2016-02-15, 22:48
Medlem
NeutronStars avatar
En polare var i exakt samma sits efter ett utbytesår i USA. Banken kommer inte att driva in skulden, men det finns nackdelar med att inte betala:

-Du kommer aldrig mer kunna besöka USA (inget ESTA-inresetillstånd)

-Du svartlistas på USAs motsvarighet till UC och kommer aldrig att kunna använda en amerikansk bank, mobiloperatör, försäkring, kreditkort eller liknande.
Citera
2016-02-15, 22:50
Medlem
trattfans avatar
Herregud, det är väl bara att betala.
Citera
2016-02-15, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeutronStar

Bullshit! Det där stämmer inte.
Citera
2016-02-15, 22:57
Bannlyst
Har TS sagt upp sitt konto skriftligen ?
Citera
2016-02-15, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arboga-Conny
Har TS sagt upp sitt konto skriftligen ?

Nope, banken stängde kontot automatiskt efter att jag haft negativt saldo en längre period.
Citera
2016-02-15, 23:11
Medlem
Citat:
En polare var i exakt samma sits efter ett utbytesår i USA. Banken kommer inte att driva in skulden, men det finns nackdelar med att inte betala:

-Du svartlistas på USAs motsvarighet till UC och kommer aldrig att kunna använda en amerikansk bank, mobiloperatör, försäkring, kreditkort eller liknande.

Bekymrande om detta är sant. När skulle denna svartlistning isåfall inträffa? Skickas skulden vidare till någon amerikansk motsvarighet till kronofogden efter en viss period?
Citera
2016-02-15, 23:39
Citat:
Ursprungligen postat av SkagAndBone
Bekymrande om detta är sant. När skulle denna svartlistning isåfall inträffa? Skickas skulden vidare till någon amerikansk motsvarighet till kronofogden efter en viss period?

Men herregud, det händer inte för en skuld på 35 usd, fan va skitnödiga alla verkar vara. Hade det rört sig om 10 000 usd är det en annan sak. Bankerna är dessutom bra på att blåsa folket och skattebetalarn så dessa ska fan ha en dildo i röven som straff.
Citera
2016-02-15, 23:40
Medlem
USA är så jävla skit!!

Ge fan i att betala och låt deras jävla skitdollar knulla dem i röven. Det är inte långt kvar tills USA kraschar...

Såvida du inte vill kunna vistas i landet och jobba med mera, då kan det vara bra att hosta upp stålarna, annars tycker jag du ska skita i det!
Citera
2016-02-16, 00:40
Medlem
Skyggedanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peller
[/u][/i][/b]
Rovhal som "walk away" fran sina skulder ska ha det javligt och elandigt. For inte fan vill jag behova betala nagot extra for att tacka upp de forluster dessa as fororsakar.

Spoken like a true Swede. Försvarar banker och "systemet" in i det sista. Man ska "göra rätt"... zzz... Det är bra att folk kan walk away från skulder. 7 år finns event med på ditt credit score, sen är du fri även om du var ett lyxfällan case. Långivare tar alltid risker, utom i Sverige där de kan komma efter dig tills du fan är död. Vill man leva helt utanför "systemet" går det också bra i USA. Finns service för de som inte använder banker och kreditkort, tillskillnad från Sverige där du blir knullad om du inte är med i systemet.
Citera
2016-02-16, 01:56
Medlem
BarryHeros avatar
Jag är i en liknande sits. Jag bodde i USA fram till i juli förra året och ägde bil. Jag ringde till TexasTag 1-2 månader efter att jag flyttat tillbaka till Europa för att se om jag hade några skulder hos dem, men de hävdade att jag inte hade det. Dock vet jag att jag av misstag åkte igenom en vägtull blott ett par dagar innan jag lämnade landet, men det verkar ha rört sig om en vägtull som drivits av någon annan. Ingen aning om vad det kan ha varit.

Just den obetalda vägavgiften lär ha legat på mindre än 1 US dollar. Något att oroa sig för? Enligt vad jag har hört så preskriberas tullavgifterna efter två år.
Citera
2016-02-16, 02:23
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:

Stämmer inte.

Hade betydligt större skuld än 35 dollars både till bank och telefonbolag.

Och reste in I usa och var där i några veckor och detta var inte ens 7 år efter att skulden uppkommit, så skulden behöver inte ens preskriberas med andra ord.

En fotnot i ämnet; se Louis Ck - being broke. Där pratar han om att det kostade honom 15 dollars att bara ha 20 dollar på kontot. Efter banken tagit 15 dollars i avgift hade han bara 5 dollars kvar
Citera
2016-02-16, 04:16
Medlem
RyanBroslings avatar
(ej i sverige) har en ven som hade en 'overdraft' -£1000 i england och sedan okte hem, banken ringde ett fotal gonger och begarde underskottet men sedan sluta de.

spelar ingen storre roll
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in