2016-06-13, 19:57
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otto48
Noll koll med kommunalrdet Fred Nilsson.

"Men det visar sig handla om tv helt andra fartyg. I mars tecknade Migrationsverket avtal med Floating Accommodations Sweden AB. Avtalet gller 1790 boendeplatser. De har fyra mnader p sig att pbrja uppdraget som ska pbrjas senast 2016-07-03.
Det andra fartyget r hyrt av rederiet TEC Farragon Ltd med 662 boendeplatser och ska lgga till i Gvle, r det tnkt. Det befinner sig i Kroatien i vntan p besked om de ska stva norrut mot Sverige,
Oj, d. r det p det viset, sger Fred Nilsson nr han fr ta del av uppgifen. Vi kommer att tydliggra kommunens hllning. Och vi kommer att krva bygglov p samma stt som vi stoppade planerna i Hrnsands hamn.
Vi har tagt kontakt med vra bsta jurister. Dessutom har jag nu haft kontakt med Migrationsverket som sger att man inte kommer g emot kommunen Vad som n hnder s klarar vi av situationen ven om de fr starta, sger Fred Nilsson."

Vilken soppa. 1790 boende i fartyg betyder nog att polisen fr det anstrngt i sommar.

Ett skepp kommer lastat med 1790 potentiella entreprenrer och Hrnsands kommunalrdet Fred Nilsson vill stoppa detta! Hur kan en socialdemokrat och pastor i Svenska Missionskyrkan bete sig som en rasistisk sverigedemokrat?
Citera
2016-06-13, 20:57
Medlem
Thunderaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dieselbabe
Pengarna r slut sen 2-3 veckor tillbaka och Norrkping r det enda ln som inte fr ngra pengar lngre vilket resulterar i att vktare inte lngre finns p plats p boenden det rder hej bananas stldgods brk personalen har en otrygg milj ... Bra Norrkping !!! Som lter mnniskor hrja vilt i en redan pressad sits... Varit mordbrands hot slagsml fan vet vad p boendena men allt tystas ner inget skrivs fr att hlla massorna lugna .... Vad krvs fr ni ska frst allvaret med uteblivna stationerade vktare....att fler personal stter sina liv til... Ruttet Norrkping !!!

Mig vill ogrna begra mer pengar just nu fr d spricker bubblan om vad migranterna egentligen kostar redan i dagslget. Nu kan man prata om 40-50 miljarder och peka p att det r en liten del i den totala statsbudgeten men om man i nulget ber om 20-30 miljarder till s brjar vi nrma oss magiska 10% och d kan man inte hvda att det rr sig om smpengar lngre. Han frsker hlla ut tills migrationsvgen tar fart i hgsommaren/sensommaren och d begra mer pengar fr de "nya flyktingarna"...
Citera
2016-06-13, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Man satsar iaf p integration. Stackars stackars Utansj.

http://www.allehanda.se/angermanland...en-i-utansjo-1

Nu ska integrationen frbttras i Utansj, det omrdet som har tagit emot flest asylskande i Hrnsand. Drfr har kommunen hyrt Folkets hus i Utansj som nu blir en gemensam samlingslokal i omrdet.
Frivilligorganisationerna gr ett fantastiskt arbete och sjlvklart ska vi ocks vara med och sttta, sger Anders Byqvist (S) ordfrande i arbetslivsnmnden.
Det r Migrationsverket som har ansvaret fr de asylskande. I Utansj - och Ramviksomrdet finns 150 flyktingar av de totalt 600 som befinner sig i kommunen, enligt siffror frn Lnsstyrelsen.

Vem ska asylanterna integreras med? De 209 pers som bor i Utansj? Och vilka r alla de som r sugna p att jobba p bten med 1790 mjligt strda baaarn mitt ute i demarken? Och vilka r de "frivilliga krafterna" som arbetar s helhjrtat? Var ska btflyktingarna g i skola, frskola, handla mat, lkare, skterskor, kpa telefoner osv osv - ja lkare finns frsts med bland MENA folket

Tjena Utansj. Lycka till!
Citera
2016-06-13, 21:38
Medlem
Lobengulas avatar
Det r bara att bunkra upp med popcorn och invnta spektaklet. Antingen r det ett "schackdrag" dr fretaget vill pressa Migverket att hlla ingnget avtal eller ta en kostsam juridisk process. Eller s r det s att Migverket nu skiter i kommunalt gnll och kr ver dem.

Vilket som r lika roande.
Citera
2016-06-13, 21:44
Medlem
LaScalas avatar
Spnningen stiger..
r det nn som kan se p Marine Traffic Data var Ocean Gala befinner sej nu?
Jag kan bara se att hon inte r i nrheten av Hrnsand. nnu.
Jag mste uppdatera drivrutiner fr att ska p specifikt fartyg.
I morron r det tisdag!
Str folk p kajen och viftar med flaggor tro?
Citera
2016-06-13, 21:51
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:
Spnningen stiger..
r det nn som kan se p Marine Traffic Data var Ocean Gala befinner sej nu?
Jag kan bara se att hon inte r i nrheten av Hrnsand. nnu.
Jag mste uppdatera drivrutiner fr att ska p specifikt fartyg.
I morron r det tisdag!
Str folk p kajen och viftar med flaggor tro?

Utanfr Stockholm nu, fortfarande berknad ankomst kl 09 imorgon.
Citera
2016-06-13, 21:59
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Utanfr Stockholm nu, fortfarande berknad ankomst kl 09 imorgon.

h tack! Jag r lika skeptisk till det hr som jag var till tlten p Revingehed. Skeptisk r fr milt.
Vem kommer p de briljanta iderna?
Kan dom inte konsultera oss frst?
Citera
2016-06-13, 22:28
Medlem
Stantormans avatar
Det hr kan bli en ofattbar katastrof. ka med ett kryssningsfartyg uppfr ngermanlven, fr att ankra upp i Utansj och fylla fartyget med asylanter med allskns bakgrund. Alla skringar mste ha brunnit fr de som bestmmer i Sverige. Snt hr hnder inte i ett normalt fungerande land.
Citera
2016-06-13, 22:45
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stantorman
Det hr kan bli en ofattbar katastrof. ka med ett kryssningsfartyg uppfr ngermanlven, fr att ankra upp i Utansj och fylla fartyget med asylanter med allskns bakgrund. Alla skringar mste ha brunnit fr de som bestmmer i Sverige. Snt hr hnder inte i ett normalt fungerande land.

Det var lnge sedan Sverige var ett normalt fungerande land, men det skall bli intressant att flja utvecklingen och jag hoppas bten slutligen fr lmna Utansj som ett utbrnt skrov.
Citera
2016-06-13, 22:48
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stantorman

Det roliga r att riksmedia inte ens anser att det r en nyhet att ett gigantiskt lyxkryssningsfartyg som snart anlnder en liten byhla r vrt att rapportera om. Nu ska vi kanske inte diskutera medias handlingar i I&I men jisses.

Nr det vl ligger i hamnen s har spelreglerna frndrats. Migverket kan inte mrka s lnge till. Antingen gr de i ppen konflikt med fretaget och riskerar mnga mnga miljoner av skattepengar, eller s kper de lget och det blir ett asylboende. D har de "rvknullat" kommunen med falska lften.

Vad ska det bli?
Citera
2016-06-13, 22:56
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Det roliga r att riksmedia inte ens anser att det r en nyhet att ett gigantiskt lyxkryssningsfartyg som snart anlnder en liten byhla r vrt att rapportera om. Nu ska vi kanske inte diskutera medias handlingar i I&I men jisses.

Nr det vl ligger i hamnen s har spelreglerna frndrats. Migverket kan inte mrka s lnge till. Antingen gr de i ppen konflikt med fretaget och riskerar mnga mnga miljoner av skattepengar, eller s kper de lget och det blir ett asylboende. D har de "rvknullat" kommunen med falska lften.

Vad ska det bli?

Jag undrar hur kommunalrdet Fred sover i natt? Katastrofen nrmar sej med en marschfart av 14, 7 knop.
Jag undrar varfr de lagt sej utanfr den vanliga rutten om man ska g innanfr land?
r de rdda att krocka med Finlandsfrjorna som ligger p rad tvrs framfr dom.
Fattas bara det ocks..
Citera
2016-06-13, 23:42
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:
Jag undrar hur kommunalrdet Fred sover i natt? Katastrofen nrmar sej med en marschfart av 14, 7 knop.
Jag undrar varfr de lagt sej utanfr den vanliga rutten om man ska g innanfr land?
r de rdda att krocka med Finlandsfrjorna som ligger p rad tvrs framfr dom.
Fattas bara det ocks..

N det ser ut att g innanfr land. Men faktum r att ett gigantiskt lyxkryssningsfartyg som ska bli asylboende kommer att ankra i en obetydlig bonnhla strax norr om Hrnsand inom 12 timmar. Haha, vi fr vl se hur lnge media tnker mrka detta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in