2016-11-26, 13:33
Medlem
skitmackans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anabolatorsken97
Vad är det du inte förstår? Listan finns ju redan på första sidan. Du har missuppfattat allt. Han menade att det fanns fuskare som åkte dit först men som sedan på nästa prov lyckades sätta högt på HP igen. Därför ville han meddela skolorna på att de som läser där fuskade antagligen igen.

Listan för det senaste provet har ju inte kommit än.
Nej, vad är det du inte förstår? Jag vet att listan finns på första sidan, det var dock den listan han bad UHR om. Jag tror faktiskt att du har missuppfattat allt (och då menar jag allt, dvs även saker utanför denna tråden, med tanke på vilken usel läsförståelse du verkar ha).

Om du vill kan du förklara vad det är i mitt inlägg som framkallade denna förvirrade reaktion av dig så kan vi säkert räta ut några frågetecken.
Citera
2016-11-26, 13:42
Medlem
Mamarketels avatar
2 års avstängning från provet för fusk? Borde vara livstids avstängning för dessa kriminella bastarder. Men skönt i alla fall att UHR har börjat ta tag i det mer nu.

Förhoppningsvis kommer det bli bättre och bättre och kanske till och med så bra att man retroaktivt kan straffa sådana parasiter som redan tagit sig in på olika utbildningar med hjälp av fusk. Hoppas ni fuskare och/eller blivande fuskare där ute får svårt att sova med vetskapen av att allt fuskande en dag kommer uppdagas förr eller senare.
Citera
2016-11-26, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitmackan
Nej, vad är det du inte förstår? Jag vet att listan finns på första sidan, det var dock den listan han bad UHR om. Jag tror faktiskt att du har missuppfattat allt (och då menar jag allt, dvs även saker utanför denna tråden, med tanke på vilken usel läsförståelse du verkar ha).

Om du vill kan du förklara vad det är i mitt inlägg som framkallade denna förvirrade reaktion av dig så kan vi säkert räta ut några frågetecken.

Nej du trodde det var den senaste listan. Varför skulle han begära den gamla listan när den redan finns postad?

Jo för du verkar vettig som fan. Hur gick det med din idé att starta ett avrätteri?....
Senast redigerad av Anabolatorsken97 2016-11-26 kl. 14:05.
Citera
2016-11-26, 14:17
Medlem
skitmackans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anabolatorsken97
Nej du trodde det var den senaste listan. Varför skulle han begära den gamla listan när den redan finns postad?

Jo för du verkar vettig som fan. Hur gick det med din idé att starta ett avrätteri?....
(FB) Fuskare på högskoleprovet som blivit underkända

(FB) Fuskare på högskoleprovet som blivit underkända

Du kan ju gärna förklara varför han fick ett svar från UHR ang ht15 listan om han nu bad om vt16 listan. Varsågod. Ska inte börja med personliga påhopp, främst för att jag inte orkar läsa igenom den idioti till posthistorik som du säkerligen har.
Citera
2016-11-26, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mamarketel
2 års avstängning från provet för fusk? Borde vara livstids avstängning för dessa kriminella bastarder. Men skönt i alla fall att UHR har börjat ta tag i det mer nu.

Förhoppningsvis kommer det bli bättre och bättre och kanske till och med så bra att man retroaktivt kan straffa sådana parasiter som redan tagit sig in på olika utbildningar med hjälp av fusk. Hoppas ni fuskare och/eller blivande fuskare där ute får svårt att sova med vetskapen av att allt fuskande en dag kommer uppdagas förr eller senare.

Allt fuskande kommer inte uppdagas förr eller senare. Det borde du veta om du kan något om det här. Men jag kan tänka mig att dom som fuskade senast har ångest inför måndagen
Citera
2016-11-28, 10:02
Medlem
lighten-ups avatar
Woop, woop! Presskonferens med UHR kl 10:30 angående uppdagat fusk på högskoleprovet

http://www.dn.se/ekonomi/presstraff-...ogskoleprovet/
Citera
2016-11-28, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lighten-up
Woop, woop! Presskonferens med UHR kl 10:30 angående uppdagat fusk på högskoleprovet

Hoppas man inte blir besviken

Citera
2016-11-28, 10:08
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CopyP
Hoppas man inte blir besviken

Hoppas att många fuskare åker dit
Citera
2016-11-28, 10:09
Medlem
Yodude-357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lighten-up

Detta ska bli intressant Tack för länken
Citera
2016-11-28, 10:14
Medlem
Yodude-357s avatar
UHR håller en pressträff nu klockan 10.30.
ska bli intressant och se vad de har att säga.

EDIT: cirka 50 personer åkte alltså fast i år.
en av de var individen i Linköping vars telefon gick igång...
Senast redigerad av Yodude-357 2016-11-28 kl. 10:46.
Citera
2016-11-28, 10:27
Medlem
lighten-ups avatar
SVT också en sändning: http://www.svt.se/nyheter/inrikes/ho...karna-straffas

Just nu talar Samir-snubben (som jobbar på SVT Dold)

Edit: Sitter med båda sändningarna uppe i varsin flik i webbläsaren
Senast redigerad av lighten-up 2016-11-28 kl. 10:31.
Citera
2016-11-28, 10:42
Medlem
lighten-ups avatar
Ah, fyfan - nån fuskare verkar alltså ha haft så lite som 2 poäng på sista provpasset, och samtidigt 30+ poäng på övriga provpass

Busted as hell!

Edit: 51 st fuskare har åkt dit vid senaste provet
(alltså inte 132 st som det påstods i tråden)
Senast redigerad av lighten-up 2016-11-28 kl. 11:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in