2016-02-18, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Nja men Ropsten tillhör väl ändå Lidingö? Sedan finns ju Saltsjöbanan men visst, det är svårare att ta sig därifrån än på andra platser i Stockholm om man inte har bil.

Ropsten tillhör Stockholm och Saltsjöbanan går ut mot nacka...
Däremot finns Lidingöbanan och bussar går ofta mot ropsten. Så skulle inte säga att det är särskilt svårt att ta sig där ifrån.
Citera
2016-02-18, 13:05
Medlem
Peppe-Lunss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avemariA
Ropsten tillhör Stockholm och Saltsjöbanan går ut mot nacka...
Däremot finns Lidingöbanan och bussar går ofta mot ropsten. Så skulle inte säga att det är särskilt svårt att ta sig där ifrån.
Poängen är väl att eventuella förövare måste ta sig från Lidingö genom samma smala flaskhals oavsett om dessa går över bron, tar tåget eller buss (bortsett från eventuella båtar som flyktfordon).

Denna diskussion är ju dock teoretisk i fallet då GM i det här exemplet greps på platsen, om jag har förstått saken rätt?
Citera
2016-02-18, 20:51
Medlem
Från en Lidingögrupp på facebook:

Citat:
Hände precis där jag bor (vid Ceremonimästarvägen) och jag vaknade i natt av att någon skrek "hjälp" upprepade gånger. Trodde först att det var något av våra barn som drömde mardrömmar, men hörde sedan att det kom utifrån. Strax efter kom flera polisbilar och även spårhundar. Så otroligt obehagligt!
Citera
2016-02-19, 04:36
Bannlyst
Ceremonimästarvägen, där är det väl mestadels bara Svenssonvillor. Och detta område är generellt sätt svårt att ta sig ifrån på natten, då det inte går några nattbussar här vad jag vet, men det förutsätter ju att man åkte dit kommunalt. Aja, nu åkte du dom ändå dit!
Citera
2016-02-19, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ricin
Ceremonimästarvägen, där är det väl mestadels bara Svenssonvillor. Och detta område är generellt sätt svårt att ta sig ifrån på natten, då det inte går några nattbussar här vad jag vet, men det förutsätter ju att man åkte dit kommunalt. Aja, nu åkte du dom ändå dit!
Jag är nästan säker på att förövarna var ute efter en specifik person.
Inte tar sig några simpla inbrottstjuvar in i ett hus och i princip lemlästar en person. Då tar man väl det man vill ha och drar?
Citera
2016-02-20, 08:50
Medlem
Är det någon som vet vilket nummer på Ceremonimästarvägen det var?
Citera
2016-02-21, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av summerbody
Är det någon som vet vilket nummer på Ceremonimästarvägen det var?

42 tror jag men är inte säker så verifiera gärna
Citera
2016-02-21, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beholdapalehorse
Nä, strax nedanför Bodals skola vid vattnet. Fick en smärre chock när de började skrika efter mig. Har ju vattenflaskor på bröstet så de kanske misstog dessa för bröst o tänkte taruhsa mig.
Eller misstänkta handgranater....
Citera
2016-02-21, 16:18
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tunicliff
Den adressen verkar inte finnas. Inte någon som är skriven på i alla fall.
Citera
2016-02-21, 17:16
Medlem
Enligt häktningsframställan 2016-02-18 Målnr B 2059-16

*nton Lindw*ll född -93 och Kje** *undqvist Söderhä** född -83.

Första * = A och andra * = L.

Ska enligt obekräftade uppgifter ha varit personligt mot en person som inte var i huset. Gärningsmännen trodde att personen var där, men när så inte var fallet ville man enligt uppgift få reda på var han var genom att misshandla en annan person som var i huset.
Citera
2016-02-22, 14:12
Medlem
Twin Peakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tunicliff
Enligt Eniro så är det högsta jämna numret 32
Citera
2016-02-25, 18:14
Medlem
Bollregs avatar
Citat:
Nu kan Brottscentralen avslöja att de misstänkta bland annat ska ha skadat pappan när de försökt att klippa av två tår från hans fot.

– Ja, jag kan bekräfta det, säger Peter Svedén.

– De hade otur, att de drabbades. Andra på Lidingö behöver inte vara oroliga för att bli utsatta för det här. De hade extrem otur skulle jag säga.

Förstår inte detta uttalandet. Att andra inte skall vara oroliga betyder ju att det var personligt. Men samtidigt heter det att de hade extrem otur som drabbades, det låter ju som slumpvis utvalda offer.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/br...cle22330034.ab
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in