2016-11-23, 22:37
Medlem
dunn0mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenYeah
Vad var det jag sa?

Mina källor levererar

http://www.corren.se/nyheter/fusk-ko...om4393454.aspx

Äntligen en källa, det tog ju några dagar. Ta med dig källan på direkten nästa gång. Vart har du fått info om att 132st har blivit polisanmälda?
Citera
2016-11-24, 01:43
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dunn0man
Äntligen en källa, det tog ju några dagar. Ta med dig källan på direkten nästa gång. Vart har du fått info om att 132st har blivit polisanmälda?

Det framgår faktiskt inte av nån källa (än) att det är 132 st, men fusk är det alla gånger
Citera
2016-11-24, 12:34
Medlem
Citat:
Vad var det jag sa?

Mina källor levererar

Att folk åkt fast för fusk kunde vem som helst räkna ut med tanke på provpass 5.
Så du har ju inte på något vis bevisat det du sagt.
Citera
2016-11-24, 18:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gliese581C
Min gissning är att leverantören erbjöd fuskarna önskat resultat vid nästa tillfälle då de åkte fast. Denna gång såg de naturligtvis till att lämna olika felsvar. Att så många personer skulle byta till falskleg-metoden håller jag för osannolikt. Eller "dubbelgångare som råkar vara grym på hp"-metoden för den delen.

Jag hade önskat att UHR hade bättre koll på tidigare fuskare och satte in extra försiktighetsåtgärder där dessa skulle skriva, tex en snabb titt i örat efter en öronsnäcka. Borde väl inte vara allt för integritetskränkande även om det hade kunnat bli ett problem om personen i fråga bar religiös huvudbonad.

Handlar mer om att fuskarna ifråga fått unika svar och därför har UHR inte kunnat hitta liknande svarsmönster hos andra provdeltagare. Sannolikt har UHR haft en misstanke om att dessa personer fuskat på nytt men i och med att det inte har funnits några konkreta bevis så har UHR's möjligheter att agera varit begränsade.

Vad gäller öronsnäckorna så är det mer eller mindre omöjligt att upptäcka dessa genom en titt i örat.
Citera
2016-11-24, 18:43
Bannlyst
Citat:
Vad var det jag sa?

Mina källor levererar

Jag tror att samtliga här var medvetna om att några provdeltagare skulle åka fast för fusk. Var du fått talet 132 ifrån är desto mer intressant.
Citera
2016-11-24, 18:45
Medlem
Yodude-357s avatar
vad tror vi anledning till att dessa fuskare åkt dit då? var det delprov 5 som gav önskad effekt?
UHR lyckades iaf delvis med andra ord
Citera
2016-11-24, 19:12
Medlem
Jag tror det beror på PP5.
Redan samma dag som provet skrev erkände bland annat Begemot att de inte hade räknat med omkastning av frågorna på sista provpasset. Så det är inte direkt några nyheter som media publicerar, för de flesta.
Däremot att det kommer vara exakt 132st som polisenyeah påstår, finner jag ingen information om alls.
Citera
2016-11-24, 20:00
Bannlyst
Självklart är det PP5 och de omkastade frågorna som kommer leda till att fuskare åker fast.
Citera
2016-11-26, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HPKonsulterna
Självklart är det PP5 och de omkastade frågorna som kommer leda till att fuskare åker fast.

Det är även 1-2 pers som råkade sätta på högtalaren på telefonen
Citera
2016-11-26, 12:50
Medlem
skitmackans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteriaa
Jag har nu kontaktat UHR för att få ut listan själv. Har även kontaktat Östgöta Correspondenten, lokaltidningen i Linköping. Gav dem lite information, länkar och namn. Får se om de gör någonting åt det.

Kommer även kontakta medicinska fakultetens rektor när listan från UHR kommer.
Fick du något svar från någon annan än UHR? Som du säger stämmer namnen i trådstarten definitivt, finner det dock väldigt märkligt att de inte ger ut listan. Säger du som det är, dvs att du vill meddela lärosätena om studenternas historik av fusk, borde UHR delge namnen. Ska jag försöka begära listan?
Citera
2016-11-26, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Underground1
Det är även 1-2 pers som råkade sätta på högtalaren på telefonen
Haha ja, var med om det där jag skrev.
Citera
2016-11-26, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitmackan
Fick du något svar från någon annan än UHR? Som du säger stämmer namnen i trådstarten definitivt, finner det dock väldigt märkligt att de inte ger ut listan. Säger du som det är, dvs att du vill meddela lärosätena om studenternas historik av fusk, borde UHR delge namnen. Ska jag försöka begära listan?

Vad är det du inte förstår? Listan finns ju redan på första sidan. Du har missuppfattat allt. Han menade att det fanns fuskare som åkte dit först men som sedan på nästa prov lyckades sätta högt på HP igen. Därför ville han meddela skolorna på att de som läser där fuskade antagligen igen.

Listan för det senaste provet har ju inte kommit än.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in