Citat:
Ursprungligen postat av
HP-guden
Ni förstår det helt fel... Det är SU som anordnar alla provlokaler i Stockholmsområdet. Därav står det SU. Alla skrev garanterat inte på Universitetet.
Fast det förklarar fortfarande inte varför inte fler fuskare var i Götebort eller Malmö. Men kanske handlar detta om ett och samma fusk, dvs samma fuskanordnare, därav inte så stor geografisk spridning.
Citat:
Ursprungligen postat av
jenisej9
Pinsamt att ha en vän som är listad, jag frågade om personen i fråga skulle hålla samma takt när den blir intagen, svaret blev: Jag ska plugga stenhårt. Det läskiga i allt att han och förmodligen resterande är intellektuella och det skulle inte behöva ta några veckor innan klasskamrater ifrågasätter hur personen tagit sig hit. Ett eller två grupparbeten då blir det jobbigt. Jag pekar på personer som knappt kan stava eller formulera sig korrekt. Hur ska den hantera en utbildning på universitet nivå? Lurar enbart sig själv haha

Beror på vilken utbildning. Inom teknik, medicin, kemi och liknande lär man inte klara sig om inte har en hög studieförmåga. Men jag kan tänka mig att det finns utbildningar där det mesta handlar om gruppdiskussioner, inlämningsuppgifter som är rätt fria till format och innehåll, och att vara på föreläsningarna. Där kan jag tänka mig att de som fuskat sig in också kan få en examen.
Nu vet jag inget om vilka utbildningar det kan vara, men jag kan tänka mig att inte många kuggas från utbildningar till sjukgymnast, kriminolog eller i genusvetenskap.
Sedan kan faktiskt en fuskare vara högst lämplig att både läsa ett ämne och det framtida yrket, men som av olika skäl hade problem i gymnasiet eller faller helt på mattedelen på högskoleprovet. Gör det inte rätt att fuska, men den personen kanske skulle klara utbildningen bättre än många som kom in utan fusk.
Citat:
Ursprungligen postat av
Franzjager1
Undrar var dessa "tips" till UHR kommer ifrån? Hur involverade är de i fuskandet för att veta om det? Eller har de hört av en polare som hört av en polare osv..?
Kan vara någon som var på väg att fuska men av moraliska skäl ångrade sig och drog sig ur. Och som då tipsade UHR.