2016-11-30, 15:21
Medlem
Hur fuskar man på ett högskoleprov egentligen? Som jag fick förklarat för mig idag, hur det såg ut, fungerade och hur det gick till att skriva det, så har jag svårt att se på vilket vis man skulle kunna fuska?
Citera
2016-11-30, 15:40
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Test2344
Uppenbarligen gick något hem eftersom du kände dig tvungen att försvara dig..
Sen så har jag ju skrivit just det, att det är sannolikt att han fuskade men att han inte har blivit tagit för det och ska således inte dömas för det.
Så argumentationen verkar också hem eftersom du repeterar den.

Du kan ju inte vara riktigt seriös

Din slutsats och analys i ditt tidigare inlägg lät ju knappast som den du beskriver nu Alla ser ju klart och tydligt vad du skrev då:

Citat:
Ursprungligen postat av Test2344
[...]

sålänge han inte har blivit påkommen igen har han inte fuskat igen

[..]

... och sen att du dessutom försökte vända hela diskussionen till att vi övriga misstänker att fusk skett p.g.a. att vi "inte kan plugga upp" och "inte kom in" gör ju det hela ännu roligare, med tanke på att vi verkar ha kommit längre i våra universitetsstudier än dig
Citera
2016-11-30, 17:58
Medlem
Jag var nära på att få mitt högskoleprov underkänt. Inte för att jag hade fuskat eller dylikt men jag hade råkat skrivit svaret (i bokstäver) på blanketten man får behålla efter man har avlägsnat svarspappret från häftet. En av provledarna tog tag i det och rusade mot den andra läraren och frågade om detta räknades som fusk men den andra provledaren skakade bara på huvudet.

Höll fan på att skita ned mig av nervositet.
Citera
2016-11-30, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lighten-up
Du kan ju inte vara riktigt seriös

Din slutsats och analys i ditt tidigare inlägg lät ju knappast som den du beskriver nu Alla ser ju klart och tydligt vad du skrev då:

... och sen att du dessutom försökte vända hela diskussionen till att vi övriga misstänker att fusk skett p.g.a. att vi "inte kan plugga upp" och "inte kom in" gör ju det hela ännu roligare, med tanke på att vi verkar ha kommit längre i våra universitetsstudier än dig
"Sålänge han inte har blivit påkommen igen har han inte fuskat igen, oavsett sannolikhet"
Passande att du inte tog med det kursiva!
Sedan så börjar mitt första inlägg "Nej, det är däremot sannolikt..." angående personens fuskande..

Så.. sitt ner.
Citera
2016-11-30, 18:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostery
Hur fuskar man på ett högskoleprov egentligen? Som jag fick förklarat för mig idag, hur det såg ut, fungerade och hur det gick till att skriva det, så har jag svårt att se på vilket vis man skulle kunna fuska?

Ganska enkelt. Du får frågor och svar upplästa i osynliga öronsnäckor.
Citera
2016-11-30, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HPKonsulterna
Ganska enkelt. Du får frågor och svar upplästa i osynliga öronsnäckor.
Ok
Citera
2016-11-30, 20:19
Bannlyst
Citat:

Du kan även använda dig av en spökskrivare som ordnar ett fejk-leg och skriver högskoleprovet åt dig.
Citera
2016-11-30, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarrieFisher
Jag var nära på att få mitt högskoleprov underkänt. Inte för att jag hade fuskat eller dylikt men jag hade råkat skrivit svaret (i bokstäver) på blanketten man får behålla efter man har avlägsnat svarspappret från häftet. En av provledarna tog tag i det och rusade mot den andra läraren och frågade om detta räknades som fusk men den andra provledaren skakade bara på huvudet.

Höll fan på att skita ned mig av nervositet.

Du har t.o.m. otur som har två provledare istället för en.

OT: Kan föreställa mig hur svårt det skulle vara att fuska i en liten provsal med två provledare, men en sak jag inte förstår är när man skriver här på FB att hörsnäckan är så liten att den knappt syns? Jag har personligen själv beställt en sådan hörsnäcka för skoj skull, och jag kan medge att hörsnäckan går att se ifrån ryggsidan ur en 120-150 graders perspektiv. Har man långt hår kan man dock koppla av..
Senast redigerad av chevroletimpala 2016-11-30 kl. 20:28.
Citera
2016-11-30, 20:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chevroletimpala
Du har t.o.m. otur som har två provledare istället för en.

OT: Kan föreställa mig hur svårt det skulle vara att fuska i en liten provsal med två provledare, men en sak jag inte förstår är när man skriver här på FB att hörsnäckan är så liten att den knappt syns? Jag har personligen själv beställt en sådan hörsnäcka för skoj skull, och jag kan medge att hörsnäckan går att se ifrån ryggsidan ur en 120-150 graders perspektiv. Har man långt hår kan man dock koppla av..

Generellt sett så åker öronsnäckorna så långt in i hörselgången att de inte blir synliga för blotta ögat. Om det nu är så att öronsnäckorna syns i dina öron så har du två alternativ: försöka trycka in öronsnäckorna längre in i hörselgången alternativt beställa "Micro Earpiece" som är ännu mindre än de ordinarie.
Citera
2016-11-30, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HPKonsulterna
Generellt sett så åker öronsnäckorna så långt in i hörselgången att de inte blir synliga för blotta ögat. Om det nu är så att öronsnäckorna syns i dina öron så har du två alternativ: försöka trycka in öronsnäckorna längre in i hörselgången alternativt beställa "Micro Earpiece" som är ännu mindre än de ordinarie.
Kan de inte bara köra samma system som trafikverket, när man skriver teori? Då borde ingen kunna fuska?
Citera
2016-11-30, 22:14
Medlem
Kattpajs avatar
Citat:
Kan de inte bara köra samma system som trafikverket, när man skriver teori? Då borde ingen kunna fuska?
För det är ju ingen som fuskar på teoriprovet för körkort....
Citera
2016-11-30, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattpaj
För det är ju ingen som fuskar på teoriprovet för körkort....
Vet jag inte men där sveper de efter sändare och sådant med sökutrustning. Tror de har störsändare med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in