2016-02-18, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No.90-Kleist
För att jag inte är ett får som följer alla regler? Paragrafryttare är bland det värsta som finns.

Känner du dig stor nu?
Citera
2016-02-18, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pjotr.1.
Känner du dig stor nu?

Snubben säger ju bara sanningen. Var inte så dömande.

Jag själv fuskade mig igenom till stor del hela min gymnasieutbildning, och skulle jag göra högskoleprovet (brist på ambitioner) så skulle jag absolut fuska även där - om tillfälle skulle ges dvs.

Självklart är jag dock med på exemplet, att ingen vill ha en "fusk-doktor" att lägga sitt liv i händerna på. Men för utbildningar av den sorten så tror jag att det löser sig själv i det långa loppet - så att säga.

Jag antar väl att jag har en släng av den här "fuskar-personligheten".
Citera
2016-02-18, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luftfrikadelle
Helt ofattbart enligt mig.

På SU sitter man med minst 40 cm mellanrum i alla dimensioner. Det finns fem eller sex vakter som faktiskt vakar över en. Det va en tjej som kom EN minut försent till sista delprovet i matte förra provet och hon fick inte komma in. Den blonde mannen är stenhård!

Jag vet från förstahandskälla att det är mycket lätt att fuska i Jakobsberg då personen gjorde det själv.

Edit: Jag vet inte om det finns fler salar där de gör provet än ugglevikssalen.

Till SU räknas alla provlokaler i Stockholm och INTE enbart SU:s lokaler.
Citera
2016-02-18, 13:14
Medlem
SU dominerar stort. Hur tolkar ni det?
Visserligen har Stor-Stockholm en stor bit av landets befolkning men inte såå stor.
Jag tolkar det som att kontrollen är nästan obefintlig på andra ställen.
Undrar om de vaknat upp nu?
Citera
2016-02-18, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Om 6 svenskar fuskat, och de utgör 80% av befolkningen, så ska rent statistiskt 1,5 invandrare ha fuskat, eller hur? Nu har 46 invandrare fuskat. Överrepresentationen bör rimligen i så fall vara 46/1,5=30,6. D v s det är 30,6 gånger mer sannolikt att en invandrare fuskar på högskoleprovet än att en svensk gör det. Om vi enbart utgår från dessa siffror (vilket det inte går att göra och förvänta sig ett tillförlitligt resultat)

Vad i denna uträkningen är fel anser du?

Jag hade 1,75 på högskoleprovet för övrigt, men det var 10 år sedan ungefär. Edit: Det var det inte alls, det var senaste gången jag gjorde det kom jag på, 4 år sedan kanske?

Du har rätt. Jag räknade med att 3000% var en framhasplad siffra och kände den pliktskyldiga antirasistiska vänstermoralen eka i bakhuvudet och bestämde mig för att försöka ta en billig poäng, men ägd blev jag (såsom vi vänsterfascister brukar bli)
Citera
2016-02-18, 13:15
Medlem
Citat:

Bara prestationsfjollor är av en annan åsikt.

Sådär låter en som inte kan prestera.. du kanske vart uthängd i denna tråd?
Citera
2016-02-18, 13:17
Medlem
ambivallenss avatar
Citat:
För att jag inte är ett får som följer alla regler? Paragrafryttare är bland det värsta som finns.

Citat:
Ursprungligen postat av OsundLivsstil
Snubben säger ju bara sanningen. Var inte så dömande.

Jag själv fuskade mig igenom till stor del hela min gymnasieutbildning, och skulle jag göra högskoleprovet (brist på ambitioner) så skulle jag absolut fuska även där - om tillfälle skulle ges dvs.

Självklart är jag dock med på exemplet, att ingen vill ha en "fusk-doktor" att lägga sitt liv i händerna på. Men för utbildningar av den sorten så tror jag att det löser sig själv i det långa loppet - så att säga.

Jag antar väl att jag har en släng av den här "fuskar-personligheten".
Men vafan, ni förväntar er att man ska få fuska OCH slippa konsekvenser om man blivit tagen. Själv bryr jag mig inte om någon fuskar men har dom åkt fast ska dom få ta konsekvenserna. Riktig svensk kaffelatte-mentalitet från er sida.
Citera
2016-02-18, 13:17
Medlem
Citat:
Jag ser inte anledningen till att hänga ut dem. Klart man fuskar på prov, vem gör inte det? Prov, särskilt högskoleprovet, är totalt jävla meningslöst.

Vadå meningslöst? Högskoleprovet kan förändrar hela ens framtid till det bättre. Därav betalar folk 80 000 - 100 000 kr för topp-resultat.
Citera
2016-02-18, 13:21
Medlem
No.90-Kleists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xxxxxxxxxxxxxx
Vadå meningslöst? Högskoleprovet kan förändrar hela ens framtid till det bättre. Därav betalar folk 80 000 - 100 000 kr för topp-resultat.
Högskoleprovet är bara ett kvitto. Kunskaperna och motivationen hade man ändå. Bara inte betygen.
Citera
2016-02-18, 13:21
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svinbefruktaren
Du har rätt. Jag räknade med att 3000% var en framhasplad siffra och kände den pliktskyldiga antirasistiska vänstermoralen eka i bakhuvudet och bestämde mig för att försöka ta en billig poäng, men ägd blev jag (såsom vi vänsterfascister brukar bli)

Jag respekterar att du erkänner när du har fel iallafall, det hör tyvärr inte till vanligheterna. "Vänsterfascist" eller inte du har du åtminstone folkvett
Citera
2016-02-18, 13:22
Medlem
No.90-Kleists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ambivallens
Men vafan, ni förväntar er att man ska få fuska OCH slippa konsekvenser om man blivit tagen. Själv bryr jag mig inte om någon fuskar men har dom åkt fast ska dom få ta konsekvenserna. Riktig svensk kaffelatte-mentalitet från er sida.
Snarare typisk svensk statsvänlig mentalitet från din sida. Svensken gör som han blir tillsagd utan att ifrågasätta. Någon säger att det är fel att fuska trots att det inte skadar någon, svensken tror på det.

Får.
Citera
2016-02-18, 13:25
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Högskoleprovet är bara ett kvitto. Kunskaperna och motivationen hade man ändå. Bara inte betygen.

Till skillnad från dig då som av förklarliga skäl aldrig kan få ett kvitto på vare sig kunskap eller motivation.

HP och betyg må vara hyfsat trubbiga verktyg för att avgöra vem som är bäst lämpad för en utbildning, men det sållar ju oftast ut kompletta idioter som du själv i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in