2016-07-05, 21:08
Citat:
Ursprungligen postat av Johanfalk123
Den funkar inte för mig...

Funkar för mig.
Citera
2016-07-05, 21:09
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanfalk123
Den funkar inte för mig...
Länkarna fungerar, jag testade nyss. Problemet tycks ligga i din ände av överföringen.
Citera
2016-07-05, 21:14
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junne13
Hoppas den domen överklagas och båda får livstids fängelse. Våldtäkt eller ej spelar ingen roll, det räcker med det som hände i Lidingövillan för att båda ska få livstid.

Ska vara mer än vad de fått här åtminstone. Hade det nu hänt i ett mer avskilt område och inte Stockholm med att polis så snabbt kom dit efter larm så hade det högst troligen varit brott med livstid i straffskalan som det känns som efter läst hur det gick till... Tyvärr kan man ju inte lägga på straff för nu högst troliga framtida gärningar.
Citera
2016-07-05, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ska vara mer än vad de fått här åtminstone. Hade det nu hänt i ett mer avskilt område och inte Stockholm med att polis så snabbt kom dit efter larm så hade det högst troligen varit brott med livstid i straffskalan som det känns som efter läst hur det gick till... Tyvärr kan man ju inte lägga på straff för nu högst troliga framtida gärningar.

Jo, det finns ju en massa prejudikat och så. Men sex år, utsläppta efter fyra, det tycker jag låter för lite!
Citera
2016-07-05, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zrx
Jag känner inte att jag behöver utveckla! Det är min spontana reaktion efter att ha läst förhören. Jag kan relatera till hur han hamnat där han hamnat helt enkelt av det jag läst! Googla om Milgrams study, Lucifer effect och Stanford experiment!

Går fan inte att säga vem som var värst, Anton eller Kjell. Vissa saker tyder på att Kjell är värst. Att anton fick hårdare straff beror på att han dömts för annan brottslighet också.
Citera
2016-07-05, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junne13
Jo, det finns ju en massa prejudikat och så. Men sex år, utsläppta efter fyra, det tycker jag låter för lite!
Det är du inte ensam om. Människor som flinande stympar någon, dessutom inom hörhåll för dennes små barn. Jag har svårt att formulera några anledningar till att sådana bör tillåtas gå lösa igen, speciellt efter ett så kort straff. Jag behöver dem verkligen inte i samhället, tror inte mina barn gör det heller.
Citera
2016-07-05, 22:17
Medlem
karlsoons avatar
Hade Tomas eller Tobias inte lagt benen på ryggen hade hans pappa haft sina lilltår kvar. Hoppas han står upp för sig själv nästa gång så ingen annan i hans närhet blir drabbad
Citera
2016-07-05, 23:30
Medlem
elgecys avatar
vill någon länka tjejens facebook? rip
Citera
2016-07-05, 23:52
Medlem
Terrorist-Huberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Hade Tomas eller Tobias inte lagt benen på ryggen hade hans pappa haft sina lilltår kvar. Hoppas han står upp för sig själv nästa gång så ingen annan i hans närhet blir drabbad

Otroligt osmaklig och puckad kommentar. Skäms för fan!
Citera
2016-07-06, 06:52
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy

Det är ingen som vet vad tjejen heter....
Citera
2016-07-06, 10:10
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zrx
Tycker nästan lite synd om Kjell. Försvarar verkligen inte hans handlingar. Men han känns mer som en som bara följer med och går på skiten som Anton tutar i honom. Hans riktiga vänner vittnar om att han är till synes en reko kille om än med lite alkoholproblem. Nu missar han 4 år av sitt nyfödda barns liv. Undra om han kommer dricka en droppe till efter detta om det nu löser sig med familjen....
Jorå, han verkar ju vara en jävligt "reko kille".
Ifall hans vänner beskriver att han har "lite alkoholproblem", så ser jag en bild framför mig av polare på parkbänken som överlevt 20 bast av dagligt råsupande endast avbrutet av promenaden till socialen.

Förutsättningarna för hans nyfödda barns utveckling till en bra människa ökar sannolikt betydligt när pappa, tyvärr med alltför kort straff, bara blir borta i 4 år.
Citera
2016-07-06, 10:12
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy

Citat:
Ursprungligen postat av -plopp-
Det är ingen som vet vad tjejen heter....
Även om någon vet så får vi hoppas att denne avstår från att länka. Hennes anhöriga skall inte behöva se henne uthängd här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in