2016-02-15, 22:48
Medlem
NeutronStars avatar
En polare var i exakt samma sits efter ett utbytesr i USA. Banken kommer inte att driva in skulden, men det finns nackdelar med att inte betala:

-Du kommer aldrig mer kunna beska USA (inget ESTA-inresetillstnd)

-Du svartlistas p USAs motsvarighet till UC och kommer aldrig att kunna anvnda en amerikansk bank, mobiloperatr, frskring, kreditkort eller liknande.
Citera
2016-02-15, 22:50
Medlem
trattfans avatar
Herregud, det r vl bara att betala.
Citera
2016-02-15, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeutronStar

Bullshit! Det dr stmmer inte.
Citera
2016-02-15, 22:57
Bannlyst
Har TS sagt upp sitt konto skriftligen ?
Citera
2016-02-15, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arboga-Conny
Har TS sagt upp sitt konto skriftligen ?

Nope, banken stngde kontot automatiskt efter att jag haft negativt saldo en lngre period.
Citera
2016-02-15, 23:11
Medlem
Citat:
En polare var i exakt samma sits efter ett utbytesr i USA. Banken kommer inte att driva in skulden, men det finns nackdelar med att inte betala:

-Du svartlistas p USAs motsvarighet till UC och kommer aldrig att kunna anvnda en amerikansk bank, mobiloperatr, frskring, kreditkort eller liknande.

Bekymrande om detta r sant. Nr skulle denna svartlistning isfall intrffa? Skickas skulden vidare till ngon amerikansk motsvarighet till kronofogden efter en viss period?
Citera
2016-02-15, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkagAndBone
Bekymrande om detta r sant. Nr skulle denna svartlistning isfall intrffa? Skickas skulden vidare till ngon amerikansk motsvarighet till kronofogden efter en viss period?

Men herregud, det hnder inte fr en skuld p 35 usd, fan va skitndiga alla verkar vara. Hade det rrt sig om 10 000 usd r det en annan sak. Bankerna r dessutom bra p att blsa folket och skattebetalarn s dessa ska fan ha en dildo i rven som straff.
Citera
2016-02-15, 23:40
Medlem
USA r s jvla skit!!

Ge fan i att betala och lt deras jvla skitdollar knulla dem i rven. Det r inte lngt kvar tills USA kraschar...

Svida du inte vill kunna vistas i landet och jobba med mera, d kan det vara bra att hosta upp stlarna, annars tycker jag du ska skita i det!
Citera
2016-02-16, 00:40
Medlem
Skyggedanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peller
[/u][/i][/b]
Rovhal som "walk away" fran sina skulder ska ha det javligt och elandigt. For inte fan vill jag behova betala nagot extra for att tacka upp de forluster dessa as fororsakar.

Spoken like a true Swede. Frsvarar banker och "systemet" in i det sista. Man ska "gra rtt"... zzz... Det r bra att folk kan walk away frn skulder. 7 r finns event med p ditt credit score, sen r du fri ven om du var ett lyxfllan case. Lngivare tar alltid risker, utom i Sverige dr de kan komma efter dig tills du fan r dd. Vill man leva helt utanfr "systemet" gr det ocks bra i USA. Finns service fr de som inte anvnder banker och kreditkort, tillskillnad frn Sverige dr du blir knullad om du inte r med i systemet.
Citera
2016-02-16, 01:56
Medlem
BarryHeros avatar
Jag r i en liknande sits. Jag bodde i USA fram till i juli frra ret och gde bil. Jag ringde till TexasTag 1-2 mnader efter att jag flyttat tillbaka till Europa fr att se om jag hade ngra skulder hos dem, men de hvdade att jag inte hade det. Dock vet jag att jag av misstag kte igenom en vgtull blott ett par dagar innan jag lmnade landet, men det verkar ha rrt sig om en vgtull som drivits av ngon annan. Ingen aning om vad det kan ha varit.

Just den obetalda vgavgiften lr ha legat p mindre n 1 US dollar. Ngot att oroa sig fr? Enligt vad jag har hrt s preskriberas tullavgifterna efter tv r.
Citera
2016-02-16, 02:23
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:

Stmmer inte.

Hade betydligt strre skuld n 35 dollars bde till bank och telefonbolag.

Och reste in I usa och var dr i ngra veckor och detta var inte ens 7 r efter att skulden uppkommit, s skulden behver inte ens preskriberas med andra ord.

En fotnot i mnet; se Louis Ck - being broke. Dr pratar han om att det kostade honom 15 dollars att bara ha 20 dollar p kontot. Efter banken tagit 15 dollars i avgift hade han bara 5 dollars kvar
Citera
2016-02-16, 04:16
Medlem
RyanBroslings avatar
(ej i sverige) har en ven som hade en 'overdraft' -1000 i england och sedan okte hem, banken ringde ett fotal gonger och begarde underskottet men sedan sluta de.

spelar ingen storre roll
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in