2016-07-06, 10:59
Medlem
LeBronThurmans avatar
Tragiskt att åtal för våldtäkt m.fl. åtal ogillades, men rent juridiskt förståeligt eftersom BO (S.*.) har begått självmord och därför inte kan höras i rätten av MGM:s försvarare.

Domen på 6 år och 6 månader känns förbannat hånfull, om man tar i beaktande att den avser ett antal olika allvarliga brottsrubriceringar.

Samtidigt så är straffmätning komplicerat, speciellt om man börjar jämföra mellan olika typer av brott.
Man kan ju konstatera att svinet Anton får nästan samma "nettostraff", som en annan tingsrätt har utmätt "brutto" för en hjärtsjuk 68-åring (Vallåkra) som (efter grovt uttalade hot) inifrån sitt eget hem genom ytterdörren har skjutit emot och då dödat de två livshotande kriminella inkräktare, som försökte bryta sig in i hans eget hem genom att slå sönder fönstret i dörren.

Två år till för Anton, efter ett överklagande till HR, skulle inte kännas orättvist i min värld.
Hade våldtäkterna kunnat styrkas hade även 10 år känts bra. Jodå, jag vet hur straffmätningen ser ut för t.ex. dråp eller mord, men det Anton har ställt till med måste få kännbara konsekvenser.
Citera
2016-07-06, 13:32
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terrorist-Hubert
Otroligt osmaklig och puckad kommentar. Skäms för fan!

Det är ju sant och det vet du också. Sen är det tyvärr tråkigt att det blev som det blev.
Citera
2016-07-06, 14:01
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Hade Tomas eller Tobias inte lagt benen på ryggen hade hans pappa haft sina lilltår kvar. Hoppas han står upp för sig själv nästa gång så ingen annan i hans närhet blir drabbad

Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Det är ju sant och det vet du också. Sen är det tyvärr tråkigt att det blev som det blev.
Du kanske skall läsa FUP - för det där stämmer ju inte alls.
Citera
2016-07-06, 14:27
Medlem
The Dudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -plopp-
Det är ingen som vet vad tjejen heter....

Joo då, men det länkas icke.
Citera
2016-07-06, 18:29
Medlem
Peppe-Lunss avatar
Tydligen känner min kompis morsa Antons mamma. Vad ska jag fråga honom/hans mamma om?
Citera
2016-07-06, 18:56
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peppe-Luns
Tydligen känner min kompis morsa Antons mamma. Vad ska jag fråga honom/hans mamma om?
Hon har det väl jävligt nog ändå utan att behöva svara för sin sons idiotier. Lämna henne ifred.
Citera
2016-07-06, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -plopp-
Det är ingen som vet vad tjejen heter....
Jo, det är det, men förstår inte varför detta skulle vara av intresse.
Citera
2016-07-06, 22:46
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Jo, det är det, men förstår inte varför detta skulle vara av intresse.

Jaså? Hur vet man det då? Det är ju sekretessbelagt i dom och fup...
Citera
2016-07-06, 23:42
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terrorist-Hubert
De försökte ju ringa polisen. Du måste ju ändå förstå att om man ringer 112 och säger "jag hörde nåt okänt från undervåningen" så kommer polisen inte att komma, då det i 95 % av fallen inte alls är en inbrottstjuv man hört.

Du tycker inte att det låter som att det vore rimligare att tjejer kollar upp vilka killar man träffar? Henne var det ju inget fel på, hon var ett offer för en psykopat.
Om mannen är nere eller vid förren och frun än uppe eller i sovrummet så hinner hon berätta att några okända håller på att ta sig in.
Eller tror du att de här två svinen smög in?

Straffet väldigt lågt, gissar på en vända i HovR och några års påbackning av straffet.
Citera
2016-07-07, 01:33
Medlem
ProfessorKloess avatar
Till er som läst FUPen:
Framgår det hur det gick till när "den nya pojkvännen" blev misshandlad och försvann från lägenheten där BO och GM befann sig? Jag är inte ute efter att skuldbelägga den stackars saten överhuvudtaget eftersom jag aldrig kan sätta mig in i situationen, jag är bara väldigt nyfiken på varför polis inte kallades till platsen. Chock?

Om denna misshandel inte behandlas i FUPen så är jag tacksam om ni kan berätta det (eftersom jag inte vågar läsa FUPen själv).

Tack på förhand!
Citera
2016-07-07, 01:50
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorKloes
Till er som läst FUPen:
Framgår det hur det gick till när "den nya pojkvännen" blev misshandlad och försvann från lägenheten där BO och GM befann sig? Jag är inte ute efter att skuldbelägga den stackars saten överhuvudtaget eftersom jag aldrig kan sätta mig in i situationen, jag är bara väldigt nyfiken på varför polis inte kallades till platsen. Chock?

Om denna misshandel inte behandlas i FUPen så är jag tacksam om ni kan berätta det (eftersom jag inte vågar läsa FUPen själv).

Tack på förhand!
Den finns med och det är inget i fupen som är så hemskt att det inte bör gå att läsa om man inte är extremt överkänslig.
Citera
2016-07-07, 01:58
Medlem
ProfessorKloess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Den finns med och det är inget i fupen som är så hemskt att det inte bör gå att läsa om man inte är extremt överkänslig.

Ok, tack! Då börjar jag läsa helt enkelt.

Edit: har nu läst FUP avseende misshandeln i Gamla Stan och det var nog inte mycket den stackars grabben hade kunnat göra annorlunda. Hoppas att HR lägger på några år för denna sjuka GM.
Senast redigerad av ProfessorKloes 2016-07-07 kl. 02:15. Anledning: Har nu läst FUP
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in