2016-05-02, 19:00
Medlem
Extasiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfacred
Kallstarts medlemmar med Inge (Rolf) Philström och Monika "hatar Jimmy H" Skogman började drevet mot Jimmy och nu ifrågasätter de Arnolds kompetens eftersom han har givit ansvarsfrihet. Arnolds enda anmärkning var att DS skulle köpa in egna limpor, smör och ost istället för att köpa färdiga smörgåsar.
På den nivån ligger Kallstart.

Men kör på, ni har mitt stöd!
Det finns inget problem med arvoderingar - men ändå har resten av rumpstyrelsen hastigt och lustigt kickat Jimmy "hatar Inge P" Hesselbäck som för nån månad sen var tänkt att toppa VB:s förslag? Okej.
Citera
2016-05-02, 19:19
Medlem
Y2Ws avatar
Jag kan faktiskt inte fatta vad kritiken mot medlemmarnas förslag ligger i?

Det kan inte vara:
- Arvoderingar.
- Lojalitet.
- Aktivism.
- Politisk kompetens.
- Akademiska meriter.
- Representation av arbetare.

Vad finns det egentligen att kritisera?
Citera
2016-05-02, 19:53
Medlem
RickHunters avatar
SD Sthlms stad är ett viktigt distrikt. Den sittande styrelsen har inte fattat att partistödet är inte bidragspengar. Detta skall gå till att få föreningen att växa och lokal opinionsbildning.

Ni måste vara politiskt självmordsbenägna om ni snackar skit om Arnold Boström.

Att ni gör detta är ett tydligt bevis på att några veteraner måste styra upp. SD är inte till för att ni som inte kan få jobb nån annanstans skall kunna ta ut lön eller ge bort skattepengar.
Citera
2016-05-02, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alfacred
Kallstarts medlemmar med Inge (Rolf) Philström och Monika "hatar Jimmy H" Skogman började drevet mot Jimmy och nu ifrågasätter de Arnolds kompetens eftersom han har givit ansvarsfrihet. Arnolds enda anmärkning var att DS skulle köpa in egna limpor, smör och ost istället för att köpa färdiga smörgåsar.
På den nivån ligger Kallstart.

Men kör på, ni har mitt stöd!
Om du ska debattera här kan du väl åtminstånde hålla dig till fakta. Arnolds anmärkningar var:

1: Rutin och beslutsprocess för utlägg och ekonomiska åtaganden bör ses över.
2: Representation och andra utgifter kan uppfattas som vidlyftiga och underlag för bokföring av kostnader något bristfälliga.
3: Den sammanlagda arvoderingen under året är ej anmärkningsvärd vid en jämförelse med övriga kommuner i länet. Däremot bör rutinen med fakturering till i stället för utbetalning från föreningenändras, även om skyldigheter mot Skatteverket fullgörs.

Kan inte se vare sig ordet limpor eller smör i dom anmärkningarna. Varje anmärkning var för sig är allvarlig.

Att som utsedd revisor bevilja ansvarsfrihet med konstaterade "fel" är anmärkningsvärt, för att inte säga tjänstefel. Första delen i punkt tre är dessutom en ren lögn. Att det är någon som ifrågasätter Arnolds kompetens efter den här katastrofrevisionen är fullkomligt förståligt. Men årsmötet bestämmer. Ansvarsfrihet eller ej. Jag vet i alla fall vad jag tycker.
Citera
2016-05-04, 15:24
Medlem
Alfacreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faktakoll
Om du ska debattera här kan du väl åtminstånde hålla dig till fakta. Arnolds anmärkningar var:

1: Rutin och beslutsprocess för utlägg och ekonomiska åtaganden bör ses över.
2: Representation och andra utgifter kan uppfattas som vidlyftiga och underlag för bokföring av kostnader något bristfälliga.
3: Den sammanlagda arvoderingen under året är ej anmärkningsvärd vid en jämförelse med övriga kommuner i länet. Däremot bör rutinen med fakturering till i stället för utbetalning från föreningenändras, även om skyldigheter mot Skatteverket fullgörs.

Kan inte se vare sig ordet limpor eller smör i dom anmärkningarna. Varje anmärkning var för sig är allvarlig.

Att som utsedd revisor bevilja ansvarsfrihet med konstaterade "fel" är anmärkningsvärt, för att inte säga tjänstefel. Första delen i punkt tre är dessutom en ren lögn. Att det är någon som ifrågasätter Arnolds kompetens efter den här katastrofrevisionen är fullkomligt förståligt. Men årsmötet bestämmer. Ansvarsfrihet eller ej. Jag vet i alla fall vad jag tycker.

En liten detalj glömdes vid din sammanfattning:

Dessa brister har inte sådan vikt att de påverkar föreningens verksamhet,
därför tillstyrker jag att styrelsen beviljas ansvarsfrihet för perioden.

Stockholm i mars 2016

Arnold Boström
av årsmötet vald revisor.

Det är öppet för alla medlemmar att granska resultatrapporten och där är det tydligt var DS har spenderat pengarna på.
Inget som är anmärkningsvärt där merparten av pengarna har gått till lokalhyra, kampanjer och valfonden.
Att bidra med desinformation eller underminera personer (där familjer blir lidande) är inte en hederlig politik.
Jag hoppas att människor som är giriga efter makt och hämnd försvinner ur partiet.
Det gagnar inte partiet eller Sverige i det långa loppet.
Kritik håller man inom partiet, inte till allas beskådan.
Citera
2016-05-04, 15:45
Medlem
Den här tråden följer jag med extra stort intresse. Fram träder bilden av ett politiskt parti i sönderfall p g a personkonflikter, fraktionsstrider och andra inre plågor.
Media borde avslöja mycket mer spännande saker från inside. Mer wallraffning tack! cool:
Senast redigerad av menelik 2016-05-04 kl. 15:48.
Citera
2016-05-04, 16:59
Medlem
Extasiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menelik
Den här tråden följer jag med extra stort intresse. Fram träder bilden av ett politiskt parti i sönderfall p g a personkonflikter, fraktionsstrider och andra inre plågor.
Media borde avslöja mycket mer spännande saker från inside. Mer wallraffning tack! cool:
Enbart SD Stockholms stad i sådana fall, som alltid varit en väldigt obskyr del av partiverksamheten, dessvärre.

Enda gången när det fungerade någorlunda bra senast i Stockholm stad var under Dulny. Han var/är en manlig (i positiv bemärkelse) gestalt som kunde organisera, hålla diverse idioter i schack och se till att folk inte bråkade eller bedrog andra. Sen han försvann har råttorna dansat på bordet.

Förhoppningsvis kan en rutinerad veteran som Lång ha en liknande stabiliserande effekt. Man håller inte på och ljuger en person som Lång rakt upp i ansiktet eller snyltar och bedrar framför ögonen på honom. Är ju inte främst en ideologisk konflikt det här, utan en protest mot svineriet från mytomanerna som Hahne satte på höga poster. Tre kvarts miljon i arvoderingar till folk med betalningsanmärkningar upp över öronen, godkända av folk som hittat på sina kvalifikationer. Bra jobbat, o stora "elitstyrelse".
Senast redigerad av Extasis 2016-05-04 kl. 17:08.
Citera
2016-05-04, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extasis
Enbart SD Stockholms stad i sådana fall, som alltid varit en väldigt obskyr del av partiverksamheten, dessvärre.

Enda gången när det fungerade någorlunda bra senast i Stockholm stad var under Dulny. Han var/är en manlig (i positiv bemärkelse) gestalt som kunde organisera, hålla diverse idioter i schack och se till att folk inte bråkade eller bedrog andra. Sen han försvann har råttorna dansat på bordet.

Förhoppningsvis kan en rutinerad veteran som Lång ha en liknande stabiliserande effekt. Man håller inte på och ljuger en person som Lång rakt upp i ansiktet eller snyltar och bedrar framför ögonen på honom. Är ju inte främst en ideologisk konflikt det här, utan en protest mot svineriet från mytomanerna som Hahne satte på höga poster. Tre kvarts miljon i arvoderingar till folk med betalningsanmärkningar upp över öronen, godkända av folk som hittat på sina kvalifikationer. Bra jobbat, o stora "elitstyrelse".

Märkligt att "PK-media" inte rapporterar mer om detta. Har SD skrämt - eller köpt - media till tystnad?
Citera
2016-05-04, 21:15
Medlem
RickHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menelik
Märkligt att "PK-media" inte rapporterar mer om detta. Har SD skrämt - eller köpt - media till tystnad?

De är nog upptagna med alla mp/s skandaler just nu.
Citera
2016-05-06, 11:45
Medlem
Va lungt det blivit i denna tråd. Det verkar som om husse för nystart har kallat in och kopplat sina hundar. Jag tror att man börjar få kalla fötter och ryktet går runt om att det uppstått en splittring inom nystart och att en tongivande kandidat funderar på att dra tillbaka sin kandidatur. Det lär bli ett spännande årsmöte.
Citera
2016-05-06, 14:36
Medlem
Extasiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickgrimman
Va lungt det blivit i denna tråd. Det verkar som om husse för nystart har kallat in och kopplat sina hundar. Jag tror att man börjar få kalla fötter och ryktet går runt om att det uppstått en splittring inom nystart och att en tongivande kandidat funderar på att dra tillbaka sin kandidatur. Det lär bli ett spännande årsmöte.
Jag är i varje fall ingens jävla "hund". Tycker inte att det funnits så mycket mer att tillägga efter allt som framkommit med snyltandet på medlemmarnas pengar och dess försvarare med falska meriter. De är ruttna människor som gör så här, och ni kommer inte ha en chans.
Senast redigerad av Extasis 2016-05-06 kl. 14:41.
Citera
2016-05-06, 15:02
Medlem
mrvorheess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickgrimman

Ganska många från det andra förslaget som dragit tillbaka sin kandidatur. Alla era nyreggade konton. Ni börjar bli pinsamma.

Alla fattar att ni vill behålla jobb och pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in