2016-02-14, 12:40
Medlem
Handeldvapens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Jadå vi är överens, Jag har tittat lite noggrannare ändrat mig, och det förefaller vara fronten som klarat sig. Kan det vara så att dom fått sidosladd nära brokanten i paniken sen fortsatt rotera sidledes över kanten så att baken slagit i nått betongfundament på andra sidan. Tror inte ett nedslag i vattnet skulle orsaka så stora skador.
Men herregud...läs tråden innan du kommer med dina analyser.
Det har framkommit att de körde rakt fram, det finns inga bromsspår, inga sladdspår och inga tecken på att de visste vad de gjorde. Bilen har gått rakt ut i intet.
Dessutom blir en bil totalförstörd av ett dylikt fall, precis som du ser. Den har troligtvis gjort en halvvolt och slagit i vattnet med bakdel/tak först.
Jag tycker du ska läsa på lite om olyckan vid Tjörnbron och hur bilarna såg ut då.
Citera
2016-02-14, 12:41
Medlem
emaptis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sibboratorn
Nej eftersom motorn sitter fram så är tyngdpunkten på bilen fram på bilen vilket innebär att dom slår i vattnet med fronten först .
Nej, det är ingen pil från en pilbåge det handlar om, kanske om fallhöjden varit flera hundra meter, inte ens tyngdlagen rår på rörelseenergi.
Citera
2016-02-14, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Jadå vi är överens, Jag har tittat lite noggrannare ändrat mig, och det förefaller vara fronten som klarat sig. Kan det vara så att dom fått sidosladd nära brokanten i paniken sen fortsatt rotera sidledes över kanten så att baken slagit i nått betongfundament på andra sidan. Tror inte ett nedslag i vattnet skulle orsaka så stora skador.
Dom flesta bilar roterar framåt/nedåt med nosen vid luftfärder. Längre luftfärder från höjder brukar sluta på taket.
Har dom då slagit i betongklossen som man ser på filmen med gummibåten så blir nog skadorna ganska lika dom på bilderna.
Citera
2016-02-14, 12:42
Medlem
Handeldvapens avatar
Citat:
Nej eftersom motorn sitter fram så är tyngdpunkten på bilen fram på bilen vilket innebär att dom slår i vattnet med fronten först .
Och du tror att en bil fungerar på samma sätt som en dartpil?
Här är det andra krafter i rörelse...
Citera
2016-02-14, 12:42
Medlem
zeligs avatar
Förlåt, Orkar inte läsa hela tråden... Var bilen på väg från eller till Norrköping?
Citera
2016-02-14, 12:43
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zelig
Förlåt, Orkar inte läsa hela tråden... Var bilen på väg från eller till Norrköping?
Från Norrköping till Arlanda, de hade en spelning bokad i England på lördagen.
Citera
2016-02-14, 12:43
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Eller att fb-rassar slänger sig med antaganden utan att hänvisa någon statistik. Det är åtminstonde en sanning.

Du citerar mig. Menar du att jag är en rasist?

Oavsett vad, det fanns ju en länk presenterad till statistik avseende ursprung och trafikolyckor.
Citera
2016-02-14, 12:44
Medlem
Citat:

Har någon av er i denna tråden läst grundläggande fysik i skolan, du har delvis fel.

Ja bilen har förmodligen en frontmonterad motor och tyngdpunkten ligger fram, Detta gör att bilen sätts i rotation. Bakändan kommer inte falla lika fort som framändan utan kommer vilja fortsätta framåt därav roterar bilen ett halvt varv. Vid tillräcklig hög höjd landar bilen på taket. punkt slut. Läs mitt tidigare inlägg
Citera
2016-02-14, 12:44
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zelig
Det står väl i första inlägget? Men norrut så. Från...
Citera
2016-02-14, 12:45
Bannlyst
http://www.theguardian.com/uk-news/2...m-sweden#img-1

Jag tycker ju att fronten fått största smällen av denna bilden att döma att taket är borta är väl räddningstjänsten som klippt upp antagligen .
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av truthnow56
hur blir det med organen blir det många glada donator sökande nu eller?
Inte en enda eftersom du då tar organ direkt efter döden på sjukhus inte från stela lik på bårhus.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Undrar om de hade bälte verkligen

Bilen helt demolerad och fästpunkterna för bältena kan det inte va mycket kvar av. Inte omöjligt att de använt bilbälte men ändå hamnat utanför.
Senast redigerad av sinmandt 2016-02-14 kl. 12:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in