminella myndigheter .

Då tycker jag du skall polisanmäla dem.
Citera
2016-03-27, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zupdawg
Jag har också en introvert personlighet, ett IQ över det normala och min ryggsmärta skulle jag kunna föreläsa om, sitter jag och gnäller och går på soc för det? Nej, jag såg till att skaffa mig ett arbete där mina "handikapp" inte vart några problem.

Du kan antingen sitta på flashback och gråta eller så kan du åtminstone försöka skaffa dig ett arbete som passar dig.

Curlade missfoster.
Jag applåderar dig. Härligt att träffa på en annan människa som lyckas arbeta runt sina problem istället för att dra på sig offerkoftan.

Jag är själv en introvert person med ryggsmärtor och gymnasieexamen.
Min ryggsmärta är något jag kan och har valt att stå ut med tills dess att jag säger upp mig från arbetslivet vilket bör kunna ske om 5-10 år. Jag är 36 år nu.
I mitt fall så valde jag en annan lösning än dig. Jag kör på sparande, investeringar och eget företagande vid sidan av mitt vanliga jobb.

Men vi har båda vägrat ta på oss den där offerkoftan som verkar vara så otroligt inne och trendig nu för tiden.
Senast redigerad av Superskurk 2016-03-27 kl. 15:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in