2016-04-07, 10:57
Medlem
Peppe-Lunss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Visst kan detta verka lite underligt; personer som gör sådana här utstuderade, obehagliga saker brukar utmärka sig på olika sätt. Dessa 2 gärningsmän verkar inte förekomma i polisens rullor, och vad jag vet är detta en väldigt personlig, specifik och också oväntad historia, med många sorgliga inslag och tunga personliga problem som plötsligt samverkade, på sämsta möjliga vis. Jag är inte insatt, men jag har vissa grundfakta, och jag vet i alla fall att fallet inte är fullt så fascinerande och krångligt som det verkar när man läser om det i Expressen. Det är bara tragiskt alltihop, för alla inblandade.
Utveckla gärna.
Citera
2016-04-08, 10:46
Medlem
Peppe-Lunss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrreekt
Finns det bilder på gärningsmännen?
Jag skärmdumpade ena misstänkta GM:s insta, men väntar med att släppa dom här tills att jag vet om han förtjänar det eller ej. För mycket i den här historien som känns oklart just nu. Vem vet, kanske mannen i familjen förtjänade sin behandling?
Citera
2016-04-11, 14:15
Medlem
Jahannams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peppe-Luns
Jag skärmdumpade ena misstänkta GM:s insta, men väntar med att släppa dom här tills att jag vet om han förtjänar det eller ej. För mycket i den här historien som känns oklart just nu. Vem vet, kanske mannen i familjen förtjänade sin behandling?

Jag ber dig utifrån medkänsla för de anhöriga till GM (som är goda, hederliga människor) att inte outa honom här på flashback. Det är precis som några få andra skriver här i tråden. Nämligen en otroligt tragisk händelse som involverade många sorgliga inslag och tunga personliga problem som gick snett på sämsta möjliga sätt. Mer kan jag inte säga.
Citera
2016-04-11, 14:30
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahannam
Jag ber dig utifrån medkänsla för de anhöriga till GM (som är goda, hederliga människor) att inte outa honom här på flashback. Det är precis som några få andra skriver här i tråden. Nämligen en otroligt tragisk händelse som involverade många sorgliga inslag och tunga personliga problem som gick snett på sämsta möjliga sätt. Mer kan jag inte säga.
Ofta är väl anhöriga till GM oskyldiga och hederliga människor? Hur ser det förresten ut kring våldtäktsmisstanken, är det även där en tragisk händelse som ligger bakom GMs misstänkta beteende?
Citera
2016-04-11, 15:13
Medlem
Citat:

Det är väl det som är poängen med hela tråden, att få reda på denna otroligt tragiska händelse och få fram exakt vilka personer som har gjort det?

Du kommer inte lyckas med att dämpa intresset med detta inlägg, utan nog bara elda på för att folk ska börja rota i vad som denna "otroligt tragiska händelse" kan ha varit.
Citera
2016-04-11, 15:29
Medlem
Jahannams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Ofta är väl anhöriga till GM oskyldiga och hederliga människor? Hur ser det förresten ut kring våldtäktsmisstanken, är det även där en tragisk händelse som ligger bakom GMs misstänkta beteende?

Jag försvarar inte GM's agerande, men ni vet inte viktiga delar av historien. Sluta bli så upphetsade av aftonbladets rubriker att ni bara måste hälla salt i såren på de anhöriga.
Citera
2016-04-11, 16:21
Medlem
Salorms avatar
Intressant är väl vad som kan ha förorsakat detta helt sinnessjuka beteende?
Citera
2016-04-11, 16:58
Medlem
5549s avatar
Citat:
Jag försvarar inte GM's agerande, men ni vet inte viktiga delar av historien. Sluta bli så upphetsade av aftonbladets rubriker att ni bara måste hälla salt i såren på de anhöriga.
Jag var egentligen inte intresserad av detta, enda tills jag läste om dessa "tragiska" omständigheter (som alltså ledde fram till en misstänkt våldtäkt , olaga frihetsberövande och avklippta tår). Jag har förövrigt inget intresse i att hänga ut några anhöriga eller att hälla salt någonstans. I alla fall som diskuterats på flashback så finns det oskyldiga anhöriga och tragiska människoöden, du råkar bara känna dom inblandade i detta fall.
Citera
2016-04-12, 22:58
Medlem
Peppe-Lunss avatar
Citat:
Ok.
Citera
2016-04-17, 17:06
Bannlyst
Kan berätta för alla exakt vad som hänt!!! 1:a handsinfo.

En av de två, tror det är Anton var tidigare tillsammans med en tjej som gjorde slut med honom vilket han inte accepterade utan stalka henne ett helt år efter.
Hon träffade en ny kille, bodde i egen lägenhet i gamla stan och satt hemma en kväll med Tom när exet trängde sig in och grovt misshandlade Tom som flydde därifrån varefter GM våldtog Sa**e och stack sedan.

Dagarna efter fick han reda på att Tom bodde hemma fortfarande på Lidingö och han tog med sig en polare och åkte dit, Tom var inte hemma och då misshandlade dom pappan istället grovt, grannarna ringde polisen och dom blev gripna utanför.

Det absolut värsta med hela historien är att den våldtagne Sa**e tog livet av sig för drygt en vecka sedan då hon var knäck av hela skiten och det som är ännu djävligare är att Sa**e´s lillesyster också tog livet av sig för knappt ett år sedan!!!

Finns en tråd här som jag inte orkar leta upp, men det var ca 2-3 år sedan som två 17-åriga tjejer parhoppade från en balkong på Södermalm från femte våningen, bägge överlevde men Sa**e´s syster gjorde ett nytt försök när hon var i N.Y på semester och lyckades den gången...

Förresten, nu hittade jag tråden
(FB) 2 kvinnor har hoppat från ett tak i skanstull
Citera
2016-04-17, 19:21
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raggarkuk

En av de två, tror det är Anton var tidigare tillsammans med en tjej som gjorde slut med honom vilket han inte accepterade utan stalka henne ett helt år efter.
Hon träffade en ny kille, bodde i egen lägenhet i gamla stan och satt hemma en kväll med Tom när exet trängde sig in och grovt misshandlade Tom som flydde därifrån varefter GM våldtog Sa**e och stack sedan.

Dagarna efter fick han reda på att Tom bodde hemma fortfarande på Lidingö och han tog med sig en polare och åkte dit, Tom var inte hemma och då misshandlade dom pappan istället grovt, grannarna ringde polisen och dom blev gripna utanför.

Det absolut värsta med hela historien är att den våldtagne Sa**e tog livet av sig för drygt en vecka sedan då hon var knäck av hela skiten och det som är ännu djävligare är att Sa**e´s lillesyster också tog livet av sig för knappt ett år sedan!!!

Finns en tråd här som jag inte orkar leta upp, men det var ca 2-3 år sedan som två 17-åriga tjejer parhoppade från en balkong på Södermalm från femte våningen, bägge överlevde men Sa**e´s syster gjorde ett nytt försök när hon var i N.Y på semester och lyckades den gången...

Förresten, nu hittade jag tråden
(FB) 2 kvinnor har hoppat från ett tak i skanstull

Vilket trauma, om ovan stämmer är det brutalt.
Citera
2016-04-18, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raggarkuk

Det absolut värsta med hela historien är att den våldtagne Sa**e tog livet av sig för drygt en vecka sedan då hon var knäck av hela skiten och det som är ännu djävligare är att Sa**e´s lillesyster också tog livet av sig [...]

Allt detta är helt korrekt, ja - åtminstone 95%.
Enstaka detaljer känner bara de allra närmaste till - och den påstådda våldtäkten är ju för alltid outredd, eftersom offret inte längre är i livet. Att som utomstående påstå att detta grova brott begåtts är väldigt vanskligt.

Då fallet är helt färskt och rättsprocessen inte är klar är det också vanskligt och lite onödigt att outa människor för mycket, men villfarelser är ju alltid bra att undvika.

Ja, som sagt var: ovanstående citerade berättelse är i stort sett korrekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in