• 1
  • 2
2016-02-17, 09:53
Medlem
TheSources avatar
Citat:
Citat:
Sjöstedt i olycka – förd med ambulans till sjukhus
Citat:
Vänsterpartiets partiledare Jonas Sjöstedt råkade ut för en olycka på onsdagsmorgonen. Han ska ha förts till sjukhus med ambulans.

– Vi kan bekräfta att han ramlat och skadade foten i fallet. Han är på väg in till sjukhus och mår under omständigheterna bra, säger Jessica Nordh, partiledarens pressekreterare.
Länk: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22279191.ab

Vad mer vet vi?
Senast redigerad av TheSource 2016-02-17 kl. 10:36. Anledning: Ändrad rubrik.
Citera
2016-02-17, 10:19
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJewsLitTheFuse
Försöker dom få oss att tro att hatet är så pass litet att han vågar åka tunnelbana eller vad är det här?

Det är väl ganska normalt att man rapporterar om en kroppsskada på en partiledare för ett riksdagsparti oavsett vad det är för parti? Hade Åkesson brutit armen så hade man säkert skrivit om det med.

Han snubblade väl på en kopptiggare som satt och var lömsk precis vid ingången till tunnelbanan eller något.
Citera
2016-02-17, 10:22
Medlem
Skönt att Jonas verkar vara ok efter omständigheterna.
Citera
2016-02-17, 10:26
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Det var ju inte ens i tunnelbanan, utan NÄRA tunnelbaneuppgången Midsommarkransen.

Utan att dela dina politiska åsikter i någon högre grad, Jonas, så önskar jag dig ända god tillfriskning.
Citera
2016-02-17, 10:47
Medlem
sajebiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Det var ju inte ens i tunnelbanan, utan NÄRA tunnelbaneuppgången Midsommarkransen.

Utan att dela dina politiska åsikter i någon högre grad, Jonas, så önskar jag dig ända god tillfriskning.

Han kan ju halkat på en isfläck, en konsekvens av dåligt skött vinterunderhåll p g a besparingar och/eller dålig upphandling.
Citera
2016-02-17, 10:49
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
Det är mest du som verkar vara ledsen.

Utveckla gärna vad du menar med det? Jag skriver att det är vad som framkommer av artikeln varesig jag är röd eller blå. Jag är dock inte ledsen för det?

Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Åkte ambulans? När min kompis bröt benet blev han hänvisad till taxi av 112. Är vår kommunist möjligen lite mera jämlik än andra?

Det däremot kanske man kan spinna vidare på. Jag vet att Ohly hade ungen på privatskola också så att leva som man lär verkar inte vara grejen med dessa.
Citera
2016-02-17, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Åkte ambulans? När min kompis bröt benet blev han hänvisad till taxi av 112. Är vår kommunist möjligen lite mera jämlik än andra?

Om det är sant har 112 gjort fel. Brutet ben är i normalfallet inte prio 1, men ambulans är befogat för alla.
Citera
2016-02-17, 11:24
Medlem
Klappars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenneMelon
Vad skönt att vi fortfarande har råd att låta honom åka ambulans då för en skadad fot.

Det är väl inget konstigt om han får åka ambulans, han är ändå en partiledare för ett riksdagsparti och är därför en viktig person. Sen får man väl tycka vad man vill om politiken han driver, men det går inte att förneka hans status.
Citera
2016-02-17, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenneMelon
Vad skönt att vi fortfarande har råd att låta honom åka ambulans då för en skadad fot.

Kan ju vara att han ramlat och det var lite oklart hur hårt han slagit i huvudet i marken? Den som ringde kan ju ha noterat att han var lite omtöcknad, vilket ju operatören måste ta i beaktning,.
Låter ju lite dumt när det visar sig att det bara var foten - men ibland kan det vara bra att ta det säkra före det osäkra.
Citera
2016-02-17, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
V som i vekling. Hur kan man bryta foten bara av att ramla? Det verkar vrickat.
Ja vrickat verkar mer troligt än brutet.
Citera
2016-02-17, 11:57
Medlem
SvenneMelons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappar
Det är väl inget konstigt om han får åka ambulans, han är ändå en partiledare för ett riksdagsparti och är därför en viktig person. Sen får man väl tycka vad man vill om politiken han driver, men det går inte att förneka hans status.

Jag bryr mig inte om politiken han driver, men inte ska status avgöra om man får åka ambulans?
Citera
2016-02-17, 12:31
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sajebis
Han kan ju halkat på en isfläck, en konsekvens av dåligt skött vinterunderhåll p g a besparingar och/eller dålig upphandling.
Eller eget slarv, hur mycket man än skottar och sandar så är det fortfarande vinter.
Jag har inget att anmärka på angående vinterunderhållet, i varje fall inte de senaste veckorna i Stockholm.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in