2016-09-03, 00:18
Medlem
U-166s avatar
Fick man någon klarhet i vart listan kommer ifrån och om de berörda lärosätena vidtog några åtgärder?
Citera
2016-09-03, 00:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av U-166
Fick man någon klarhet i vart listan kommer ifrån och om de berörda lärosätena vidtog några åtgärder?

Om det är listan på fuskare du pratar om så är den listan allmänna handlingar som kan hämtas ut från UHR.
Citera
2016-09-03, 12:02
Medlem
crazyloops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konsulthanna
Om det är listan på fuskare du pratar om så är den listan allmänna handlingar som kan hämtas ut från UHR.

Kan man även hämta ut den som privatperson? Om ja, var/hur? Jag har just påbörjat en utbildning som hade 1.6 som lägsta HP-intag, där en person omgående gav intryck av att inte riktigt "passa in", och mycket riktigt återfinns den personens namn på listan i trådstarten. TS länk fungerar dock inte längre, men jag skulle behöva något slags underlag att visa upp för studentexpeditionen.
Citera
2016-09-03, 12:08
Medlem
Citat:

Hade alla över 1.8 i resultat er hade vissa lägre?
Citera
2016-09-03, 12:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vidt6776
Hade alla över 1.8 i resultat er hade vissa lägre?

Eftersom att de första 42 personerna som blev underkända efter provet HT 2015 inte fick något resultat tilldelat alls så går det inte att se vilket resultat dessa fick. Men de ytterligare 9 personerna som i feb-16 fick sina prov underkända hade resultatet 1,8 och uppåt.
Citera
2016-09-03, 12:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av crazyloop
Kan man även hämta ut den som privatperson? Om ja, var/hur? Jag har just påbörjat en utbildning som hade 1.6 som lägsta HP-intag, där en person omgående gav intryck av att inte riktigt "passa in", och mycket riktigt återfinns den personens namn på listan i trådstarten. TS länk fungerar dock inte längre, men jag skulle behöva något slags underlag att visa upp för studentexpeditionen.

Ja, privatpersoner kan också hämta ut dessa. Googla dig fram så hittar du .
Citera
2016-09-03, 13:22
Medlem
Citat:

Vilken utbildning, namn etc? Maskera namn om du inte vill outa helt och hållet.
Citera
2016-09-03, 16:48
Medlem
Vet vi om det finns nya personer som har blivit underkända på vårens högskoleprov? Ingen lista?
Citera
2016-09-03, 16:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chevroletimpala
Vet vi om det finns nya personer som har blivit underkända på vårens högskoleprov? Ingen lista?

Ingen blev underkänd för fusk efter vårens HP.
Citera
2016-09-03, 18:42
Medlem
crazyloops avatar
Citat:
Ja, privatpersoner kan också hämta ut dessa. Googla dig fram så hittar du .

Anledningen till att jag frågar är att jag googlade förgäves hela förmiddagen UHR länkar vad jag kan se inte till den listan, bör jag ta kontakt med dem per mail för att få ut den?
Citera
2016-09-03, 18:55
Medlem
crazyloops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taharahh
Vilken utbildning, namn etc? Maskera namn om du inte vill outa helt och hållet.

Vill inte outa öht (den här personen kan ju rent teoretiskt ha skrivit ett så högt resultat utan att fuska på vårens prov, även om jag håller det för osannolikt), vill bara kunna visa upp för institutionen att personen har åkt fast för HP-fusk tidigare, så får de ta ställning till det. Men PM:ar dig!
Citera
2016-09-03, 19:04
Bannlyst
Citat:
Anledningen till att jag frågar är att jag googlade förgäves hela förmiddagen UHR länkar vad jag kan se inte till den listan, bör jag ta kontakt med dem per mail för att få ut den?

Du måste kontakta de per mail, ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in