2016-02-20, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bitvisbitsk
Ja det här kom ju inte direkt som en överraskning för oss som länge har sett vad Kasselstrand, Hahne och deras entourage egentligen är för personer. Den där Hesselbäck i SDU som Kasslern brukar figurera med är en son till Jimmy antar jag? Vem är det egentligen som är huvudman i den här härvan, är det SDU som har använt sig av Hesselbäckstyrelsen för att komma över pengar eller är det tvärtom Hesselbäck som har använt sig av SDU och NU för att kunna ta över SD Stockholm?

Vad handlar förresten de där 100 000 om som Myrin förskingrade iväg till Kasselstrand? Känner inte igen historien.
Det är roligt att se hur dålig koll som Mattias drängar verkar ha. Jimmy Hesselbäck har två söner som båda är framgångsrika egenföretagare i Stockholms innerstad.
Citera
2016-02-20, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bagration
Så här är det. Hesselbäcks och hans allierade arvoderar sig högt över vad alla andra någonsin gjort i partiet. Det är uppenbart och alla som varit med ett tag vet om det. Alltifrån Myrin som förde över 100 000 direkt till Kasselstrand, till Hahnes mamma i Täby som arvoderar sig själv 87% av hela partibidraget (även om summan inte är så jättehög). Hesselbäck själv arvoderar sig 35 000/mån vilken ingen DO tidigare varit i närheten av, då det i grunden rör sig om föreningsverksamhet, som nästan alla skött på den fritid de eventuellt har haft. Denna mjölkning av partipengar började på allvar när Kasselstrand & Hahne blev uteslutna.

Oavsett vad man tycker om uteslutningarna och vad man tycker om SD så är mjölkning av partipengar en annan fråga, vilket en del trögskallar inte verkar fatta. Skall man bygga upp en rättrådig nationalistisk rörelse genom att snika åt sig ett annat partis pengar eller vad? Det är ju bara penibelt. Starta ett eget parti och vinn era egna röster och mandat då, om ni nu är sådana "vinnare" som Hahne skrev i DN-artikeln [http://fokus.dn.se/sdu/]. Det är ju inte vinnare som beter sig på det här sättet anser jag, det är loosers.

Utan SD:s egen milf Monica Tedestam-Berglöw hade det inte funnit någon verksamhet i Täby alls och dett vet alla sverigedemokrater i Storstockholm så det kanske inte är så konstigt om hon använder det mesta av stödet nej.

Ja vi och vår styrelse är framgångsrika i jämförelse med Expo-mattias drängar och pigor. SD:s ledning är WT från södra Sverige som blivit rika på en enda sak: att vara ensamma om att prata om folkutbytet! Expo-Mattias stall av människor som aldrig skulle kunna jobba utanför politiken och vars främsta egenskap är att lyda blint och antingen erbjuda rövslickande eller sin fitta (om man är en brud) till någon högre upp i ledningen hade aldrig någonsin lyckats inom affärsvärlden. En sådan företagsmodell hade konkat på några månader!! Det Hässelbäck-styrelsen innebär är att människor som lever i den verkliga världen ska finnas även i politiken och att kompetens gått före rövslickande eller att bli knullad av någon i ledande ställning.
Citera
2016-02-20, 13:11
Medlem
Frappants avatar
Citat:
Så här är det. Hesselbäcks och hans allierade arvoderar sig högt över vad alla andra någonsin gjort i partiet. Det är uppenbart och alla som varit med ett tag vet om det. Alltifrån Myrin som förde över 100 000 direkt till Kasselstrand

Jävla trams och mytomanpropaganda.

För det första var det inte Myrin, utan SD Nackas förra styrelse som gjorde överföringen (Myrin verkade länge i Nacka kommun utanför Stockholm), och för det andra var det inte till Kasselstrand utan till SDU varifrån Kasselstrand då redan hade avgått som ordförande för att ersättas av Jessica Ohlson.

Det är tydligt att kritiken för rofferi och omåttlig snikenhet mot Mattiavelli och hans horder har tagit skruv. Nu känner ni att det gäller att hitta minsta grand i ögat på kritiker och misstänkt olydiga. Men se till att ha rätt i det som ni ska komma och påstå i så fall. Annars har ju husse ingen nytta av er.
Citera
2016-02-20, 13:14
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Jag ställde frågan i ett mail i går kväll (svar i morse) till de i Nystartsförslaget om de ska ta ut någon lön av SD Sthlm om de blir valda.

Svaret:
Citat:
Givetvis inte!

David Långs årslön från riksdagen ligger på 750.000 kronor, så om han skulle ta ut ytterligare 30.000 kr från SD-Sthlm så vore han en idiot, eftersom det bara skulle ge honom ett par sketna procents ökning av alla de pengar som han redan får för att tjäna Mattias Karlsson. Och eftersom alla de dansande Karlsson-marionetterna reflexmässigt skulle protestera högljutt, så vore det en cost-benefit-analys som kraschar direkt.

De dansande Karlsson-marionetterna klagar dock inte över att man tar 25% av alla lokala partikassor och samlar på hög centralt. Så om David Lång skulle tycka att en trekvarts miljon är för lite betalt för det hårda arbete som han inte gör, så vet han att vägen att gå är att gå via Karlsson och be om t.ex. 150.000 kr till om året från den centrala potten att stoppa ner i sin egen ficka.

Således är man en lättlurad Karlsson-marionett om man ser det som det allra minsta hedervärt att Lång-gänget svarar "Givetvis inte!" på denna fråga.

David Lång må vara en värdelös trögskalle, men han är inte en idiot.
Citera
2016-02-20, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjockisMattias
Det är roligt att se hur dålig koll som Mattias drängar verkar ha. Jimmy Hesselbäck har två söner som båda är framgångsrika egenföretagare i Stockholms innerstad.
Aha, de där som sysslar med spökvandringar? Miljonföretaget Hesselbäck & Hesselbäck Spökvandringar AB?
Citera
2016-02-20, 16:49
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Vad är detta uttryck som ni använder "bunkern" för något?
Citera
2016-02-20, 16:58
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svettigafettsvinet
Vad är detta uttryck som ni använder "bunkern" för något?

Ingenting som finns i sinnevärlden.
Citera
2016-02-20, 17:03
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Nä, alltså partiet får pengar för att avlöna politiska sekreterare, men det är partiet som anställer dem och betalar ut deras lön. Alltså, formellt anställda av partiet.

Ja det var ju det precis det ju det jag sa, formellt anställa av SD men avlönade av riksdagen.
Citera
2016-02-20, 17:05
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Jag hade inte överhuvudtaget dig i åtanke när jag avlossade denna skottsalva. Men du nu kastar du dig framför den med hela kroppen.

Frågan är varför du väljer att känna dig så väldigt träffad. Jag kanske har haft fel om dig redan från början.

Nej du hade inte fel om du såg mig som en stor motståndare till D3.

Fel av mig då och jag trodde du åsyftade mig för att vara en "Jimmie-zombie", bra att jag hade fel där.
Citera
2016-02-20, 17:24
Medlem
Är det inte oroväckande med en ordförande som sitter hos kronofogden med en jädra massa skulder, och bestämmer sig för att ta ut egen lön för volontärt arbete?
Citera
2016-02-20, 17:36
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Nej du hade inte fel om du såg mig som en stor motståndare till D3.

Jo, jag har ju bevittnat under november och december hur du har hjärtat på rätta stället beträffande detta.

Men jag kan också bevittna hur du fullständigt underskattar hur lömska de är i sitt fula maktspel, och därför tyvärr fintar bort dig.

Ditt hjärta är gott iallafall.
Citera
2016-02-20, 18:49
Medlem
Frappants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Jo, jag har ju bevittnat under november och december hur du har hjärtat på rätta stället beträffande detta.

Men jag kan också bevittna hur du fullständigt underskattar hur lömska de är i sitt fula maktspel, och därför tyvärr fintar bort dig.

Ditt hjärta är gott iallafall.

Jag har ju grälat med Y2W här och annorstädes och det är en tjurig typ, men trots allt så verkar ändå Y2W ha sunda instinkter och som sagt ett gott hjärta.

Och det som är hoppfullt är att den dag Y2W inser den fulla vidden av 3:ans/4:ans svek, så kommer han att bli en övertygad anti-3:an/4:an-aktivist med många goda kapaciteter att ta med sig in i den striden. Ingen motståndare är värre än en f d vän som uppfattar sig som vilseledd och/eller lurad.

Tänk den fantastiska scenen i The Two Towers , där Théoden frigör sig ur sveket och sina egna villfarelser och kommer ut som sig själv på andra sidan (nästan ännu bättre i filmen än i boken). Då vill man inte vara Gríma Wormtoungue och just ha insett vad klockan är slagen.

Den här stockholmsstriden är trots allt bara en del av något större. Det är fler ronder i den här fighten. Och jag tror att vi som vill det bästa för Sverige kommer att få ett allt bättre och gynnsammare fightkort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in