• 2
  • 3
2016-02-16, 04:19
Medlem
RyanBroslings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RyanBrosling
(ej i sverige) har en ven som hade en 'overdraft' -1000 i england och sedan okte hem, banken ringde ett fotal gonger och begarde underskottet men sedan sluta de.

spelar ingen storre roll

vill aven papeka att hen oppnade ett nytt konto med samma bank 1 ar senare utan nagon kompliaktion
Citera
2016-02-16, 10:46
Kreditvrdigheten r vl redan krd, s varfr betala verhuvudtaget?
Citera
2016-02-16, 12:57
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyggedans
Spoken like a true Swede. Frsvarar banker och "systemet" in i det sista. Man ska "gra rtt"... zzz... Det r bra att folk kan walk away frn skulder. 7 r finns event med p ditt credit score, sen r du fri ven om du var ett lyxfllan case. Lngivare tar alltid risker, utom i Sverige dr de kan komma efter dig tills du fan r dd. Vill man leva helt utanfr "systemet" gr det ocks bra i USA. Finns service fr de som inte anvnder banker och kreditkort, tillskillnad frn Sverige dr du blir knullad om du inte r med i systemet.

Spoken like a true looser. Visst, vill man leva sitt liv slaggandes p en polares soffa "utanfr systemet" utan mtbara tillgngar r din attityd helt korrekt. r man andra sidan smart s inser man att bankerna SKITER i dig som frsker frmedla ngon tramsig pong genom att skita i skulder osv. DE har allt leverage och kan fucka dig for life, varp du inte kan gra ett skit gentemot dem. S - bttre att spela enligt reglerna och anvnda "systemet" till sin frdel.

Skita i en skuld kan du gra EN gng, sen blir det inga fler ln. Antar att du har maxat din smslns-kvot den livstiden?
Citera
2016-02-16, 13:20
Medlem
Tycker bde peller och mrtowlie verkar upprrda helt i ondan. Det rr sig om smsummor och kommer sannolikt inte pverka SkagAndBone ver huvud taget. Skulden var $35. Knappast att det kommer urholka ngra system eller vara vrt besvret fr banken att driva in skulden.

Som sagt, jag var i samma situation och det var aldrig ngra problem fr mig. Om jag inte missminner mig hade jag dessutom en skatteskuld frsta gngen jag lmnade USA och inte heller det pverkade varken visum eller terresa nsta gng.

Det enda jag varit noga med att betala i tid r bter eftersom de verkligen kan fucka upp tillvaron redan d man frsker lmna landet.
Citera
2016-02-16, 13:47
Medlem
xposures avatar
Eftersom USA r enormt krvande gllande vilka som besker och framfrallt ska bo i landet s hade jag nog faktiskt betalat den rkningen.
Man vet aldrig om du kan f problem fr e sn hr sak.
Det r nd en liten skitsumma.

Min polare fick fortkrningsbter, och polisen som stannade honom sa shr:
"If you don't want pay this, there is really not much we can do since you live in Europe, but just remember that you will never enter this country again."

Nu kanske detta anses som grvre brottslighet, men jag hade nd betalat fr att vara p den skra sidan.
Men visst, om du aldrig tnker beska USA igen s kan du spara drygt 300 spnn.
Citera
2016-02-16, 20:40
Medlem
persona.von.gratas avatar
Jag skulle betala.
Jag har tv egyptiska bekantas-bekanta som var skyldiga Fannie Mae $300 i administrativa avgifter.
Efter att mailvxlingen med kundsupporten urartade, blev mina bekantas-bekanta terroranklagade. Det ena ledde till det andra. Det hela slutade med att USA hotade EU med handelsblockad om Sverige inte gick med p utvisningen.
Jag knner inte till alla smutsiga detaljer, men det var orange overaller, stolpiller, bljor och waterboarding bland annat.
Citera
2016-02-23, 15:27
Medlem
Update:
Beskte min svenska bank och fick hra att det kostar 300 spnn fr en utlandscheck. Personalen rekommenderade mer eller mindre att jag hrde av mig till jnkarna och krvde att f betala ver internet. Sagt och gjort. Frklarade lget fr kundtjnsten och sa att min bank hade slutat med checkar och att jag drfr var tvungen att betala ver internet.

Kundtjnst: Knner du ingen i USA som kan komma in och betala p plats d?
Jag: Nej.
Kundtjnst: Nr kommer du tillbaks till USA d?
Jag: Vet inte, kanske blir en semester om 2-3 r.
Kundtjnst: Okej, men om du har mjlighet fr du grna komma in med pengarna d!

Det var det.
Citera
2016-04-11, 15:07
Medlem
Har ett lite liknande problem som TS. Bodde i Kalifornien och pluggade dr sommaren 2010- sommaren 2011. Hade d ett amerikanskt bankkonto. Hade ven en mobilrkning som drog p autogiro frn kontot. Nr jag skulle flytta hem igen sg jag sjlvklart till att kontot var tmt och hade sagt upp min mobilrkning (trodde jag). Det visade sig att de drog en sista rkning strax efter jag kommit hem och jag hamnade p cirka 30 dollar minus. Detta var inte ngot jag tnkte p nr jag var hemma utan av en slump gick jag in p mitt konto och sg d att de var massa vertraseringsavgifter pga detta, var uppe i cirka 100 dollar d.

Skulle sjlvklart betalt in d tnker jag shr i efterhand men nu gjorde jag inte det. Har sedan dess inte varit inne p min bank och kommer heller inte ihg mina inloggningsuppgifter. Antar att de har stngt ner mitt konto sen lnge men med ett par 100 dollar minus p kontot. Ska nu planera en resa till Texas och r lite orolig ver detta. Vad tror ni?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in