2016-04-18, 23:29
Medlem
5549s avatar
Men vilken förjävlig historia! Mina tankar går till den drabbade familjen, vilket helvete dom går igenom.

Edit: Tänkte främst på familjen med döttrarna, men naturligtvis även dom andra drabbade familjerna.
Senast redigerad av 5549 2016-04-18 kl. 23:37.
Citera
2016-04-19, 18:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Allt detta är helt korrekt, ja - åtminstone 95%.
Enstaka detaljer känner bara de allra närmaste till - och den påstådda våldtäkten är ju för alltid outredd, eftersom offret inte längre är i livet. Att som utomstående påstå att detta grova brott begåtts är väldigt vanskligt.

Då fallet är helt färskt och rättsprocessen inte är klar är det också vanskligt och lite onödigt att outa människor för mycket, men villfarelser är ju alltid bra att undvika.

Ja, som sagt var: ovanstående citerade berättelse är i stort sett korrekt.

Vanskligt, utomstående, 95% ???
Jag är släkt med dom och fick informationen av närstående, hur kan du trolla runt i olika ämnen som t.ex. da Costa, Lidingö och kanske massor med andra trådar och påstå att du vet bättre?
Leka amatördetektiv är aldrig klädsamt...
Citera
2016-04-19, 19:41
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raggarkuk
Kan berätta för alla exakt vad som hänt!!! 1:a handsinfo.

En av de två, tror det är Anton var tidigare tillsammans med en tjej som gjorde slut med honom vilket han inte accepterade utan stalka henne ett helt år efter.
Hon träffade en ny kille, bodde i egen lägenhet i gamla stan och satt hemma en kväll med Tom när exet trängde sig in och grovt misshandlade Tom som flydde därifrån varefter GM våldtog Sa**e och stack sedan.

Dagarna efter fick han reda på att Tom bodde hemma fortfarande på Lidingö och han tog med sig en polare och åkte dit, Tom var inte hemma och då misshandlade dom pappan istället grovt, grannarna ringde polisen och dom blev gripna utanför.

Det absolut värsta med hela historien är att den våldtagne Sa**e tog livet av sig för drygt en vecka sedan då hon var knäck av hela skiten och det som är ännu djävligare är att Sa**e´s lillesyster också tog livet av sig för knappt ett år sedan!!!

Finns en tråd här som jag inte orkar leta upp, men det var ca 2-3 år sedan som två 17-åriga tjejer parhoppade från en balkong på Södermalm från femte våningen, bägge överlevde men Sa**e´s syster gjorde ett nytt försök när hon var i N.Y på semester och lyckades den gången...

Förresten, nu hittade jag tråden
(FB) 2 kvinnor har hoppat från ett tak i skanstull
Okej. Men består inte då den omtalade tragiken i fallet enbart i att denne AL är ett värsta sortens kriminellt våldsbenäget svin som anser sig kunna bete sig precis hurfansomhelst mot andra människor? Tragiskt nog för dem som drabbats av hans beteende, men för mig tycker jag att ondska verkar vara en rimligare etikett än tragik för det här fallet. Sen ska naturligtvis inte hans anhöriga behöva klä skott för hans gärningar, men det bör han tamejfasen få göra själv.

Eller har jag missat nåt väsentligt?
Citera
2016-04-21, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raggarkuk
Vanskligt, utomstående, 95% ???
Jag är släkt med dom och fick informationen av närstående, hur kan du trolla runt i olika ämnen som t.ex. da Costa, Lidingö och kanske massor med andra trådar och påstå att du vet bättre?
Leka amatördetektiv är aldrig klädsamt.

Lugna ner dig för sjutton. Jag känner en insatt person mkt väl - och den personen är släkt med flera inblandade i denna härva. Jag har mkt bra info. Och jag reserverar mig och skriver att en liten del - kanske 5% av din story - inte stämmer, och du går i taket. Herregud. Jag är f.ö. ingen amatördetektiv. Jag och en grupp vänner har främst ägnat oss åt da Costa-fallet, och vi har ägnat oss åt idogt läsande. Det är research, ingen lekstuga. Och hur nära man än är huvudpersonerna har man inte hela förloppet klart - därför ska man vara försiktig och erkänna att några procent av infon kan fel, oavsett vem man pratat med. Och i detta fall har vi ju också ett påstått brott som inte kan utredas (våldtäkt), för offret har avlidit. Att ta patent på sanningen för snabbt är aldrig bra ...
Citera
2016-04-21, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Eller har jag missat nåt väsentligt?

Den som vill ha djupare insyn i denna historia får väl läsa FU i sinom tid och följa rättegången.
Historien har korrekt postats i denna tråd, av en person som blev jättearg när lite försiktig kritik och skepsis riktades mot honom/henne (det bör finnas en liten felprocent i återgivningen - det finns det oftast). Det finns inte mkt mer att tillägga just nu. Inte av mig iaf.
Citera
2016-04-21, 02:30
Medlem
Inte ovanligt att ögonvittnen beskriver en händelse helt uppåt väggarna jämfört med vad som fastnat på film och ju längre tiden går desto värre blir det.
Man pratar om det och tänker på det och äldre irrelevanta minnen och nya minnen råkar blandas ihop.
Har ni aldrig varit med om att man i grupp råkat ur för något och när man ska återge händelsen (bra eller dålig händelse spelar ingen roll) så skiljer sig berättelserna trots att man stod bredvid varandra och såg samma sak.
Citera
2016-04-21, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidasII
Inte ovanligt att ögonvittnen beskriver en händelse helt uppåt väggarna jämfört med vad som fastnat på film och ju längre tiden går desto värre blir det.
Man pratar om det och tänker på det och äldre irrelevanta minnen och nya minnen råkar blandas ihop.
Har ni aldrig varit med om att man i grupp råkat ur för något och när man ska återge händelsen (bra eller dålig händelse spelar ingen roll) så skiljer sig berättelserna trots att man stod bredvid varandra och såg samma sak.

Jag vet inte vad det är du försöker säga. Jag har svårt att se relevansen i ditt inlägg. Vilka ögonvittnen är det du syftar på i det här fallet?
Citera
2016-04-21, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidasII

Ja, så är det - och därför reserverade jag mig. Nu är vi två personer i tråden som har "förstahandsuppgifter", och det är ju bra, men felprocent finns, och hela historien få man väl läsa om i FU och domen, om man är jättenyfiken.

Till och med det personer som var med i huset har nog olika uppfattningar om det exakta förloppet, och den här våldtäkten (som ska ha skett annorstädes) bör inte betraktas som ett offentligt faktum, för en av huvudupersonerna i denna sorgliga historia är ju död, som jag förstått det - jag syftar på det påstådda våldtäktsoffret.

Jag har själv varit med om många våldsamma händelser, och jag tror inte att en enda eftersummering har varit begriplig - alla har varit på samma plats, sett samma personer, men ändå finns tio olika tidsangivelser, påståenden om uttalanden osv. Vissa tror att man har fajtats i en halv minut, och vissa tror två min, och vem som kom in var i handlingen är omöjligt att utreda.

Jag är glad att jag inte är snut.
Citera
2016-05-17, 13:11
Medlem
Pandalina4s avatar
PAPPAN TORTERADES I TIMMAR. http://www.aftonbladet.se/nyheter/kr...cle22832972.ab

Den ena av de två åtalade åtalas även för ett stort antal andra brott, bland annat olaga hot och misshandel av en anhörig till familjen i Lidingövillan. Dessutom åtalas han för att ha våldtagit en kvinna vid flera tillfällen, och hindrat henne från att lämna en lägenhet i ett dygn. Det skedde bara ett par dagar före händelsen i villan.

FUP bör finns ute nu.
Citera
2016-05-17, 13:51
Medlem
5549s avatar
Upp med FUP:en!
Citera
2016-05-17, 14:41
Medlem
blackblacks avatar
Vilka jävla galningar. Någon som kan posta bild på psykfallen?
Citera
2016-05-17, 14:55
Medlem
Peppe-Lunss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackblack
Vilka jävla galningar. Någon som kan posta bild på psykfallen?
Om någon som kan rekommendera en bra anonym bildserver så gör jag det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in