2016-02-17, 18:17
Medlem
Fujoshis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalPDahl
Det var UFO gubbarna från Universum som kom till oss redan då för 5000 år sedan
Jag vet att du skämtar men det där är exakt vad raelismen tror. Alla mirakel i bibeln, koranen etc var avancerad utomjordisk teknologi.
De tror också att aliens skapade människan i laboratorium och att Jesus var hälften alien, hälften människa.
Citera
2016-02-17, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Jag tar dig som en som inte har något på sina fötter, som bara rapar sina negativa känslor över andra människor om vad den tycker, utan logiska argument eller respekt för andras tro.

I vilken mån respekterar du andras tro och åsikter? Ofta förefaller du tycka dig komma med "sanningar". Varför ska folk tro på just dig, bara för att du påstår dig ha sanningen? Inser du inte hur ohyggligt förmätet detta?
Citera
2016-02-17, 19:00
Medlem
Citat:
Mitt syfte för att skriva min åsikt är först och främst för att jag är ålagd att vittna:

"Gå därför ut och gör alla folk till lärjungar: döp dem i Faderns och Sonens och den heliga Andens namn och lär dem att hålla alla de bud jag har gett er. "(Matteus 28:19-20 Bibel2000)

För det andra älskar jag sanning, och vill sluka och prata om det.

För det tredje stärker det min tro att se så många människor ha så snedvridna uppfattningar, som inte omprövar sin åsikter, utan ältar allting om och om igen, både ateister och troende.

För det fjärde skulle det vara väldigt roligt om någon blev omvänd, och underordnade sig Gud, men det händer sällan på Flashback.

Inte bara åsikter, utan övertygelser, bevis och argument från bibeln och verkligheten.

Nå....när omprövade du själv en åsikt efter en debatt på Flashback? Eller är det så att andra ska ändra åsikt efter ditt predikande?

Du kan ju fundera på varför du har sådana problem med såväl trovärdighet som att ens kunna nå fram
Citera
2016-02-17, 19:02
Medlem
Citat:
Citat från bibeln är värd mer om någon säger sig vara kristen.

Jag har annars inte sagt att mina åsikter är mer värda, annat ljud i skällan är det om ateisters åsikter.

VArför skulle det vara det? De flesta kristna är inte bokstavtroende eller bibeltroende. Endast ett fåtal sekter ser bibeln som Guds ofelbara ord.
Citera
2016-02-17, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Jag har aldrig någonsin sagt att någon är äcklig.
Jag har sagt att det är äckligt att ta Gud och PLACERA honom i en religion och säga.
Detta är den sanna Guden. Vår Gud!
Tror du inte på OSS så hamnar du i helvetet.
Sätter alltså religionen som nummer ett och GUD nu då på andra plats.
Räcker det inte bara att prata om Gud?
Hur skall det någonsin kunna bli några mirakel när miljarder människor slåss om vilken religion GUD tillhör.
Ingen äger GUD....
Vänd inte mina ord till osanning.

Om Gud finns....så bryr han sig knappast om religioner. Och om Gud finns....skulle han verkligen låta sig företrädas av den ena eller andra sekten? Det är ju löjligt......och förminskar en eventuell gudom.
Citera
2016-02-17, 19:07
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Men énpersons-teologi som din är OK?

Citat:
Om du kallar det för det och du anser det vara ok eller inte ok.

Alltså NPD-syndromet som vanligt.
Citera
2016-02-17, 19:07
Medlem
Citat:
Jag förstod att vissa människor enligt henne är "äckliga", det tycker jag är negativt. Tycker du att det är positivt?

Ja jag tycker att jag har mer på fötterna eftersom miljoner människor respekterar bibeln, hur många respekterar hennes åsikter, två, tre personer, inklusive dig?

Miljoner människor respekterar koranen...ska deras åsikter också vara mer värda än de icke troende?
Citera
2016-02-17, 19:09
Medlem
Citat:
Jag har faktiskt varit inne lite på de funderingarna jag också.
Varför finns det inga profeter idag?
Eller ser vi dem inte.
Eller också har Gud nu då gett upp.
Kanske det man nu upptäckt om Einsteins relativitetsteori som man nu bestämt att inte är en teori längre är ett mirakel?

Kan det vara som så att det är svårare att vara profet idag? Människor är de facto mer upplysta nu än för 2000-3000 år sedan.
Citera
2016-02-17, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Ja, du har ju faktiskt inte kallat någon för "äcklig, snarare kallat en handling för "äcklig". Men vissa som lever i en religion, och anser sig tillhöra Guds utvalda på något vis, kan ju ta åt sig av en sådan sak. Men det är deras problem.

ISIS vill slakta alla som inte tror som sunnimuslimer.....JV tror att Gud ska slakta alla som inte blir Jehovas vittnen. Parallellen är uppenbar när det gäller människosyn; "Alla som inte tror om vi förtjänar inte att leva".
Citera
2016-02-17, 19:18
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Om Gud finns....så bryr han sig knappast om religioner. Och om Gud finns....skulle han verkligen låta sig företrädas av den ena eller andra sekten? Det är ju löjligt......och förminskar en eventuell gudom.
Nej Gud om han nu finns skulle inte acceptera att bli beslagtagen och inpackad i en grupp av människor som kallar sig x,y, eller q.
Jag ser alla religioner som en slags Avgudadyrkan.
En som verkligen tror med hjärtat behöver inte tillhöra z,y eller q och framhäva det först.
Du måste vara en x för att ....osv.
Citera
2016-02-17, 19:18
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Kan det vara som så att det är svårare att vara profet idag? Människor är de facto mer upplysta nu än för 2000-3000 år sedan.
Ja eller också är vi en hel hög av profeter.
Citera
2016-02-18, 17:05
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Häftigt det du skriver om gravitationsvågor och vibrationer.
Universum betyder dessutom uni=en och versum=sång, melodi.
Nu börjar vi närma oss nutidens mirakel.
Vi lever i en melodi mina vänner.
Det är väl ändå ett mirakel. Förutom att vi sjunger jävligt falskt just nu.
Men en dag så kanske vi lyssnar på universum =melodin och sjunger fint.
Då har det största miraklet infunnit sig��

Visst, om man väljar perspektivet av högtravande lyrik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in