• 3
  • 4
2016-02-18, 15:43
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
http://www.dn.se/nyheter/politik/v-l...r-halkolyckan/

Inte så allvarligt blir nog att gå på kryckor för honom några månader
Låter inte alls kul. Han ska vara gipsad i sex veckor och får inte stödja på foten under tio veckor.
Citera
2016-02-18, 17:39
Medlem
exoticspices avatar
Sjöstedt: " Det här är nog Sveriges mest berömda fotled". http://www.aftonbladet.se/nyheter/sa...cle22288854.ab
Är nog beredd att hålla med där eftersom jag själv skriver om den
Citera
2016-02-19, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Sjöstedt: " Det här är nog Sveriges mest berömda fotled". http://www.aftonbladet.se/nyheter/sa...cle22288854.ab

Anette? Eller vadå?
Citera
2016-02-19, 11:12
Medlem
elliot1990s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mijoow
Vilken tur att han hade en privat sjukvårdsförsäkring?Eller har Jonas nån gräddfil in till sjukvård och behandling som riksdagsman?

Gick inte rödingen Göran Persson före i vårdkön? Antagligen har även Sjöstedt förtur. Politiker har gräddfiler. När Annie Lööf hade inbrott var Swat där på en sekund. Vi vanliga får vara tacksamma om polisen ens kommer.
Citera
2016-02-19, 16:26
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Låter inte alls kul. Han ska vara gipsad i sex veckor och får inte stödja på foten under tio veckor.

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av joeykiller
Anette? Eller vadå?
Nej. Jag tyckte det blev lite kul, eftersom jag själv hade skrivit om hans fotled i tidigare inlägg och lite senare kom rubriken i AB att det var Sveriges mest berömda fotled och kände mig "träffad" för mitt mitt eget engegemang
Citera
2016-02-20, 09:52
Medlem
styrlunds avatar
Detta är orsaken till varför jag aldrig springer för hinna med t-banan.
Den går ju var fjärde minut på morronen, så det är bara pinsamt om man känner sig så jävla ståkkhålmsviktig att fyra minuter avkräver löpning som resulterar i en vurpa.
Citera
2016-02-21, 09:03
Medlem
Finskpinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elliot1990
Gick inte rödingen Göran Persson före i vårdkön? Antagligen har även Sjöstedt förtur. Politiker har gräddfiler. När Annie Lööf hade inbrott var Swat där på en sekund. Vi vanliga får vara tacksamma om polisen ens kommer.

Genomsnittsväntetiden både på akuten på SÖS och ambulans varierar beroende av dag och tid på dygnet (olika söktryck) samt givetvis hur pass allvarligt/lindrigt skadade de andra patienter bedöms vara i jämförelse med en själv.
Citera
2016-02-22, 05:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Hur fan lyckas man trilla så att man hamnar på sjukhus? Människan är trots allt vuxen och inte något spädbarn. Var det halt? Tar han några särskilda mediciner? Var han full?

Han halkade på en isfläck.
Citera
2016-02-23, 10:53
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urkiburk
Han halkade på en isfläck.

Vi hans ålder borde man klara isfläckar utan problem ifall man är nykter. Så han var antagligen inte helt nykter vid tillfället..
Citera
2016-02-23, 13:14
Medlem
Softis...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Vi hans ålder borde man klara isfläckar utan problem ifall man är nykter. Så han var antagligen inte helt nykter vid tillfället..
Han har sannolikt halkat på is, och därmed fått en snedvridning av foten, som han sedan har belastat med hela sin tyngd. SNAP! så går ben i fotleden av.

Detta är ingen ovanlig olycka enligt den kirurg som opererade in stålplåtar i mitt ben, när jag råkade ut för en liknande skada under min motionsrunda (nykter). Det kan ske även om en, som jag, har en bra benstomme.
Senast redigerad av Softis... 2016-02-23 kl. 13:20.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in