2016-06-07, 12:05
Medlem
BoISarens avatar
FUP

https://minfil.org/z1ucnfbeb1/Stockh..._Sekretess.pdf
https://minfil.org/06u9n2b6b6/Stockh..._Sekretess.pdf
https://minfil.org/19u2ncb6b9/Stockh..._Sekretess.pdf
Citera
2016-06-07, 13:38
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag tänker inte fortsätta en så meningslös diskussion.

Dock tycker jag det vore bra om ni hejdade era stålmannen fantasier - om inte annat så för den utsatta pappans skull ...

Ta dem över PM med varandra istället .. eller skapa en tråd i relevant forum där ni kan bräcka varandra om vem som har livligast fantasi om hur ni skulle försvara er i olika situationer.. I den här tråden är det off-topic.
Problemet är att du svamlar, att använda eller hota med våld är tillåtet.
Citera
2016-06-07, 13:40
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
FUP

https://minfil.org/z1ucnfbeb1/Stockh..._Sekretess.pdf
https://minfil.org/06u9n2b6b6/Stockh..._Sekretess.pdf
https://minfil.org/19u2ncb6b9/Stockh..._Sekretess.pdf

Jag tycker det är lite synd att du lagt ut dokument där barnens namn framgår - själv har jag lämnat ut hela fupen (detta är ju valda delar) med detta önskemål:

Min förhoppning är att dokument med barnens namn inte skall länkas i tråden, jag tycker också det är en bra idé att avstå från att länka till de dokumenten som visar vad vad den våldtagna - nu avlidna - tjejen skriver och gått igenom.

Av hänsyn till både offer och anhöriga till offren för dessa brott.

Och i princip samtliga som tagit emot den har varit eniga i att uppgifterna inte skall vara sökbara via tråden - av hänsyn till barnen/familjen och den avlidnes anhöriga.
Citera
2016-06-07, 13:45
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wtshnn
Okej. Han kunde också ha förutsett hela händelsen likt en Gud och omringat hela huset med poliser innan gärningsmännen ens kommit dit. Det är jävligt lätt av vara efterklok, eller hur? Vilken ordinarie flerbarnspappa, vars liv inte består av våld, har en pistol hemma i sitt hus på Lidingö i landet Sverige? Att du läser om en sån här fruktansvärd händelse och din i princip enda reaktion är att han borde haft en pistol, säger mig inget annat än att du måhända är något ignorant, vapenglad, och inte särskilt empatisk. Att bli utsatt för det här vidriga våldet, dessutom fullständigt oprovocerat, ska bara inte hända och ingen människa ska behöva vidta förebyggande åtgärder för sådana vidriga omständigheter, någonsin.
Problemet är om du konfronteras av individer som dels är påverkade och dels är där för att få fram info om en släkting.
En inbrottstjuv flyr normalt vid en konfrontation.
Om du inte vet vad du möter så bör du dels slå nummret till polisen och dels lämna partnern så hon kan hinna ringa om det spårar ur.
Oavsett bör man tillkalla polis om någon bryter sig in eller försöker bryta sig in, eller uppträder hotfullt.
I dagens Sverige bör man inte öppna dörren på natten utan kommunicera via ett fönster eller balkongen.

Folk måste lära sig tänka efter före och ha en mental beredskap, det gör det betydligt svårare att göra dig till offer.
Citera
2016-06-07, 13:46
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Problemet är att du svamlar, att använda eller hota med våld är tillåtet.
För att försvara sig - ja. Var har jag sagt annat.
Jag har konstaterat att dina stålmannen fantasier och vapenfantasier inte hör hemma i tråden. Den handlar inte om vad du i tankarna skulle ha gjort eller inte gjort - den handlar om mycket grova brott som begåtts mot flera brottsoffer.
Citera
2016-06-07, 13:49
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
För att försvara sig - ja. Var har jag sagt annat.
Jag har konstaterat att dina stålmannen fantasier och vapenfantasier inte hör hemma i tråden. Den handlar inte om vad du i tankarna skulle ha gjort eller inte gjort - den handlar om mycket grova brott som begåtts mot flera brottsoffer.
Vad har stålmannen med självförsvar att göra? Uppenbarligen agerade mannen och frun fel och fick betala priset. Hade de varit realistiska så hade de ringt polisen direkt.
Citera
2016-06-07, 13:55
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Vad har stålmannen med självförsvar att göra? Uppenbarligen agerade mannen och frun fel och fick betala priset. Hade de varit realistiska så hade de ringt polisen direkt.
Ja men lägg det på offren. Eller ärligt talat - det infantila Flashbackstugget passar inte i den här tråden.
Citera
2016-06-07, 15:40
Medlem
klippadintungs avatar
Ett av många bevis för att män bör göra en bakgrundskoll av vilka tjejer de umgås med, framförallt av tjejens historia av pojkvänner. Tjejer som blir tillsammans med vidriga män som dessa (som det finns gott om), som t.ex. umgås i firmor, bör man hålla sig långt borta ifrån.

Man undrar ju vad för geni man behöver vara för att inse att man dras till fel personer och göra något åt saken. Det är knappast kvinnors fel att vissa män är våldsamma och vidriga, men det är helt och hållet ens eget fel om man inte inser att man dras till fel typ av personer eller inte gör något åt det. Detta borde unga tjejer och killar få lära sig tidigt och få stöd till att bli bättre på att upptäcka. För det finns alltför många kvinnor som blir ihop med dessa typer av män gång på gång.

Vi kan nog förmoda att denne Anton kommer cirkulera på flashback i fler trådar i framtiden, om han inte är undantaget som blir normal i fängelset.
Citera
2016-06-08, 17:11
Medlem
Terrorist-Huberts avatar
Citat:
Problemet är om du konfronteras av individer som dels är påverkade och dels är där för att få fram info om en släkting.
En inbrottstjuv flyr normalt vid en konfrontation.
Om du inte vet vad du möter så bör du dels slå nummret till polisen och dels lämna partnern så hon kan hinna ringa om det spårar ur.
Oavsett bör man tillkalla polis om någon bryter sig in eller försöker bryta sig in, eller uppträder hotfullt.
I dagens Sverige bör man inte öppna dörren på natten utan kommunicera via ett fönster eller balkongen.

Folk måste lära sig tänka efter före och ha en mental beredskap, det gör det betydligt svårare att göra dig till offer.

De försökte ju ringa polisen. Du måste ju ändå förstå att om man ringer 112 och säger "jag hörde nåt okänt från undervåningen" så kommer polisen inte att komma, då det i 95 % av fallen inte alls är en inbrottstjuv man hört.

Citat:
Ursprungligen postat av klippadintung
Ett av många bevis för att män bör göra en bakgrundskoll av vilka tjejer de umgås med, framförallt av tjejens historia av pojkvänner. Tjejer som blir tillsammans med vidriga män som dessa (som det finns gott om), som t.ex. umgås i firmor, bör man hålla sig långt borta ifrån.

Man undrar ju vad för geni man behöver vara för att inse att man dras till fel personer och göra något åt saken. Det är knappast kvinnors fel att vissa män är våldsamma och vidriga, men det är helt och hållet ens eget fel om man inte inser att man dras till fel typ av personer eller inte gör något åt det. Detta borde unga tjejer och killar få lära sig tidigt och få stöd till att bli bättre på att upptäcka. För det finns alltför många kvinnor som blir ihop med dessa typer av män gång på gång.

Vi kan nog förmoda att denne Anton kommer cirkulera på flashback i fler trådar i framtiden, om han inte är undantaget som blir normal i fängelset.

Du tycker inte att det låter som att det vore rimligare att tjejer kollar upp vilka killar man träffar? Henne var det ju inget fel på, hon var ett offer för en psykopat.
Citera
2016-06-09, 03:59
Medlem
John Cockblasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terrorist-Hubert
De försökte ju ringa polisen. Du måste ju ändå förstå att om man ringer 112 och säger "jag hörde nåt okänt från undervåningen" så kommer polisen inte att komma, då det i 95 % av fallen inte alls är en inbrottstjuv man hört.

Du tycker inte att det låter som att det vore rimligare att tjejer kollar upp vilka killar man träffar? Henne var det ju inget fel på, hon var ett offer för en psykopat.

Därför att tjejer överlag har mer översyn med potentiellt våldsamma män och tror att de är goda innerst inne. Se Ulvsundakvinnan som blev misshandlad till döds av killen som hade budskapet bokstavligt talat skrivet på skallen och halsen. Således spelar det en mindre roll om kvinnor låts göra någon bakgrundscheck eftersom oftare de låter känslorna ta överhanden.
Citera
2016-06-09, 10:25
Medlem
Reptilreaktions avatar
Sista förhandlingsdag i detta mål är inbokad den 21 juni 2016. Dom borde komma ca en vecka efter detta datum.
Citera
2016-06-09, 11:06
Medlem
klippadintungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terrorist-Hubert

Har aldrig sagt emot att tjejer borde kolla upp vilka killar de umgås med, men det finns många tjejer som uppenbarligen gillar farliga killar med problem för att de "ska hjälpa honom". Det är ett extremt stort varningstecken. Då gäller det att vi normala ser upp, och umgås med andra istället, som inte i sig umgås med äckligt smuts som Anton. Kedjan måste ju brytas någonstans.

Jag har under mina många år haft många bekantskapskretsar, och helt enkelt slutat umgås med folk som i sig umgicks med smuts. Jag har alltså valt att sluta umgås med vänner jag tyckt om, för att de umgås med trasiga kriminella, alternativt bara folk med mycket dålig attityd. Resultatet är att jag nu bara har normala hederliga vänner. Svårare än så är det inte.

Sen kan alla ha otur, som i det här fallet, när det räckte med bara några veckor innan den vidriga Anton började härja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in