2016-02-17, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Japp, du TYCKER att du har mer på fötterna.

Och du TYCKER att du har mer på fötterna, och?

Citat:
Och alla dessa miljoner människor som respekterar bibeln, kan inte ens enas om en tolkning.

Varför måste man enas för att något ska ha auktoritet?

Det finns massor med uppfattningar i riksdagen, betyder det att man inte ska ha någon respekt för riksdagen?

Citat:
Den betyder olika för nöstan allihop. Hur många som respekterar hennes åsikt är oväsentligt, hon sade helt enkelt bara vad hon tyckte.

Jag hade fått för mig att hon var kristen, jag vet inte varför, har hon citerat bibeln flitigt kanske?

I alla fall sade jag att citat från bibeln är värd mer än om någon säger sig vara kristen, och det står jag för fortfarande.

Citat:
Jag respekterar inte allas åsikter, men jag respekterar deras rätt att få ha dom.

Jag tycker att man ska respektera allas åsikter, men det betyder inte att man behöver acceptera åsikterna.

Att du inte respekterar andras åsikter kan jag tänka mig.

Citat:
Jag tror inte hon kallade någon för "äcklig", men om det är positivt eller negativt beror ju på vilka man kallar för "äcklig" ( om hon nu gjorde det).

Vem bestämmer det?
Citera
2016-02-17, 15:07
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittsill
det hela förklaras inom kvantfysiken..

och hur ljus fungerar.

faktiskt, ljus är universums 'informations kanal' lika mkt som ljus är vår 'energi resurs' som får jorden att snurra.

ljus infererar nämligen med gravitationsvågor och skapar en mikrobisk vibration. och ett periodisk tabell i elektromagnetism genom deras 'ljud' (info: planeter låter.. det kan du googla) hos de minsta partiklarna- som sedan sprider sig upp till det grövsta partiklarna likt en tonskala i/av massa/gravitation-potensiallaenergi i ett fält som senare går att följa i periodiska tabellen.

iaf..
'gud' är vetenskapsmän som reste tillbaka i tiden.. men de beräknade tid fel, så deras samlade trupp vart 'scatterd in time'.. först har vi snubben muhammed, sen jesus.. och så väntar vi på den sista astronauten.. "den pånytt födda astronauten/frälsare" jesus#2 .. aka - en vanlig vetenskaplig människa som förenar israel(judendomen), bekämpar en falsk profet(koranen) & för in människor i en ny era(domedagen för visso.. men.. really? om man inte är korrupt har man inget att oroa sig för

Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Häftigt det du skriver om gravitationsvågor och vibrationer.

Nix, Sister Chatterbox; det finns inget "häftigt" i förvrängd teoretisk fysik.
Citera
2016-02-17, 15:10
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp

Och vad har du "på fötterna" annat än demagogi?
Citera
2016-02-17, 15:20
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Och vad har du "på fötterna" annat än demagogi?
När skall du börja diskutera om mirakel förr och nu?
Citera
2016-02-17, 15:24
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
När skall du börja diskutera om mirakel förr och nu?

Been there, done that ... Sister Chatterbox.
Citera
2016-02-17, 15:26
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korfes
Enligt religionerna så såg folket profeternas mirakler vilket gjorde att de trodde på "profeten".
Frågan är varför inte vi också får se mirakler så att vi får en objektiv tro och inte en teoretisk/subjektiv tro? Är det inte orättvist?
Påven Johannes Paulus utförde tydligen några mirakel.
Botade sjuka med mera.
Han blev helgonförklarad också.
Senast redigerad av goran744 2016-02-17 kl. 15:29.
Citera
2016-02-17, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp

Varför måste man enas för att något ska ha auktoritet?

Det finns massor med uppfattningar i riksdagen, betyder det att man inte ska ha någon respekt för riksdagen?

Jag hade fått för mig att hon var kristen, jag vet inte varför, har hon citerat bibeln flitigt kanske?

I alla fall sade jag att citat från bibeln är värd mer än om någon säger sig vara kristen, och det står jag för fortfarande.

Jag tycker att man ska respektera allas åsikter, men det betyder inte att man behöver acceptera åsikterna.

Att du inte respekterar andras åsikter kan jag tänka mig.

Vem bestämmer det?
Du kan ju läsa en gång till vad jag skrev om "åsikter". Vi menar säkert samma sak, d.v.s. att alla har rätt att ha en åsikt, men man behöver inte gilla åsikten. Vilket var vad jag skrev. Så, nej, jag respekterar inte allas åsikter (jag gillar inte allas åsikter), men jag respekterar deras rätt att ha dom åsikterna.

Goran har absolut inte citerat bibeln flitigt, där blandar du ihop henne med någon annan. (dig själv kanske?)

Man bestämmer väl själv om man tycker någon är en 'äcklig människa", bara man kan stå för det.
Citera
2016-02-17, 15:47
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Påven Johannes Paulus utförde tydligen några mirakel.
Botade sjuka med mera.
Han blev helgonförklarad också.

"Tydligen"?

Farbror Bogo har KANSKE också utförd mirakler ... och sen?
Citera
2016-02-17, 16:44
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Du kan ju läsa en gång till vad jag skrev om "åsikter". Vi menar säkert samma sak, d.v.s. att alla har rätt att ha en åsikt, men man behöver inte gilla åsikten. Vilket var vad jag skrev. Så, nej, jag respekterar inte allas åsikter (jag gillar inte allas åsikter), men jag respekterar deras rätt att ha dom åsikterna.

Goran har absolut inte citerat bibeln flitigt, där blandar du ihop henne med någon annan. (dig själv kanske?)

Man bestämmer väl själv om man tycker någon är en 'äcklig människa", bara man kan stå för det.
Ja jag står för att det är äckligt att ta Gud till sin församling och ha patent på Gud och säga att du måste bli muslim, du måste bli kristen, du måste bli Jehovas, du måste bli osv, annars är det helvetet nästa.
Jag tror inte Gud gillar det....
Citera
2016-02-17, 16:51
Medlem
Citat:
Ja jag står för att det är äckligt att ta Gud till sin församling och ha patent på Gud och säga att du måste bli muslim, du måste bli kristen, du måste bli Jehovas, du måste bli osv, annars är det helvetet nästa.
Ja, du har ju faktiskt inte kallat någon för "äcklig, snarare kallat en handling för "äcklig". Men vissa som lever i en religion, och anser sig tillhöra Guds utvalda på något vis, kan ju ta åt sig av en sådan sak. Men det är deras problem.
Citera
2016-02-17, 17:03
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Men énpersons-teologi som din är OK?
Citera
2016-02-17, 17:20
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Men énpersons-teologi som din är OK?
Om du kallar det för det och du anser det vara ok eller inte ok.
Jag läser inte bibeln här inne i allafall
Själv spekulerar jag endast om ett fenomen jag har hört talas om sedan liten.
Genom skolåren osv.
Ungefär som dig nu då men du spekulerar om något som du ìnte tror på.
Jag vet inte riktigt vad jag tror eller inte.
Kan hända jag är agnostiker mer, om jag nu måste ha någon mänsklig stämpel på mig.
Men hur har du det med mirakel nu då?
Tråden handlar ju om frågeställningen varför inga mirakel utförs idag.
Har du hört något om mirakel de senaste åren?
Påven är den enda som jag just nu vet har utfört mirakel och blev helgonförklarad efter sin död.
Vet du någon annan I modern tid?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in