2016-06-02, 09:57
Medlem
grey.eagles avatar
Vill tro att pappan i familjen kommer at snarast bli medlem i en pistolskytteklubb, det skulle jag gjort.

Vanmakten han känt bör varit fruktansvärd. Bättre ta en vända i tingsrätten med att man skadeskjutit dessa kryp.
Citera
2016-06-02, 10:02
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Vill tro att pappan i familjen kommer at snarast bli medlem i en pistolskytteklubb, det skulle jag gjort.

Vanmakten han känt bör varit fruktansvärd. Bättre ta en vända i tingsrätten med att man skadeskjutit dessa kryp.
Helt ärligt - på vilket sätt hade en pistol hjälpt honom menar du?

Det är ju knappast smart att gräva fram en pistol i den situationen -- och det är inte som på amerikanska filmer att du får ha den under kudden eller i nattduksbordet ...
Citera
2016-06-02, 10:53
Medlem
Peppe-Lunss avatar
Någon som har fått Fup och vill dela med sig av den? Länkad här i tråden eller kanske via privat mail om det känns bättre.
Citera
2016-06-02, 12:45
Medlem
The Dudes avatar
Jag skummade igenom fup:en lite snabbt.
Det som jag var helt säker på, visade sig inte stämma. Hade kunnat sätta min vänstra hand på att benso skulle dyka upp på blodanalysen av dom där två gökarna.

AL's sms-trafik är lite intressant..
En pappa som frågar när sonen ska komma och bjuda på en holk.
Pappan ska dessutom ta på sig att ringa och hota T*m, i utbyte mot cannabis.
Verkar vara en sorglig fadersgestalt, som sover på soffan hos sin exflickvän i utbyte mot hundpassning.

Ett antal tjejer som verkar vara kk till AL. Tror inte han har varit lika trogen som han tyckte den döda flickvännen skulle vara.

Den döda flickvännens facebook innehåller fortfarande bilder på henne och AL semester. Samt bilder på likaledes döda systern.

Ska fortsätta läsa ikväll. Men kan väl redan nu säga att det här är bland det sjukaste jag har läst.
Citera
2016-06-02, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Det är ju knappast smart att gräva fram en pistol i den situationen -- och det är inte som på amerikanska filmer att du får ha den under kudden eller i nattduksbordet ...

Vaddå får? Om man har behov lär varken licens eller regelverk ha någon som helst betydelse.
Vapen finns det ju massor av i dagens Sverige.
Citera
2016-06-02, 18:47
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Vaddå får? Om man har behov lär varken licens eller regelverk ha någon som helst betydelse.
Vapen finns det ju massor av i dagens Sverige.
Får - ja.
Dessutom - vilken förälder med vett i huvudet skulle ha en pistol liggande åtkomlig när det finns barn i huset.

Och vem går omkring och beväpnar sig om utifall att någon av barnen råkar vara med någon som har ett svartsjukt ex som kan tänkas komma och tortera familjen?
Citera
2016-06-02, 20:06
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Den skall förvaras inlåst men du kan ha nyckeln på ett bra ställe.

Om han nu visar dessa briljanta hjärnor att han har en pistol o tydligt redogör vad man kan använda en sån till så tror jag till o med de mest klenbegåvade ger sig av.
Citera
2016-06-02, 20:16
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Den skall förvaras inlåst men du kan ha nyckeln på ett bra ställe.

Om han nu visar dessa briljanta hjärnor att han har en pistol o tydligt redogör vad man kan använda en sån till så tror jag till o med de mest klenbegåvade ger sig av.

Du har tydligen inte läst FuP .. om du tror att en pistol i ett låst skåp hade gjort någon som helst skillnad -- utom möjligen om inkräktarna hade upptäckt vapenskåpet och krävt tillgång till det som var däri, så har du endera inte läst FUP eller också är du klenbegåvad.

De hinner inte ens använda sina mobiler innan de är övermannade -- hur tror du han skulle ha hunnit låsa upp ett skåp och plocka fram en pistol?

Och vad tror du hade hänt om de övermannat honom efter att han visat eller skrävlat om en pistol?
Citera
2016-06-02, 21:17
Medlem
Hade han haft ett vapenskåp i sovrummet hade det självklart kunnat vara till hjälp. Dock borde han ha ringt polisen innan han fick för sig att gå ner för att skrämma bort dem.
Helst borde han ha ringt polisen och låst in sig och barnen i sovrummet oavsett om han hade ett vapen skjutklart eller inte.
Citera
2016-06-02, 21:35
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidasII
Hade han haft ett vapenskåp i sovrummet hade det självklart kunnat vara till hjälp. Dock borde han ha ringt polisen innan han fick för sig att gå ner för att skrämma bort dem.
Helst borde han ha ringt polisen och låst in sig och barnen i sovrummet oavsett om han hade ett vapen skjutklart eller inte.
Jag skulle gissa att hans tankar finns i det scenariot också .. "jag borde, "varför gjorde jag inte si eller så" ..

Det man kan konstatera är att han reagerat fullt naturligt - om det kraschar ett fönster så låser man normalt inte in sig, utan kollar vad som pågår .. dvs om man inte lever under hot, vilket familjen inte gjorde..

Till och med jag - som ändå tidigare i livet levde under hotbild och nog får betraktas som överförsiktig - går och kollar om det är folk på gårdsplan eller låter från altanen när jag är ensam hemma .. och då kliver jag ut om jag inte ser något inifrån .. (har vid tre tillfällen stött på besökare vid bilarna .. obehagligt men de drog)

Det är helt enkelt naturligt att kolla innan man larmar.

Att slita fram skjutvapen är inte naturligt -- och faktiskt inte heller okej, licensen skulle snabbt ryka om man hade en sådan strategi.

Steget från att ha ett vapen hemma och att ta fram det för att sikta mot något man inte ens vet är en fara är dessutom mycket långt -- och skall vara mycket långt, är det inte det så bör man inte ha vapen tillgängligt helt enkelt.

Vapen hade inte hjälpt honom, utan möjligen förvärrat situationen väsentligt om inkräktarna hade upptäckt vapen eller vapenskåp i huset.
Citera
2016-06-02, 21:37
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidasII
Och sagt vad?

Det klirrade i ett fönster - kan ni komma ...

Hur länge tror du han hade fått vänta på den polisen?
Citera
2016-06-02, 23:01
Medlem
"******* hörde klirrande ljud från köket. ******* tänkte att det var inbrotstjuvar. Hon och ******* gick ned för att skrämma bort dem. I köket stod två män, som hade slagit sönder ett köksfönster."

Det där är början på förhöret med frun.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in