2016-02-22, 21:34
Medlem
Blond.bimbos avatar
Många som tagna på SU....

Konstigt.. väldigt konstigt. Verkar rätt orealistiskt att nästan alla fuskare skulle gå till samma unversitet och göra provet.

Jag tror snarare att det handlar om att vakterna på många andra ställen var rädda för att få en rasist stämpel i pannan och helt enkelt varit väldigt slapphänta. Har dessvärre sett det ett par gånger, inte på högskoleprovet, men på vanliga tentor.
Citera
2016-02-22, 22:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blond.bimbo
Många som tagna på SU....

Konstigt.. väldigt konstigt. Verkar rätt orealistiskt att nästan alla fuskare skulle gå till samma unversitet och göra provet.

Jag tror snarare att det handlar om att vakterna på många andra ställen var rädda för att få en rasist stämpel i pannan och helt enkelt varit väldigt slapphänta. Har dessvärre sett det ett par gånger, inte på högskoleprovet, men på vanliga tentor.
Ja, väldigt konstigt! De bor i Stockholm och skrev på SU. Varför inte GU eller UU? Dessa Stockholmare är så dryga!
Citera
2016-02-22, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Ja, väldigt konstigt! De bor i Stockholm och skrev på SU. Varför inte GU eller UU? Dessa Stockholmare är så dryga!

Ni förstår det helt fel... Det är SU som anordnar alla provlokaler i Stockholmsområdet. Därav står det SU. Alla skrev garanterat inte på Universitetet.
Citera
2016-02-22, 22:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HP-guden
Ni förstår det helt fel... Det är SU som anordnar alla provlokaler i Stockholmsområdet. Därav står det SU. Alla skrev garanterat inte på Universitetet.
Självklart. Det står ju i pdf:en - ORT - SU. Och det tipsades att fusk skulle äga rum på Danderyds gymnasium.
Citera
2016-02-22, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9948741
Ditt inlägg är svammel. Vadå tur med alla MVG, det handlar väl inte om tur. Det handlar om att jobba stenhårt och inte slösa bort tiden på annat skit. Kamma dig! Det är du som är idioten.

Har jag sagt att en person får MVG pga tur ?
Min text var som ursäkt till mitt rant, så varför plockar du isär den? Jag skrev i irritation och fylld av känslor, så varför skulle min text vara enligt din "vetenskapsartikel-standard"?

Jag sa att alla inte har turen att vara genier (och detta föds man till, det är svårt att bli det över en natt sak du veta) och att alla inte har turen att få MVG i alla ämnen, och en normal person som kan läsa korrekt och har en bra läsförståelse skulle fattat att jag syftade på att man kämpar och kanske får MVG många ämnen, men inte alla. Inte att man bara "råkar" få MVG i alla ämnen utan att försöka.
För jag har aldrig sagt att man INTE jobbar stenhårt för att få bra betyg, tvärt om, det är väl allt jag har sagt hittills.

Läs mellan rader istället för att pilla sönder texter som inte är menade för idioter.
Så nej, du är idioten, om du tror att ditt inlägg var förnuftigt.
Senast redigerad av intesomdu 2016-02-22 kl. 22:58.
Citera
2016-02-22, 23:27
Medlem
Pinsamt att ha en vän som är listad, jag frågade om personen i fråga skulle hålla samma takt när den blir intagen, svaret blev: Jag ska plugga stenhårt. Det läskiga i allt att han och förmodligen resterande är intellektuella och det skulle inte behöva ta några veckor innan klasskamrater ifrågasätter hur personen tagit sig hit. Ett eller två grupparbeten då blir det jobbigt. Jag pekar på personer som knappt kan stava eller formulera sig korrekt. Hur ska den hantera en utbildning på universitet nivå? Lurar enbart sig själv haha
Citera
2016-02-23, 00:44
Medlem
lighten-ups avatar
Jag är i alla lägen för att man hänger ut de som fuskar på högskoleprovet - oavsett fuskarens namn, etnicitet, osv.

Om det uppstår en rasism-diskussion av en sådan sak så tänker jag dels att man ska självklart aldrig i nåt läge dra en större grupp personer över en och samma kam. Samtidigt tycker jag att de som fuskar borde veta om att det finns folk som gör det ändå när tillfälle ges, vilket gör att fuskarna förstör för sig själva och även andra med samma etnicitet. Man brukar ju tala om att "några få förstör för den stora gruppen".
Senast redigerad av lighten-up 2016-02-23 kl. 00:48.
Citera
2016-02-23, 10:22
Medlem
Undrar var dessa "tips" till UHR kommer ifrån? Hur involverade är de i fuskandet för att veta om det? Eller har de hört av en polare som hört av en polare osv..?
Citera
2016-02-23, 14:21
Medlem
Hur mycket tips behövs ang en person för att UHR ska tillsätta extra vakter?
Citera
2016-02-23, 14:57
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenisej9
Ett eller två grupparbeten då blir det jobbigt. Jag pekar på personer som knappt kan stava eller formulera sig korrekt. Hur ska den hantera en utbildning på universitet nivå? Lurar enbart sig själv haha

Du skulle antagligen bli förvånad över vilken skit som släpps igenom som godkända arbeten p g a att författarna är invandrare. Kandidatuppsatsen jag opponerade på, som var skriven av två albaner, var horribelt usel både språkligt och innehållsmässigt. Det hindrade dock inte att den godkändes, vilket aldrig hade hänt om det var svenskar som skrivit den (vilket det också fanns exempel på). Det var likadant rakt igenom utbildningen egentligen.

Att kunna stava och formulera sig korrekt som invandrare, verkar alltså inte vara nödvändigt alls om jag utgår från mitt eget lärosäte.
Citera
2016-02-23, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Du skulle antagligen bli förvånad över vilken skit som släpps igenom som godkända arbeten p g a att författarna är invandrare. Kandidatuppsatsen jag opponerade på, som var skriven av två albaner, var horribelt usel både språkligt och innehållsmässigt. Det hindrade dock inte att den godkändes, vilket aldrig hade hänt om det var svenskar som skrivit den (vilket det också fanns exempel på). Det var likadant rakt igenom utbildningen egentligen.

Att kunna stava och formulera sig korrekt som invandrare, verkar alltså inte vara nödvändigt alls om jag utgår från mitt eget lärosäte.
konstigt samma regler borde ju faktiska gälla för alla tycker man. Vet flera svenskar med utländskt påbrå som har minst lika bra språkbruk som sverigefödda svenskar.
Citera
2016-02-23, 16:12
Medlem
Yavvays avatar
För jävla bra att dom hängs ut. Tatuera in en liten svart prick i pannan på dom också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in