2016-02-20, 11:00
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bagration
Jag skriver ju inte att Kasselstrand fått några bidrag av SD Stockholms stad. Jag bara påvisar vissa samband, det är samma allians som börjat arvodera sig själva.

Fast Gustav har vad jag vet aldrig varit avlönad av SD.
Citera
2016-02-20, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Han har väl varit anställd av SD? Och sen fick han och Hahne pengar av SD under valrörelsen för att hålla sig i skinnet och inte sabotera.
Citera
2016-02-20, 11:13
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bitvisbitsk
Han har väl varit anställd av SD? Och sen fick han och Hahne pengar av SD under valrörelsen för att hålla sig i skinnet och inte sabotera.

Formellt sett av riksdagen (som pol sek), det var alltså SD som anställde honom men de betalade inte hans lön.
Citera
2016-02-20, 11:31
Medlem
Bagrations avatar
Citat:

Jo han var pol-sek riks innan den berömda Almqvistartikeln.
Citera
2016-02-20, 11:32
Medlem
Bagrations avatar
Citat:
Formellt sett av riksdagen (som pol sek), det var alltså SD som anställde honom men de betalade inte hans lön.

Jo politiska sekreterare betalas i Sverige av partierna själva. I många andra länder är det inte så, vilket är ett bättre system.
Citera
2016-02-20, 11:33
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Jo politiska sekreterare betalas i Sverige av partierna själva. I många andra länder är det inte så, vilket är ett bättre system.

Där vet jag att du har fel. Varje riksdagsparti har rätt till X antal pol sek per ledamot, som betalas av riksdagen. Sedan kan man ju iofs anställa mer än dessa och betala dem själva, men det vet jag inte om SD någonsin gjort.
Citera
2016-02-20, 11:43
Medlem
Citat:
Där vet jag att du har fel. Varje riksdagsparti har rätt till X antal pol sek per ledamot, som betalas av riksdagen. Sedan kan man ju iofs anställa mer än dessa och betala dem själva, men det vet jag inte om SD någonsin gjort.
Fakta: "Varje parti beslutar själva hur stödet ska användas. Stödet ska motsvara kostnaderna för en politisk sekreterare per ledamot. Beloppet 59 300 kronor per politisk sekreterare och månad ligger till grund för beräkningen. Men partierna väljer alltså själva hur de ska fördela pengarna för att bygga upp ett kansli som passar ledamöternas behov och önskemål."
http://www.riksdagen.se/sv/Sa-funkar-riksdagen/Sa-arbetar-partierna/Partistod/
Senast redigerad av artid 2016-02-20 kl. 11:47.
Citera
2016-02-20, 11:44
Medlem
Bagrations avatar
Citat:

Nä, alltså partiet får pengar för att avlöna politiska sekreterare, men det är partiet som anställer dem och betalar ut deras lön. Alltså, formellt anställda av partiet.
Citera
2016-02-20, 11:59
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Seriöst har du gått till att kalla mig för "Heja-Jimmie-zombie" nu?

Jag hade inte överhuvudtaget dig i åtanke när jag avlossade denna skottsalva. Men du nu kastar du dig framför den med hela kroppen.

Frågan är varför du väljer att känna dig så väldigt träffad. Jag kanske har haft fel om dig redan från början.
Citera
2016-02-20, 12:42
Medlem
Jag tycker allvarligt talat att motförslaget till sittande styrelse ser bra ut.

Det verkar ske en hel del oegentligheter runt sittande styrelse, det här med att de tar ut pengar bland annat.

Sen har de varit jääääkligt kassa på medlemsutbildning, vilket är extremt viktigt om vi ska kunna bli statsbärande. Senast 2018 har vi MÅNGA stolar att fylla, då är det viktigt att fylla på med kompetens.
Citera
2016-02-20, 12:51
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Jag tror inte någon har "lurat mig". Kampanjen utformades av en person som är anställd och betald av SD Riks. Däri låg ju arbetet. SD Sthlm betalade. Vad skulle vara fel i det konstaterandet? Det är möjligt att någon i Hesselbäcks styrelse tog initiativet och det var ju i sådana fall bra...

Du talar som du har förstånd till.

Citat:
...men det påverkar inget jag sagt.

Tvärtom så gör det precis hela skillnaden. Men du kan tydligen inte ens skilja svart från vitt. Det är inte konstigt att du ständigt blir blåst av Mattias Karlsson, som med lätthet får dig att dansa efter hans pipa genom att trycka på lättspelade knappar och du dansar som en spratteldocka för honom.

Med ditt resonemang så skulle ju t.o.m. Donald Trump vara nån sorts värdelös typ som aldrig någonsin har gjort något i sitt liv, eftersom han aldrig faktiskt byggt ett hus med sina egna händer. Vår planet är full av arbetarpöbel (som oftast blir sossar) och som inte begriper sig på business överhuvudtaget. Men begriper sig alls inte på vad en företagsledare gör, vad en projektledare gör, vad en producent, säljare eller entreprenör gör. Det går fullständigt över denna arbetarpöbels huvuden, för de kan inte förstå att någon har gjort något om han inte gjort något rent fysiskt med sina egna händer.

Med ditt sätt att se det gjorde aldrig någonsin Ingmar Bergman en enda film, för han höll aldrig själv i kameran.

Hesselbäck kläckte hela idén och ledda hela arbetet. Wallerstein vara bara en simpel löneslav som gjorde ett arbete han blev ombedd att göra. Man hade kunnat anlita vilken reklamfirma som helst. Men utan Hesselbäck så hade det inte blitt någon kampanj överhuvudtaget - nada, nichts, zilch. Det är skillnaden mellan noll och hundra, mellan svart och vitt. Och skillnaden stavas H-E-S-S-E-L-B-Ä-C-K.

När man låter sig luras på detta vis av Karlsson-propaganda så har man inte ens förstått vad som var så fantastiskt med denna kampanj. Det fantastiska låg inte i hur de uppsatta trycksakerna utformats, det fantastiska låg inte i vilken bakgrundsfärg och typsnitt som Wallerstein valde. Det fantastiska låg i hela idén om att genomföra det. Som en skicklig schackspelare tänkte Hesselbäck igenom hur man skulle få maximal utdelning per spenderad krona, och han fick verkligen jackpot. Storföretag söker idag ofta att få till reklamkampanjer som kan "go viral" på Internet, dvs om man träffar rätt så får man en enorm utväxling, månghundrafaldigt. Precis detta sorts trick var vad Hesselbäck lyckades med. En relativt liten kampanj får en månghundrafaldig utväxlingseffekt genom vänsteraktivisternas förväntade reaktion.

Det var denna superba strategi som gjorde det till århundradets hittills mest framgångsrika kampanj, och inte att Wallerstein stavade fel till "goverment".
Citera
2016-02-20, 12:53
Medlem
Citat:
Den kampanjen var nog signerad Wallerstein. Vet inte vem som betalade den.
Det kan jag tala om för dig: det gjorde SD Stockholm stad. Hesselbäck samlade folk där och delade ut flygblad varje dag. Och detta ledde till tor tillströmning av människor som rör sig kring Östermalm och Sture, företagare och andra samhällsbärare. Det är den framtoning som SD Stockholm har fått under Jimmy Hesselbäck villket naturligtvis Hahne visste när han utsåg honom till vice. Jämför detta med WT-Mia och de lokaler som Stockholm hade dåi en källare ute i förortoen, osm hon desutom låste in sig i med Partiledningensgoda minne tills man hade hunnit utelsuta Hahne (därefter var inte hller hon någotning värd för dem) Har folk så jävla kort minne!? Fattar ni inte att detta är samma sak på nytt, stödda av samma personer dessutom!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in