2016-02-19, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frappant
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Är det här något slags skämt? Karlssonister som låtsas vara upprörda över att Hesselbäck skulle ha tagit ut arvode på 30.000 kr. Hycklare är ni, alla ni karlssonister som inte klagar när mångfaldigt större belopp vräks ut över karlssonlojala i tid och otid. Det är ju sorgligt nog pengarna som styr i SD hela vägen. Och detta förklara väl också t.ex. Per Ossmers fega vändning. Han får ju betydligt fetare arvoden än Hesselbäck i sin egenskap som kommunfullmäktigeledamot, och han vet så väl att han inte kommer att fortsätta att få det om han inte kysser Karlssons arsle. Och när denna falang av penninghungriga karriärister har mage att klaga på Hesselbäcks arvode och framställa det som girigt, ja då får man allt vara en riktigt korkad Heja-Jimmie-zombie för att gå på det - men tyvärr så är de legio.
Hör hör.

Se bjälken i Nystart Stockholms öga, och jämför med grandet i Hesselbäck-styrets.

Och som sagt, Östermalmstorg med efterspel är den framgångsrikaste politiska kampanj som något parti drivit någon gång, någonstans. Det står jag för. Den hade inte inträffat utan Stockholmsföreningsstyrelsens insikt, framsyn och benägna arbetsinsats.
Kan bara instämma i allt som står här ovan. Ni reagerar på småsmulor i ersättning för en företagares förlorade arbetestid men blundar medans Expo-Karlsson och hela gänget plundrar partikassan på många miljoner för att inte tala om hur de anställer sina flickvänner och fruar och bästa kompisar istället för att titta på kompetens, ocså för partiets pengar. Allt detta med partistöd man plundrar från distrikten!
Citera
2016-02-20, 00:26
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Ju har jag kolla igenom filmen igen och samtidigt tagit anteckningar. Du hade rätt i att det inte var 25 lögner om SD, det var "bara" 22 lögner. Ledsen.

Dock måste man också minnas att MAJORITETEN av filmen på 18.30 minuter inte handlar om SD överhuvudtaget, utan om helt andra saker. Det är alltså en mycket hög lögnfrekvens på de delar av filmen som handlar om SD som LO lyckats pressa in. Filmen är dock mycket förvirrad och innehåller en stor del bilder på SD:s motståndare som hatar SD. Varför kan man ju fråga sig.

Min poäng kvarstår alltså, att SD aldrig haft några "nazistiska rötter " eller drivit en "nazistisk politik". I detta har Åkesson alltså helt rätt.

Inte mycket till redovisning om vad som faktiskt exakt är dessa lögner du pratar om, eftersom du byter ju bara en siffra mot en annan
Citera
2016-02-20, 07:20
Bannlyst
Varför tillskriver ni Mattias Karlsson för beslut som direkt är sanktionerade av jimmie Åkesson?
Ni inser väl att han toppstyr partiet i varenda fråga. Jag har begärt att få läsa hans officiella mail utdrag ur hans rilsdagsepost och där ser man att han är cc:ad i så gott som alla frågor som rör partiet. Vilken annan partiledare vill styra alla landsförbund och kommunpolitiker?

Kuppförsök i sthlm? Nä, snarare pr trick nu när SD backar i sifos mätning
Citera
2016-02-20, 08:24
Medlem
Bagrations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frappant
Hör hör.

Se bjälken i Nystart Stockholms öga, och jämför med grandet i Hesselbäck-styrets.

Och som sagt, Östermalmstorg med efterspel är den framgångsrikaste politiska kampanj som något parti drivit någon gång, någonstans. Det står jag för. Den hade inte inträffat utan Stockholmsföreningsstyrelsens insikt, framsyn och benägna arbetsinsats.

Den kampanjen var nog signerad Wallerstein. Vet inte vem som betalade den.
Citera
2016-02-20, 09:13
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjockisMattias
Expo-Mattias hatobjekt nr 1 Fria Tider förklarar detta här: http://www.friatider.se/uppgift-bj-rn-s-der-petas-f-r-att-han-r-stade-emot-karlsson

Söders petades ja, en av de som stödde honom var Lång. Precis som jag sagt.

Tillskillnad från Hesselbäck som ALDRIG uttalat sig mot sig mot Karlsson.
Citera
2016-02-20, 09:15
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arboga-Conny
Varför tillskriver ni Mattias Karlsson för beslut som direkt är sanktionerade av jimmie Åkesson?
Ni inser väl att han toppstyr partiet i varenda fråga. Jag har begärt att få läsa hans officiella mail utdrag ur hans rilsdagsepost och där ser man att han är cc:ad i så gott som alla frågor som rör partiet. Vilken annan partiledare vill styra alla landsförbund och kommunpolitiker?

Kuppförsök i sthlm? Nä, snarare pr trick nu när SD backar i sifos mätning

Åkesson har inte haft med styret av SD att göra sedan han blev sjukskriven.

I detta fall spelar det dock ingen roll, ingen i partiledningen har att göra med att vi medlemmar i Sthlm vill ha en ny styrelse.
Citera
2016-02-20, 09:17
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bagration
Den kampanjen var nog signerad Wallerstein. Vet inte vem som betalade den.

SD Sthlm betalade den. Men det var det enda man hade med kampanjen att göra, överföring av pengar till ett annat konto. Det är denna form av "aktivism" som har imponerat så djupt på Frappant.
Citera
2016-02-20, 09:59
Medlem
Bagrations avatar
Så här är det. Hesselbäcks och hans allierade arvoderar sig högt över vad alla andra någonsin gjort i partiet. Det är uppenbart och alla som varit med ett tag vet om det. Alltifrån Myrin som förde över 100 000 direkt till Kasselstrand, till Hahnes mamma i Täby som arvoderar sig själv 87% av hela partibidraget (även om summan inte är så jättehög). Hesselbäck själv arvoderar sig 35 000/mån vilken ingen DO tidigare varit i närheten av, då det i grunden rör sig om föreningsverksamhet, som nästan alla skött på den fritid de eventuellt har haft. Denna mjölkning av partipengar började på allvar när Kasselstrand & Hahne blev uteslutna.

Oavsett vad man tycker om uteslutningarna och vad man tycker om SD så är mjölkning av partipengar en annan fråga, vilket en del trögskallar inte verkar fatta. Skall man bygga upp en rättrådig nationalistisk rörelse genom att snika åt sig ett annat partis pengar eller vad? Det är ju bara penibelt. Starta ett eget parti och vinn era egna röster och mandat då, om ni nu är sådana "vinnare" som Hahne skrev i DN-artikeln [http://fokus.dn.se/sdu/]. Det är ju inte vinnare som beter sig på det här sättet anser jag, det är loosers.
Citera
2016-02-20, 10:05
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Så här är det. Hesselbäcks och hans allierade arvoderar sig högt över vad alla andra någonsin gjort i partiet. Det är uppenbart och alla som varit med ett tag vet om det. Alltifrån Myrin som förde över 100 000 direkt till Kasselstrand, till Hahnes mamma i Täby som arvoderar sig själv 87% av hela partibidraget (även om summan inte är så jättehög). Hesselbäck själv arvoderar sig 35 000/mån vilken ingen DO tidigare varit i närheten av, då det i grunden rör sig om föreningsverksamhet, som nästan alla skött på den fritid de eventuellt har haft. Denna mjölkning av partipengar började på allvar när Kasselstrand & Hahne blev uteslutna.

Oavsett vad man tycker om uteslutningarna och vad man tycker om SD så är mjölkning av partipengar en annan fråga, vilket en del trögskallar inte verkar fatta. Skall man bygga upp en rättrådig nationalistisk rörelse genom att snika åt sig ett annat partis pengar eller vad? Det är ju bara penibelt. Starta ett eget parti och vinn era egna röster och mandat då, om ni nu är sådana "vinnare" som Hahne skrev i DN-artikeln [http://fokus.dn.se/sdu/]. Det är ju inte vinnare som beter sig på det här sättet anser jag, det är loosers.

Jag ställde frågan i ett mail i går kväll (svar i morse) till de i Nystartsförslaget om de ska ta ut någon lön av SD Sthlm om de blir valda.

Svaret:

Citat:
Givetvis inte!

Men det är ju inte så konstigt heller, de ledande i förslaget är ju människor som började i SD innan det fanns några pengar - och engagerade sig av andra skäl än att kunna bli rik på de partipengar som tillhör oss medlemmar.
Senast redigerad av Y2W 2016-02-20 kl. 10:09.
Citera
2016-02-20, 10:37
Medlem
Citat:

Ja det här kom ju inte direkt som en överraskning för oss som länge har sett vad Kasselstrand, Hahne och deras entourage egentligen är för personer. Den där Hesselbäck i SDU som Kasslern brukar figurera med är en son till Jimmy antar jag? Vem är det egentligen som är huvudman i den här härvan, är det SDU som har använt sig av Hesselbäckstyrelsen för att komma över pengar eller är det tvärtom Hesselbäck som har använt sig av SDU och NU för att kunna ta över SD Stockholm?

Vad handlar förresten de där 100 000 om som Myrin förskingrade iväg till Kasselstrand? Känner inte igen historien.
Citera
2016-02-20, 10:39
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bitvisbitsk
Ja det här kom ju inte direkt som en överraskning för oss som länge har sett vad Kasselstrand, Hahne och deras entourage egentligen är för personer. Den där Hesselbäck i SDU som Kasslern brukar figurera med är en son till Jimmy antar jag? Vem är det egentligen som är huvudman i den här härvan, är det SDU som har använt sig av Hesselbäckstyrelsen för att komma över pengar eller är det tvärtom Hesselbäck som har använt sig av SDU och NU för att kunna ta över SD Stockholm?

Vad handlar förresten de där 100 000 om som Myrin förskingrade iväg till Kasselstrand? Känner inte igen historien.

Har aldrig hört om att Gustav skulle fått stora arvoden av SD Sthlm. Om det stämmer så är det ju en skandal (både för styrelsen och Gustav själv). Vad skulle han fått det för?
Citera
2016-02-20, 10:49
Medlem
Bagrations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Har aldrig hört om att Gustav skulle fått stora arvoden av SD Sthlm. Om det stämmer så är det ju en skandal (både för styrelsen och Gustav själv). Vad skulle han fått det för?

Jag skriver ju inte att Kasselstrand fått några bidrag av SD Stockholms stad. Jag bara påvisar vissa samband, det är samma allians som börjat arvodera sig själva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in