Citat:
Ursprungligen postat av
KamratBlue
Varför måste äcklet Rickard Söderberg vara med? Det är så osmakligt att se hans utstyrsel hela tiden, har det något med programmet att göra? Det blir bara värre hela tiden. Försöker han se hur mycket SVT accepterar innan de säger stopp? Varför måste hbtq ingå i varje program idag? Innan målade han bara naglarna och hade ögonskugga. Det såg ju illa ut nog men nu ser han ut som en clown i sin transdress. Annat var det med Sten Broman, då var det klass på både kläder och underhållning!
Citat:
Ursprungligen postat av
Challe321
Kontrapunkt är ett av de trevligaste och mest bildande programmen som sänds i SVT. Bra programledare och fantastiskt kunniga deltagare. Men hur tänker man i produktionen när man sätter Rickard Söderberg som domare? Avarter till normala människor finns det tillräckligt av i andra program.
Edit. Hade inte läst föregående inlägg då jag skrev, men jag är uppenbarligen inte ensam om att tycka så.
Ja, det har dryftats även tidigare i tråden, bl.a. av sidotecknad
här.

Vet inte hur paranoidkonspiratorisk man är om man som jag får intrycket att public service ibland släpper fram några enstaka programpunkter med kulturkonservativ prägel, för att sedan – när dessa lockat sin publik – genast låta även dessa genomsyras av det gängse normkritiska narrativet. Lite som honungsfällor. Jag tänker även på radions
Allvarligt talat där Horace Engdahl och Lena Andersson under någon säsong fick leverera stimulerande provokationer mot vänstern, för att sedan raskt bytas ut mot sådana som Malin Persson Giolito och Andrev Walden.
Nu i senaste programmet fick t.ex. DN:s Björn Wiman oemotsagd hålla en liten betraktelse om den beklagliga politiska utvecklingen i Sverige, och man körde gemensamt ännu ett varv på BLM-sentimentet med dess fokus på ras och hudfärg (och en Angela Davis-text som presenterade den historiska slaveriinstitutionen som ett våld uteslutande riktat mot "afrikaner"). Även detta ger ju onekligen intryck av att vissa i mediesamhället gynnade grupper – som exhibitionistiskt lagda queerpersoner och kulturkvinnor – tycker om att identifiera och utnyttja andra grupper för sitt eget intresse av att framställa sig som särskilt utsatt och skyddsvärd, någon att böja knä inför.