Citat:
Ursprungligen postat av
Alfacred
Kallstarts medlemmar med Inge (Rolf) Philström och Monika "hatar Jimmy H" Skogman började drevet mot Jimmy och nu ifrågasätter de Arnolds kompetens eftersom han har givit ansvarsfrihet. Arnolds enda anmärkning var att DS skulle köpa in egna limpor, smör och ost istället för att köpa färdiga smörgåsar.
På den nivån ligger Kallstart.
Men kör på, ni har mitt stöd!

Om du ska debattera här kan du väl åtminstånde hålla dig till fakta. Arnolds anmärkningar var:
1: Rutin och beslutsprocess för utlägg och ekonomiska åtaganden bör ses över.
2: Representation och andra utgifter kan uppfattas som vidlyftiga och underlag för bokföring av kostnader något bristfälliga.
3: Den sammanlagda arvoderingen under året är ej anmärkningsvärd vid en jämförelse med övriga kommuner i länet. Däremot bör rutinen med fakturering till i stället för utbetalning från föreningenändras, även om skyldigheter mot Skatteverket fullgörs.
Kan inte se vare sig ordet limpor eller smör i dom anmärkningarna. Varje anmärkning var för sig är allvarlig.
Att som utsedd revisor bevilja ansvarsfrihet med konstaterade "fel" är anmärkningsvärt, för att inte säga tjänstefel. Första delen i punkt tre är dessutom en ren lögn. Att det är någon som ifrågasätter Arnolds kompetens efter den här katastrofrevisionen är fullkomligt förståligt. Men årsmötet bestämmer. Ansvarsfrihet eller ej. Jag vet i alla fall vad jag tycker.