Citat:
Ursprungligen postat av
Terrorist-Hubert
Du tycker inte att det låter som att det vore rimligare att tjejer kollar upp vilka killar man träffar? Henne var det ju inget fel på, hon var ett offer för en psykopat.
Har aldrig sagt emot att tjejer borde kolla upp vilka killar de umgås med, men det finns många tjejer som uppenbarligen gillar farliga killar med problem för att de "ska hjälpa honom". Det är ett
extremt stort varningstecken. Då gäller det att vi normala ser upp, och umgås med andra istället, som inte i sig umgås med äckligt smuts som Anton. Kedjan måste ju brytas någonstans.
Jag har under mina många år haft många bekantskapskretsar, och helt enkelt slutat umgås med folk som i sig umgicks med smuts. Jag har alltså valt att sluta umgås med vänner jag tyckt om, för att de umgås med trasiga kriminella, alternativt bara folk med mycket dålig attityd. Resultatet är att jag nu bara har normala hederliga vänner. Svårare än så är det inte.
Sen kan alla ha otur, som i det här fallet, när det räckte med bara några veckor innan den vidriga Anton började härja.