Citat:
Ursprungligen postat av
SmokeyNegroni
Jo, jag har ju bevittnat under november och december hur du har hjärtat på rätta stället beträffande detta.
Men jag kan också bevittna hur du fullständigt underskattar hur lömska de är i sitt fula maktspel, och därför tyvärr fintar bort dig.
Ditt hjärta är gott iallafall.
Jag har ju grälat med Y2W här och annorstädes och det är en tjurig typ, men trots allt så verkar ändå Y2W ha sunda instinkter och som sagt ett gott hjärta.
Och det som är hoppfullt är att den dag Y2W inser den fulla vidden av 3:ans/4:ans svek, så kommer han att bli en övertygad anti-3:an/4:an-aktivist med många goda kapaciteter att ta med sig in i den striden. Ingen motståndare är värre än en f d vän som uppfattar sig som vilseledd och/eller lurad.
Tänk den fantastiska scenen i
The Two Towers , där Théoden frigör sig ur sveket och sina egna villfarelser och kommer ut som sig själv på andra sidan (nästan ännu bättre i filmen än i boken). Då vill man
inte vara Gríma Wormtoungue och just ha insett vad klockan är slagen.
Den här stockholmsstriden är trots allt bara en del av något större. Det är fler ronder i den här fighten. Och jag tror att vi som vill det bästa för Sverige kommer att få ett allt bättre och gynnsammare fightkort.