2016-07-05, 19:07
Citat:
Ursprungligen postat av Terrorist-Hubert
Men för helvete, hur kan Anton frias från våldtäktsanklagelserna? Det här visar ju återigen hur orimligt jävla svårt det är att fälla någon för våldtäkt. Vilken skymf mot den stackars tjejen som tog livet av sig.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23119862.ab

Det står ju i domen varför han frias. Dels har mäs uppgifter lågt bevisvärde eftersom försvaret inte kunnat korsförhöra henne och dels finns det inte tillräckligt med stödbevisning.
Citera
2016-07-05, 19:08
Medlem
Hoppas den domen överklagas och båda får livstids fängelse. Våldtäkt eller ej spelar ingen roll, det räcker med det som hände i Lidingövillan för att båda ska få livstid.
Citera
2016-07-05, 19:10
Citat:
Ursprungligen postat av junne13
Hoppas den domen överklagas och båda får livstids fängelse. Våldtäkt eller ej spelar ingen roll, det räcker med det som hände i Lidingövillan för att båda ska få livstid.

De kan inte få livstid för den aktuella brottsligheten.
Citera
2016-07-05, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zrx
Tycker nästan lite synd om Kjell. Försvarar verkligen inte hans handlingar. Men han känns mer som en som bara följer med och går på skiten som Anton tutar i honom. Hans riktiga vänner vittnar om att han är till synes en reko kille om än med lite alkoholproblem. Nu missar han 4 år av sitt nyfödda barns liv. Undra om han kommer dricka en droppe till efter detta om det nu löser sig med familjen....
Herregud, utveckla! Jag läser i domen nu och får inte alls ihop det han aktivt gjort med att han skulle vara en reko kille.
Upplys mig!

Bara där jag är nu, pallar inte läsa längre ikväll:
Citat:
Anton och Kjell började diskutera vem som skulle skära av nästa tå. Anton sa åt Kjell att Kjell skulle göra det. Kjell sa att visst kunde han göra det. Sedan sa Anton att det var ju han, Anton, som var en mördare. Han tvingades lägga upp vänstra foten på pallen. Kjell tog saxen och klippte resolut av tån utifrån och in. Det gjorde ännu ondare än första tån.
Citera
2016-07-05, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Herregud, utveckla! Jag läser i domen nu och får inte alls ihop det han aktivt gjort med att han skulle vara en reko kille.
Upplys mig!

Bara där jag är nu, pallar inte läsa längre ikväll:

Jag känner inte att jag behöver utveckla! Det är min spontana reaktion efter att ha läst förhören. Jag kan relatera till hur han hamnat där han hamnat helt enkelt av det jag läst! Googla om Milgrams study, Lucifer effect och Stanford experiment!
Senast redigerad av zrx 2016-07-05 kl. 19:41.
Citera
2016-07-05, 19:47
Medlem
Citat:
Jag känner inte att jag behöver utveckla! Det är min spontana reaktion efter att ha läst förhören. Jag kan relatera till hur han hamnat där han hamnat helt enkelt av det jag läst! Googla om Milgrams study, Lucifer effect och Stanford experiment!
Jag får väl göra det för jag kan inte relatera det minsta till hur han hamnade i deras hem. Eller hur det nästan är lite synd om Kjell. Dumma sprit.
Citat:
Kjell klippte av Pers andra tå medan hon såg på. Det var fruktansvärt obehagligt för henne. Kjell såg rätt nöjd ut när han klippte av tån. Hon trodde då att alla i familjen skulle bli mördade. Hon trodde att hon var näst på tur efter att Anton och Kjell var färdiga med Per. Hon trodde att hon skulle bli mördad eller våldtagen. Hon kände sig maktlös. Hon kunde inte fly. Hon trodde hon var trygg i sitt eget hem men hon var helt utlämnad. Hon trodde det skulle bli den sista natten i livet. Den trygghet hon tidigare kände i sitt hem är helt försvunnen.
Efter att Kjell klippt av den andra tån satte han och Anton på musik. De var upprymda, skrattade, skämtade med varandra och sade att de ville se mer blod. Kjell sa att de även borde skära av kuken på Per. De skrattade åt det eftersom de tyckte det var en lustig idé. Anton sa dock att det kunde man inte göra.
Därefter sa Anton och Kjell till henne att de skulle slå ihjäl Per och att hon skulle se på. Anton och Kjell flög på Per och slog honom på alla möjliga sätt. De slog på Per med knytnävarna och sparkade på honom. Det blev hela tiden hetsigare stämning och alltfler slag och sparkar som bara blev värre.
...
Barnen förstod allt som pågick på nedervåningen. De hörde alla skrik och hot som sades där. Vid flera tillfällen frågade Bianca henne om Anton och Kjell skulle klippa Pers tår och om de var dumma mot honom. Hon berättade inget själv om vad som hände till barnen utan de hörde allt själva.
Citera
2016-07-05, 20:00
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terrorist-Hubert
Men för helvete, hur kan Anton frias från våldtäktsanklagelserna? Det här visar ju återigen hur orimligt jävla svårt det är att fälla någon för våldtäkt. Vilken skymf mot den stackars tjejen som tog livet av sig.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23119862.ab
Eftersom målsägande är död och inte kan höras i rätten så blir det svårare att fälla. Även om man kan använda de uppgifter som hon tidigare lämnar så kan ju inte den åtalade bemöta dem/ifrågasätta dem inför rätten och därför blir de svagare än utsaga i rätten.
Citera
2016-07-05, 20:02
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Tycker nästan lite synd om Kjell. Försvarar verkligen inte hans handlingar. Men han känns mer som en som bara följer med och går på skiten som Anton tutar i honom. Hans riktiga vänner vittnar om att han är till synes en reko kille om än med lite alkoholproblem. Nu missar han 4 år av sitt nyfödda barns liv. Undra om han kommer dricka en droppe till efter detta om det nu löser sig med familjen....
Hans "riktiga" vänner känner honom uppenbarligen inte så bra som de trodde. Ingen "reko" kille skulle hänga på det han gjort.

Ja, det är väl en jäkla tur att en sådan galning inte får vara med och forma ett barn de första (viktigaste) åren av barnets liv.
Citera
2016-07-05, 20:25
Medlem
Doktorphils avatar
Bilden på tån i fup var inge kul
Citera
2016-07-05, 20:39
Medlem
Finns det en fungerande fup?
Citera
2016-07-05, 20:43
Medlem