2016-02-18, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Jaja, nu är jag jude också!

Okej att de som skickat hit för att skämma ut dig inte har gett dig bra lögner att använda - men tycker verkligen Hesselbäck at det är bra när du rasistiskt kallar alla som stödjer Lång (förmodligen en ganska stor majoritet av medlemmarna) för "judar"?

Men fortsätt, du hjälper ju oss som stödjer det seriösa förslaget med varje ditt inlägg.
Jag skiter egentligen i judar eller andra folk än svenskarna men det är ju knappast några svenskvänliga krafter som ligger bakom att man vill avsätta Jimmy Hesselbäck om man säger så...
Citera
2016-02-18, 20:25
Medlem
Citat:
Jaha, nu försvarar du kvinnomisshandlaren och Karlsson-knähunden Viktor också?

Vill du skämma ut Hesselbäck eller?
Hahaha märks att du inte är med i matchen längre för det där är glömt och förlåtet. Viktor är ingen dålig människa och ingen jävla Karlsson-dräng, allra flesta ungdomar saknar honom. Han försökte från början vara neutral mellan Expofalangen och de nationella och fokusera på SDU. Han gjorde ett misstag och det straffade sig eftersom drängar är mindre värda än fnask i Karlsson-SD.

Att Viktor skulle vara kvinnomisshandlad är en fabulering av Karlsson-ligan och särskilt Linnéa Cortés, som enligt egen utsago är engagerad i SDU för att kämpa för Israel-vänlighet och homoäktenskap: https://twitter.com/linneacortes/status/651437156452442119

Här så kan du läsa mer här om detta: (FB) Skvaller om de kvinnliga SDU-topparna?
Citera
2016-02-18, 20:27
Medlem
Citat:
Vad det gäller Jakob så kan vi ju säga som så att han skulle få gå ner i lön om han så blev partiledare i SD, så han engagerar sig knappast för några pengar.
Han kanske håller på att bli arbetslös och så har har blivit lovad en riksdagsplats av Karlsson? Jakob Eriksson är ju också en god vän med Dan Kareliusson som ju är Expo-Mattias nya påläggskalv efter att medlemmarna ratade Buss-Mias extrema antisvenskhet och tjuveri. Han kanske ställer upp för lojalitet mot gamla vänner och blundar för det fakta att han gör sig till redskap för globalismens krafter?
Citera
2016-02-18, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jag hade höga tankar om David Lång men dessa tankar var tydligen bortkastade. Det finns ingenting som tyder på att Mattias Karlsson är motståndare till Långs kandidatur så jag förstår inte riktigt varför Y2W vill framställa det här som något som Karlsson ogillar. Att Henrik Vinges flickvän finns i Långs styrelseförslag gör ju inte saken bättre för att uttrycka det milt. Nej, fram till jag blir motbevisad så tänker jag från och med nu utgå från att den så kallade bunkern är helt död och att det inte finns någon nämnvärd intern opposition inom SD längre.
Jo Joakim Larsson här kommer visst att säga några sanningens ord.... nej jag bara skojade!!

Jag tycker faktiskt ännu värre om nationellt sinnade som är tysta för att främja sin karriär än skräniga liberaler som är öppna med att de ändå inte är till någon nytta. Erat folk, svenskarna utsätts för folkmord och ni håller käften för att behaga Expos samarbetspartner Mattias Karlsson för att han styr över SD:s feta pengapung. Kan ni ser er själva i spegeln på morgonen eller!?
Citera
2016-02-18, 20:39
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigenarolyckan
Hur definierar du extrema grupper? Är folk som står upp för samma värderingar som SD gick på val till 2006 och 2010 att se som extrema? Folk som har insett att utomparlamentariskt arbete är viktigare än att sitta på sina rövar och rösta om kulturskatt? Är det inte snarare ledningen som bestämt att partiet istället ska bli ett "antirasistiskt mittenparti" som är extrema?

Sverige är ett extremt land. Att stå i stark kontrast mot alla andra partier är ett sundhetstecken som ska uppmuntras, inte ses ned på. SD växte så det knakade under alla dessa år som de setts som ett parti ingen vill röra i av just denna anledning skulle jag vilja påstå. Fanns ingen tvekan om att SD var emot etablissemanget och erbjöd ett alternativ till denna sinnessjuka massinvandring. Nu? Karlsson har ju gjort sin vision klar där man ska bli det nya FP och ett parti mer liberalt än M. Varför i helvete skulle detta attrahera väljare när FP är ett mer eller mindre dött parti?

Folk som har kopplingar med nazistiska, rasistiska grupper till exempel. Uppenbarligen hade de som har uteslutits kopplingar med sådana extremister. Det vore dumt att utesluta personer utan någon form av bevis på att de har avvikit från partiets linje. Eller hur? Vill SD bli så stora som möjligt bör de bli av med extremister i partiet.

Källa på det?
Senast redigerad av AttCza 2016-02-18 kl. 21:09.
Citera
2016-02-18, 20:49
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varmluftsballong
Jasså? Vad får dig att säga så?

Känns ju förenligt i det öppna Sverige som med press- och yttrandefrihet förespråkar offentlighetsprincipen.

Jag tror att många SD- politiker är medvetna om att assimilering av muslimer inte är möjlig. De vill framstå mjukare med att man talar om att man tror på assimileringsprincipen.

Tror du att alla andra partier lägger fram alla sina kort på bordet? Tycker du att Vänsterpartiet uttrycker explicit att de vill införa en offentlig monopol i Sverige? Nej, det gör de inte. Istället säger de att de vill att vinsterna ska återinvesteras till verksamheten. Alternativt säger de att vi måste höja skatterna. varför gör de detta? Jo, för att uppnå sina mål. Det vill säga, att växa och bli så stora som möjligt för att åstadkomma en statlig monopol.
Citera
2016-02-18, 20:50
Medlem
Lite intressant att ledamoten i Hesselbäcks styrelse Jan Olof Bengtsson endorsar David Långs styrelseförslag, eller för att uttrycka sig som "TjockisMattias" - "han har blivit judeglobalist" eller hur det nu var du uttryckte det.
http://janolofbengtsson.com/2016/02/18/kort-om-sd-stockholms-stad/

Uppenbart alltså att Hahne/Hesselbäckstyrelsen inte funkade särskilt väl, vilka i den ställer egentligen upp för omval?
Senast redigerad av bitvisbitsk 2016-02-18 kl. 20:55. Anledning: ord
Citera
2016-02-18, 21:53
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bitvisbitsk
Lite intressant att ledamoten i Hesselbäcks styrelse Jan Olof Bengtsson endorsar David Långs styrelseförslag, eller för att uttrycka sig som "TjockisMattias" - "han har blivit judeglobalist" eller hur det nu var du uttryckte det.

Uppenbart alltså att Hahne/Hesselbäckstyrelsen inte funkade särskilt väl, vilka i den ställer egentligen upp för omval?

Det var intressant...
Citera
2016-02-18, 22:18
Medlem
Flor-Idas avatar
Det här var verkligen förvirrande. Ribbsskog och Cortez är extremt Karlsson-lojala. Att de finns med i ett förslag av Lång gör mig konfunderad. Har Lång verkligen lämnat sina Bunkerkamrater? Var det honom som Kasselstrand menade, när han skrev om sin besvikelse över att gamla vänner huggit kniven i ryggen på honom (i samband med uteslutningen)? Enligt uppgift var det bara Jansson och Wigh som röstade mot.

Eller är det här förslaget en kompromisslösning där både Karlssonlojala och Bunker får vara med? Både Lång och Ericsson är (var?) Bunker. Finns det fler i Långs förslag? I så fall tycker jag att det är en bra lösning.

Är Ribbsskog ihop med Sefatsson?

Vad hände med Buss-Mia? Hon sitter väl fortfarande i KF?
Senast redigerad av Flor-Ida 2016-02-18 kl. 22:24.
Citera
2016-02-18, 22:35
Medlem
Frappants avatar
Intressant trådämne inom SD:s gravitationsfält, lite av gamla tider med sanslöst grova personangrepp, av gammalt gott märke eller gammalt dåligt märke beroende på hur man ser det.

Sakligt är det lättbedömt om också inte lika glasklart som ett antal gånger förr. Jag vet rätt lite om vad Jimmy Hesselbäck med styrelse har åstadkommit sedan katastrofen och Moskva-rättegångarna efter SD:s förra årsmöte, men jag tar direkt illa vid mig av att han medverkar i och kallar till halleluja-möten i Älvsjö för och med "Heja Jimmie"-zombies.

David Lång som leder den alternativt föreslagna styrelsen är också svårbedömd, agerar huvudsakligen under radarn. Merparten övriga ledamöter är okända för mig, men, alltså, Jakob Eriksson?! Lever han än, eller har dom grävt upp honom? Är det "Mumien vaknar II"?

Och känt eller okänt folk i övrigt, bara jag ser de förbannade orcherna från "Ungsvenskarna" i alternativa styrelsen, så vet jag vad klockan är slagen. Ingenting kan bli rätt där de finns, ingenting kan gå väl där de dyker upp. De är cancertumörer - det är bara att skjuta på med extra mycket strålning och hoppas att patienten överlever.

Det alternativa styrelseförslaget "Nystart SD Stockholm" känns
ALMÆGTIGT RØVHUL.
Senast redigerad av Frappant 2016-02-18 kl. 23:03.
Citera
2016-02-19, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bitvisbitsk

Skitgubben Bengtsson har väl aldrig haft råg i ryggen för att stå för någonting som han har skrivit eller gjort!? Så fort Karlssons bögkompis Poohl skriver något taskigt om om honom så kommer han med lång ursäkt för sig själv på sin blog om att han inte alls är ”antisemit” eller ”neo-fascist”. Jämför med den manlighet och ståndaktighet som William Hahne kan visa eller Hesselbäck för den delen! När hörder du senast Jimmy Hesselbäck be om ursäkt för Expo?
Citera
2016-02-19, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Det här var verkligen förvirrande. Ribbsskog och Cortez är extremt Karlsson-lojala. Att de finns med i ett förslag av Lång gör mig konfunderad. Har Lång verkligen lämnat sina Bunkerkamrater? Var det honom som Kasselstrand menade, när han skrev om sin besvikelse över att gamla vänner huggit kniven i ryggen på honom (i samband med uteslutningen)? Enligt uppgift var det bara Jansson och Wigh som röstade mot.

Eller är det här förslaget en kompromisslösning där både Karlssonlojala och Bunker får vara med? Både Lång och Ericsson är (var?) Bunker. Finns det fler i Långs förslag? I så fall tycker jag att det är en bra lösning.

Är Ribbsskog ihop med Sefatsson?

Vad hände med Buss-Mia? Hon sitter väl fortfarande i KF?
Jodu de kopulerar för glatta livet. Enligt min mening så har det påverkat Per väldigt mycket som brukade vara en av de mest stabila nationella i distriktet. ”Det är högst olustigt när kuken och fittan får avgöra Europas öde.” som en pruessisk kung sade en gång.

Buss-Mia har lämnat både SD och KF tack och lov.... Expo-Karlsson och Partiledningen övergav ju henne eftersom det inte gick att rädda en sådan labil och omoralisk svenskhatande kärring som både är extrem liberal och förskingerade partiets pengar för at köpa sprit åt henne själv bland annat. En piga/dräng i Karlssons stuga måste vara en duktig vove åt sin husse också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in