2016-02-22, 14:55
Medlem
Jag kanske missar något väldigt uppenbart men hur kunde de bli antagna till KI när deras provresultat blev struket?
Citera
2016-02-22, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petrucci
Jag kanske missar något väldigt uppenbart men hur kunde de bli antagna till KI när deras provresultat blev struket?
Deras provresultat blev strukna efter de blev antagna dvs. UHR kom på dessa människor efter några månader med hjälp av analys av svar. Har hört (kommer inte ihåg källa) att de håller på att undersöka fler människor.
Citera
2016-02-22, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffenatiker
Kikar man på listan över de som fick högst poäng på högskoleprovet, men inte är med på fuskarlistan, så är det ett par till som har tagit bort sina Facebookprofiler. Det blir intressant att se om fler blir avslöjade.
Jasså?! spännande
Var finns denna lista man kan kika på?
Citera
2016-02-22, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intesomdu
Jasså?! spännande
Var finns denna lista man kan kika på?

(FB) Fuskare på högskoleprovet som blivit underkända
Citera
2016-02-22, 17:43
Medlem
Kaninheros avatar
För att sätta punkt på en diskussion i denna tråden skriver jag detta.

Bara för att majoriteten är av utländskt ursprung så blir denna tråden en av Flashbacks populäraste trådar samt där diskussionen ofta spårar ut med div. angrepp på folkgrupp, etc.

Däremot kan jag personligen dra min egen slutsats att ifall de fuskande skulle vara Svenskar skulle de inte varit den hysterin vi ser nu men det är just pga. Att det är relativt då majoriteten härinne är antingen för dumma för att fuska eller så är det den Svenska avundsjukan samt att de flesta också är misslyckade Svenska rasistnollor tyvärr.

Förövrigt tycker jag det är bra att de har blivit ertappade, bra granskning på provet som märkte mönstret. Dessa personer förtjänar ingenting utan ska få kriga som alla andra för att komma in på högskolestudier dock kan man ju egentligen inte förvänta sig så kvalitativa svar från andra användare i denna tråden utan svaret reflekterar ofta den egna personen.

Tyvärr är denna utmärkande jargongen och attityden bland Svenska flashbackare ett symptom på Sveriges förfall, tycker ingen förtjänar denna häxjakten med att hänga ut dem som det har gjorts. Om detta skulle bli praxis då ska vi hänga ut alla som fuskar på tentor, etc. Hur skulle det se ut tro?

DEN SVENSKA AVUNDSJUKAN ÄR EN FOLKSJUKDOM I DETTA FINA LAND
Senast redigerad av Kaninhero 2016-02-22 kl. 17:47.
Citera
2016-02-22, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaninhero

Bara för att majoriteten är av utländskt ursprung så blir denna tråden en av Flashbacks populäraste trådar samt där diskussionen ofta spårar ut med div. angrepp på folkgrupp, etc.

Däremot kan jag personligen dra min egen slutsats att ifall de fuskande skulle vara Svenskar skulle de inte varit den hysterin vi ser nu men det är just pga. Att det är relativt då majoriteten härinne är antingen för dumma för att fuska eller så är det den Svenska avundsjukan samt att de flesta också är misslyckade Svenska rasistnollor tyvärr.

Förövrigt tycker jag det är bra att de har blivit ertappade, bra granskning på provet som märkte mönstret. Dessa personer förtjänar ingenting utan ska få kriga som alla andra för att komma in på högskolestudier dock kan man ju egentligen inte förvänta sig så kvalitativa svar från andra användare i denna tråden utan svaret reflekterar ofta den egna personen.

Tyvärr är denna utmärkande jargongen och attityden bland Svenska flashbackare ett symptom på Sveriges förfall, tycker ingen förtjänar denna häxjakten med att hänga ut dem som det har gjorts. Om detta skulle bli praxis då ska vi hänga ut alla som fuskar på tentor, etc. Hur skulle det se ut tro?

DEN SVENSKA AVUNDSJUKAN ÄR EN FOLKSJUKDOM I DETTA FINA LAND

Men vadå "avundsjuka"? Ingen vettig person är avundsjuk på losers som måste fuska för att få saker och ting i livet. Det handlar om rättvisa. Det är inte rättvist att andra får fördelar man inte själv får. Det är inte rättvist att man bedöms enligt olika mått. Man är inte avundsjuk om man föraktar fusk, man är vettig och sund. Anledningen till samhällets förfall är inte avundsjuka, utan det är att den hårt arbetande traditionen som tidigare generationer byggt upp detta fantastiska land på håller på att bytas ut mot lättja och nonchalans. Som i sin tur leder till fusk.

Sluta upp med att komma med helt döda argument som "jante", eller "avundsjuka".
Citera
2016-02-22, 18:43
Medlem
Citat:

Däremot kan jag personligen dra min egen slutsats att ifall de fuskande skulle vara Svenskar skulle de inte varit den hysterin vi ser nu men det är just pga.

Är du helt vrickad eller???
Blir så irriterad att jag inte vet vad jag ska ta vägen. Kunde inte ens läsa mer än två meningar att ditt efterblivna inlägg då du verkar vara helt bakom flötet. Sådana som du borde hålla dig borta från forum!!!
Klart som fan det INTE är okej med svenskar fuskar, det är därför vi blir så jävla förbannade, och klart som fan är det INTE mindre fusk om en svensk fuskar än om det någon som har utländskt påbrå. fusk är fusk. Jag bryr mig inte om vilken hudfärg fuskaren har, och troligtvis är DU den enda som gör det.
Ditt inlägg var det mest kränkande och ignoranta jag hört på länge. Och ärligt talat förstår jag inte hur du resonerar.

JAG VET INTE VAD SOM ÄR VÄRST, ATT DU TOLERERAR FUSK PÅ HÖGSKOLEPRVET, ELLER ATT DU TROR ATT MAN ÄR "RASIST" OM MAN INTE GÖR DET

IDIOT.
Citera
2016-02-22, 18:53
Medlem
Citat:

Det är ju "DUMMA" idioter som fuskar!! Vilken människa som är riktigt funtad skulle fuska på högskoleprovet? Hur fan resonerar du?
Vi smarta eller mindre smarta, normala och onormala hederliga människor PLUGGAR inför högskoleprov för att komma in på linjer vi vill in på, vi sliter för att få höga poäng och betyg för att få framtiden vi vill ha. Och så sitter det en tönt bakom en skärm och säger att VI är avundsjuka på fuskare?? Att Vi är rasister och att VI är för dumma för att fuska.
Nej, stackars stackars idiot,
DU är för dum för att fuska. VI är smarta nog att förstå att fusk är moraliskt fel.

och klart som fan att det är illa att fuska på tentor också, hur kan du ens tänka att det inte är det?
Citera
2016-02-22, 19:05
Medlem
Ber om ursäkt för mitt svärande och val av ord här i slutet av tråden, inte min stil alls, men personen som postat gör mig så förbannad!

Jag pluggar inför högskoleprovet, vilket många människor i olika åldrar gör, vi har inte turen att vara födda genier eller haft tur med alla MVG i betyg. Men vi gör högskoleprovet och kämpar, för att vi vill någonstans. Sedan är det människor som tar våra platser på dessa utbildningar vi vill in på? För att de har FUSKAT sig in med högre hp än oss.
Hur ska vi känna då, arma gosse?? Blir vi glada? Självklart inte.
Klart vi blir förbannade när folk fuskar!? Vilken människa skulle INTE bli det?
Och så sitter det en person som påpekar att vi är fega idioter för att VI inte fuskar,
och rasister för att han lade märke till att flera personer hade utländska namn.
Du vet väl om att "vita svenskar" också fuskar? Fusk finns i alla länder, i alla åldrar, i alla färger och i alla former. Om DU tror något annat så är du otroligt korkad.

Återigen, ursäkta mitt uppförande och mina val av ord, men personen innan verkar vara en mycket sjuk människa.
Citera
2016-02-22, 20:36
Medlem
Citat:

Nej. Att invandrare begår brott och fuskar i betydligt större utsträckning än svenskar har ingenting med svenskars "rasism" att göra. Utan det är migranternas kultur som ligger bakom detta beteende. Denna kultur fungerar inte speciellt bra. Det finns en anledning till att det alltid är krig i deras hemländer. Det går inte att bygga upp ett fungerande samhälle där alla bara fuskar och bryter mot alla möjliga lagar. Lyckligtvis anpassar sig många migranter när de flyttar till europa med det finns också många som inte klarar av att göra detta.

Att folk i den här tråden ogillar folk som fuskar har ingenting med "rasism" eller avundsjuka att göra. De etniskt svenskar som fuskat hängs ut på precis samma sätt. Folk vill helt enkelt inte se sitt samhälle förvandlas till någon bananrepublik. Därför är det viktigt att bekämpa denna typ av beteende. Det handlar inte om avundsjuka. Jag kan garantera dig att det finns ytterst få människor som är avundsjuka på den sjuka kulturen som till stor del ligger bakom detta beteende.
Citera
2016-02-22, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intesomdu
Ber om ursäkt för mitt svärande och val av ord här i slutet av tråden, inte min stil alls, men personen som postat gör mig så förbannad!

Jag pluggar inför högskoleprovet, vilket många människor i olika åldrar gör, vi har inte turen att vara födda genier eller haft tur med alla MVG i betyg. Men vi gör högskoleprovet och kämpar, för att vi vill någonstans.

Ditt inlägg är svammel. Vadå tur med alla MVG, det handlar väl inte om tur. Det handlar om att jobba stenhårt och inte slösa bort tiden på annat skit. Kamma dig! Det är du som är idioten.
Citera
2016-02-22, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9948741
Ditt inlägg är svammel. Vadå tur med alla MVG, det handlar väl inte om tur. Det handlar om att jobba stenhårt och inte slösa bort tiden på annat skit. Kamma dig! Det är du som är idioten.

Att fuska definieras i min ordbok inte som att "jobba stenhårt".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in