Citat:
Ursprungligen postat av
MidasII
Inte ovanligt att ögonvittnen beskriver en händelse helt uppåt väggarna jämfört med vad som fastnat på film och ju längre tiden går desto värre blir det.
Man pratar om det och tänker på det och äldre irrelevanta minnen och nya minnen råkar blandas ihop.
Har ni aldrig varit med om att man i grupp råkat ur för något och när man ska återge händelsen (bra eller dålig händelse spelar ingen roll) så skiljer sig berättelserna trots att man stod bredvid varandra och såg samma sak.
Ja, så är det - och därför reserverade jag mig. Nu är vi två personer i tråden som har "förstahandsuppgifter", och det är ju bra, men felprocent finns, och hela historien få man väl läsa om i FU och domen, om man är jättenyfiken.
Till och med det personer som var med i huset har nog olika uppfattningar om det exakta förloppet, och den här våldtäkten (som ska ha skett annorstädes) bör inte betraktas som ett offentligt faktum, för en av huvudupersonerna i denna sorgliga historia är ju död, som jag förstått det - jag syftar på det påstådda våldtäktsoffret.
Jag har själv varit med om många våldsamma händelser, och jag tror inte att en enda eftersummering har varit begriplig - alla har varit på samma plats, sett samma personer, men ändå finns tio olika tidsangivelser, påståenden om uttalanden osv. Vissa tror att man har fajtats i en halv minut, och vissa tror två min, och vem som kom in var i handlingen är omöjligt att utreda.
Jag är glad att jag inte är snut.