2016-03-03, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gymnasist
Fartyget ligger kvar i Kristianstad i Norge. Kan fljas minut fr minut p Ocean Gala position. Kan man se nr det brjar rra p sig.

Redan nu s kostar vl fartyget kosing fr MV tro ?

Segla btskrllet till Colombia med Clark Olofsson som kapten och de fr kliva av dr och odla kokain och sen lgger de till vid Nybrokajen alldeles vid Stureplan och dr kan de slja kokset och festa loss ordentligt, Det r ju bra om de (raketforskarna) kan knna sig vlkomna tro ?

Clark kan vl hlla ordning dr p btskrllet tror jag ?

Fast det blir kanske ngon islamist-tomte (= Kapten Klnning) som kapar fartyget och hller besttningen och passagerare som gisslan och det blir en internationell sensation tro ?

Citat:
Ursprungligen postat av Huopa
Detta kommer aldrig realiseras. Bde pga tekniska/logistiska problem och fr att det skerhetsmssigt r ett skmt. Det r som upplagt fr nattsvarta rubriker om DDSBRANDEN och det begriper berrda myndigheter (ja, inte MV tydligen, men de vriga).

Hmm, ja det r extra knepigt att slcka brnder p en stor bt, det finns ju mnga exempel p btar som brunnit i flera dagar.

r det sen vinter och svinkallt s kan hela fartyget bli nedisat av vattnet man slcker med s det kantrar och slr runt ?
Citera
2016-03-03, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badio
Verkar som det gr trgt att f ett ja frn ngon svensk kommun/hamn. Men nr flodvgen av migranter nu i vr nr Sverige s lr det g snabbt att f asylskeppet i hamn.

http://www.fvn.no/lokalt/kristiansan...d-2973776.html

Kommunstyrelsens ordfrande har sedan nn vecka eller tv tillbaka skrivit ett brev till regeringen och Morgan Johansson om att det r en krd id som frsker drivas igenom. Det enda man hrt sen dess vad jag vet r att Romson inte hade ngon susning om vad Ocean Gala var nr hon talade med Hrnsands MP-groupies hromdagen, vilket kan hja ett gonbryn nr det r r en ny utveckling inom mottagningen i Sverige s vitt jag vet, s brevet och rendet verkar ju inte ha skickat chockvgor genom ledningen direkt.

Vet inte vart skeppet skulle hamna om det inte hamnar hr. Ingen lr vilja ha det, och jag kan ju inbilla mig att de knner att ska man kra ver folk s r det vl lika bra att kra ver oss direkt och ha det undanstkat.
Citera
2016-03-03, 22:21
Medlem
Pungsnoppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fm8
Kommunstyrelsens ordfrande har sedan nn vecka eller tv tillbaka skrivit ett brev till regeringen och Morgan Johansson om att det r en krd id som frsker drivas igenom. Det enda man hrt sen dess vad jag vet r att Romson inte hade ngon susning om vad Ocean Gala var nr hon talade med Hrnsands MP-groupies hromdagen, vilket kan hja ett gonbryn nr det r r en ny utveckling inom mottagningen i Sverige s vitt jag vet, s brevet och rendet verkar ju inte ha skickat chockvgor genom ledningen direkt.

Vet inte vart skeppet skulle hamna om det inte hamnar hr. Ingen lr vilja ha det, och jag kan ju inbilla mig att de knner att ska man kra ver folk s r det vl lika bra att kra ver oss direkt och ha det undanstkat.

Hufvudstaden! Den br hamna nra slottet fr alla att beskda!!!

Bsta platsen.

Lfven horungen, blobfisken kan f sova med alla andra dr inne.
F se hur lnge han klarar sig.
Samma natt hade hans pensionsrddare gjort fda av han.
Citera
2016-03-03, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badio
Verkar som det gr trgt att f ett ja frn ngon svensk kommun/hamn. Men nr flodvgen av migranter nu i vr nr Sverige s lr det g snabbt att f asylskeppet i hamn.

http://www.fvn.no/lokalt/kristiansan...d-2973776.html

Var vl det jag misstnkte. (att det skulle ligga i kaj 2 dygn) att det "sket sig" p grund av redarna och deras skulder, pust, sknt! Nu fr vi hoppas att "obestmd tid" betyder fr alltid p riktigt
Citera
2016-03-04, 07:54
Medlem
Just nu r det ganska lugnt med asylskande. Migrnverket avverkar fler asylanskningar n antal nya asylskande. Kommunerna har ju ocks skyldighet att ta emot sdana som ftt asyl s systemet drneras sakta p asylskande. Snart ska olika turistanlggningar tmmas infr sommaren och eventuellt kommer asylinvandringen igng nr vdret blir bttre. Antagligen kommer behovet av boenden att ka kraftigt om ngra mnader och d blir skert fartyget aktuellt igen.
Finns vl knappt ngra andra alternativ? Fartyget kanske anvnds under sommarmnaderna nr turistboendena behvs fr turister.
Citera
2016-03-04, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Miljpartiet borde kanske byta namn?

MiljFrstrarPartiet.

MFP.
Citera
2016-03-07, 12:53
Bannlyst
Citat:
Den lyxkryssare som Migrationsverket vill anvnda som jttelikt asylboende i lilla Hrnsand borde istllet placeras i centrala Stockholm, p gngavstnd till politiker, journalister och politiskt korrekta artister. Det skriver den pensionerade sjkaptenen Lars Johansson.

http://www.friatider.se/l-gg-asylkry...sbron-ist-llet
Citera
2016-03-07, 13:05
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En.Sann.Neger
http://www.friatider.se/l-gg-asylkry...sbron-ist-llet

Jag kanske blir blst p min lilla weekendresa till Hrnsand d?
Har jag tur kan jag sitta p berget ovanfr mitt hus och beskda jttebrasan nr den bryter ut. Undrar hur mnga dagar det tar?
Jag tror den rd/grna majoriteten i Stockholm tackar jag till att f hit bten.
Det blir lite trngt nr vi fr flottbesk frn frmmande lnder frsts. De lgger till vid Skeppsbron och ute p redden.Och tnk s rdda "flyktingarna" ska bli nr tungt bestyckade hangarfartyg, jagare mm dyker upp vid horisonten.
Regalskeppet Wasa fr nog en konkurrent om turisterna hr.
Citera
2016-03-07, 14:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Jag kanske blir blst p min lilla weekendresa till Hrnsand d?
Har jag tur kan jag sitta p berget ovanfr mitt hus och beskda jttebrasan nr den bryter ut. Undrar hur mnga dagar det tar?
Jag tror den rd/grna majoriteten i Stockholm tackar jag till att f hit bten.
Det blir lite trngt nr vi fr flottbesk frn frmmande lnder frsts. De lgger till vid Skeppsbron och ute p redden.Och tnk s rdda "flyktingarna" ska bli nr tungt bestyckade hangarfartyg, jagare mm dyker upp vid horisonten.
Regalskeppet Wasa fr nog en konkurrent om turisterna hr.

Ersta Terass har en fin utkiksplats fr skna sommarntter. Bara ta med ngra kalla och se span live.
Citera
2016-03-07, 14:31
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En.Sann.Neger
Ersta Terass har en fin utkiksplats fr skna sommarntter. Bara ta med ngra kalla och se span live.

Jag ska bestlla en militr fltkikare. Brjar nstan se fram emot btens ankomst..
http://www.handladigitalt.se/newcon-...rs-p-3342.html
Citera
2016-03-11, 12:42
Medlem
Vobblers avatar
Lste att Borgholm har ftt en frfrgan men tackat nej. Det hade vl varit mysigt lagom till semestern.

Tiden brjar rinna ut, s nu fr vl ngon nappa snart.
Citera
2016-03-11, 14:23
Bannlyst
Bolagets representant sger att det rder rkfrbud p fartyget. Ja, det rder ocks rkfrbud p samtliga asylboenden, men det struntar de asylskande i och de kringgr detta frbud p olika stt, exempelvis genom att sabotera rkdetektorer. Ett antal brnder p asylboenden har ocks uppkommit genom rkning.

Det roligaste kanske nd r fljande. 2014 redovisade bolaget Accumul8or en rsomsttning p 400 000 kronor. Fr de tilltelse att ankra i ngon av vra kommuner, tilldelas de en ersttning p 441 000 kronor per dag. Tacka fan fr att Accumul8or r angelgna om att f tillstnd ett godknnande

http://petterssonsblogg.se/2016/03/11/flyktingbatarna/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in