2016-02-17, 12:52
Medlem
Grisbrottarens avatar
Det var tydligen lite allvarligare än både stukning och vrickning.
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas Sjöstedt
Ligger med bruten fot på SöS. Tack fina kransenbor och ambulansen som tog hand om mig så fint när jag behövde det som bäst.
https://twitter.com/jsjostedt/status/699879058025406464
Citera
2016-02-17, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Det var tydligen lite allvarligare än både stukning och vrickning. https://twitter.com/jsjostedt/status/699879058025406464

Lite klantigt uttalande, vid tanke på att det verkar ha varit en onödig ambulansutryckning, men är väl inte hela världen.
Citera
2016-02-17, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Det var tydligen lite allvarligare än både stukning och vrickning. https://twitter.com/jsjostedt/status/699879058025406464

Anna Kinberg Batra (M) på Twitter:

Citat:
- Dålig nyhet. Krya på dig!

Jonas Sjöstedt: tack Anna!

(M) + (V) = Sant!
Citera
TorkelSnorkels avatar

Moderatormeddelande

Postat av TorkelSnorkel 2016-02-17, 14:18
Medlem
Det är redan från början tveksamt om en bruten fot motiverar en tråd i Olyckor och Katastrofer.

Och om inte inläggen blir vettigare låser vi tråden. Ämnet är själva olyckan och omständigheter runt den. Alla synpunkter på Jonas Sjöstedt som person, hans eller partiets politik etc är fullständigt off topic och kan ge varning.

/Moderator

Edit: Mängder med ot-inlägg raderade.
Senast redigerad av TorkelSnorkel 2016-02-17 kl. 14:22.
2016-02-17, 14:47
Medlem
sajebiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Eller eget slarv, hur mycket man än skottar och sandar så är det fortfarande vinter.
Jag har inget att anmärka på angående vinterunderhållet, i varje fall inte de senaste veckorna i Stockholm.

Nja, det kan vara lite si och så med det. Har min gamla mamma i krokarna och är där någon gång i veckan och kan bara säga att man måste ha koll på isfläckarna annars står man på arslet.

En teori kan ju vara att Jonas har läst lite nyheter eller twitter i telefonen på sin väg till tuben och inte riktigt fokuserat på var han satt fötterna och vips var olyckan framme.

Om det nu har gått till så kan man ju naturligtvis kalla det för slarv även om man skyller på fan och hans moster när man ligger där som en skalbagge på rygg.
Citera
2016-02-17, 17:23
Medlem
WhyAreYouBrainDeads avatar
En trolig scenario var nog att han ramlade över sin fot med sin kraftiga övervikt och bröt foten.
Citera
2016-02-17, 17:31
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlfaQhard
Han är inte inlaggd på sjukhuset jag jobbar för, så troligen är han hos en privat i ren vänster anda.
Han blir väl inte inlagd för ett benbrott? Lite röntgen och gipsning så åker man hem. Tar väl förvisso minst 10 timmar i dagens läge men inlagd blir man knappast.
Citera
2016-02-17, 17:43
Medlem
Citat:
Foten bröts och ligament slets av. Han ska opereras på Södersjukhuset under onsdagskvällen
http://www.dn.se/nyheter/politik/v-l...r-halkolyckan/

Inte så allvarligt blir nog att gå på kryckor för honom några månader
Citera
2016-02-17, 18:41
Medlem
AmaiLius avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinslaughterer
Kan ju vara att han ramlat och det var lite oklart hur hårt han slagit i huvudet i marken? Den som ringde kan ju ha noterat att han var lite omtöcknad, vilket ju operatören måste ta i beaktning,.
Låter ju lite dumt när det visar sig att det bara var foten - men ibland kan det vara bra att ta det säkra före det osäkra.
Omtöcknad? Med tanke på hans politik är jag förvånad att han klarar det så pass bra det kan inte vara lätt att navigera i vänsterdimman.

Självklart är det viktig information att en partiledare i ett regeringsbärande parti råkar ut för en olycka. För demokratins skull hoppas jag att han inte blev illa skadad och inte måste bli sjukskriven.
Citera
2016-02-17, 18:50
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Han blir väl inte inlagd för ett benbrott? Lite röntgen och gipsning så åker man hem. Tar väl förvisso minst 10 timmar i dagens läge men inlagd blir man knappast.

Beror helt på hur det ser ut. Det är inte ovanligt att brutna fotleder behöver opereras med skruvar och metallplattor.

Gällande ambulansutryckning så är det rätt naturligt att någon larmar ambulans om någon ramlat och inte ens kan ställa sig upp efteråt. Det är jättebra om ambulansen har tid att komma för att göra en bedömning. Om fotleden är bruten och felställd så är det defnintivt en onödig risk att halta bort till en taxi.
En ordentligt felställd bruten fot kan exemplevis påverka blodcirkulationen och då kan det vara viktigt att direkt på plats försöka dra foten någorlunda rätt och ffa att inte riskera att det förvärras genom olämplig belastning och transportsätt.

Det kan hända mycket när man ramlar. Man kan bryta höftleden och allt möjligt. Det är inte lätt för vare sig den drabbade eller kringstående att bedöma detta. Om man ramlar på väg till jobbet har man sällan någon bekant med sig som ens kan hjälpa in i en taxi.

Är ambulansen väl på plats är det också ganska humant att man fixerar fotleden med den utrusting man har och sedan tar med sig patienten till sjukhus istället för att hänvisa patienten till en smärtsam taxitransport.

PS Kanske borde man ha ett speciellt telefonnummer som går till de "medicinska experterna" på Flashback som kan bedöma behovet av att tillkalla ambulans. Dessa kan ju sätta igång sin tidmaskin och läsa vad som står i tidningen dagen efter och utifrån detta bedöma om ambulans behövs dagen innan.
Senast redigerad av EbolaTillAlla 2016-02-17 kl. 18:52. Anledning: dyslexi
Citera
2016-02-17, 18:51
Medlem
towbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Efter operation kan det nog bli ett par dagar. Det ska sluta blöda och se fint ut innan man släpps i väg, så var det i alla fall för min del. Fast man kanske inte vill ha en partiledare ligga kvar bland vanligt folk, även om det här nog är den enda som skulle gå med på det utan gnäll, så vem vet...
Citera
2016-02-17, 19:50
Medlem
JustZlatans avatar
Jaja, det är väl synd om honom som bröt foten.

Men det jag inte kan utså är att Annie Lööf, Anna Kinberg Batra, Jan Björklund och en massa andra skenheliga PK-politiker tweetar "Krya på dig!" till kommunisten.
Senast redigerad av JustZlatan 2016-02-17 kl. 19:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in