Jag har bara läst tråden lite sporadiskt, men hur har det kommit fram att de fuskat? För inte kan det vara för att de höjt sig mer än 0.3 som vissa skribenter antytt?
Första gången jag skrev HP fick jag 0.6, andra gången 1.25 och tredje gången 1.85. Inför första gången så hade jag inte pluggat något gick dit med feber och chansa lite hej vilt. Andra gången hade jag förberett mig lite med att plugga lite ord och läst lite mer regelbundet. Inför tredje gången så använde jag mig utav HPG och räknade om Matte A,B och C samt gjorde ca 20-30 gamla prov på tid hemma. Dessa tre prov skrev jag på ett år.
Att bara utgå ifrån höjningen är fel då ett prov under tidspress och med okunskap om själva provet leder till att man första gången skriver sämre än sin egentliga kapacitet. Sen är det väldigt mycket "strategier" man kan använda sig utav som underlättar och ger ganska många poäng vilket man lär sig när man går med sidor som HPG.
Jag hoppas ni har mer kött på benen än "höjningar" för att hänga ut dessa personer, för om ni tror att man inte kan höja sig med mer än 0.3 (som är medel, inte regel) på 6 månaders regelbundet plugg så har ni uppenbarligen aldrig gjort HP, och än mindre förberett er för det.
Edit: Jag läste lite mer i tråden och såg att denna artikeln var upplagd:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22291053.ab
Det står att de kollade upp svaren på nätet, men förutom orden, hur och vad har de kollat upp på nätet? Hur ska de tex få fram rätt svar på DTK och LÄS genom nätet? Jag fattar inte...
Och ord-delen är dessutom den lättaste delen att höja sig snabbt på