2016-02-14, 12:34
Bannlyst
En kropp hittades i vattnet utanför bilen, de andra två kropparna var kvar i bilen. En som försökt ta sig ut men drunknat eller?
Citera
2016-02-14, 12:34
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Jadå vi är överens, Jag har tittat lite noggrannare ändrat mig, och det förefaller vara fronten som klarat sig. Kan det vara så att dom fått sidosladd nära brokanten i paniken sen fortsatt rotera sidledes över kanten så att baken slagit i. Tror inte ett nedslag i vattnet skulle orsaka så stora skador.

Ja, eller så landande bilen kanske på ett av de stora betongblock som finns i kanalen som ska hindra båtar från att komma för nära kanten.
Citera
2016-02-14, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sibboratorn
En kropp hittades i vattnet utanför bilen, de andra två kropparna var kvar i bilen. En som försökt ta sig ut men drunknat eller?

Undrar om de hade bälte verkligen
Citera
Medlem
erpers avatar
Citat:
Så ser inte fronter ut på en bil och det vore mycket märkligt om det snurrat ett halvt varv innan nedslag. Nej det är bakluckan du ser som är intakt fronten är helt intryckt.

http://img03.dn.se/remote/d1.dn-stat...igOriginal.jpg
Men är du blind?!
Citera
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Jadå vi är överens, Jag har tittat lite noggrannare ändrat mig, och det förefaller vara fronten som klarat sig. Kan det vara så att dom fått sidosladd nära brokanten i paniken sen fortsatt rotera sidledes över kanten så att baken slagit i nått betongfundament på andra sidan. Tror inte ett nedslag i vattnet skulle orsaka så stora skador.
Bron var ju på väg ner när de kraschade. En inte alltför vild gissning är att fronten klarade höjden men att resten av bilen var för hög och mosades och att bilen sen trillade i vattnet upp och ner. Därför är motorhuven bucklad trots att fronten (alla plast) är hel.
Citera
2016-02-14, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OsynligTejp
Ser du backspegeln på sidan? Backspeglar har vanligtvis glaset bakåt och en kåpa framåt, numer ofta med blinkers integrerat. Backspegeln är på bilden infälld bakåt, vilket dom är konstruerade för med tanke på fotgängare och annat.

Överens så långt?

Då kan vi sluta oss till att motorhuven är i stort sett intakt, bara lite intryckt ovanifrån. Återigen, även den kontruerad för att vika sig lätt för att dämpa islaget vid påkörning av fotgängare. I framkant av huven skymtar hörnet på strålkastaren och framblinkeren. Fronten ser i stort sett oskadd ut. Bakänden däremot är helt jäkla mos, det är det närmast vattnet på bild. Bilen har gissningsvis slagit i med bakände/bakre del av taket mot vattenytan.

Wiren är fäst i höger framhjul i färdriktningen, passagerarsida fram alltså.

Jag tänkte bara bidra med det jag vet. När en vanlig personbil kör ut över en kant kommer den börja rotera framåt på grund av att bilen väger mer fram där motorn sitter.

Vid tillräcklig höjd (vanligt vid broolyckor) så landar alltid bilen på taket, alltså med bakändan först, behövs ingen vidare kärnfysik för att beskriva detta. Dock är det lite annorlunda i alla Hollywoodfilmer vi matas med...
Citera
Medlem
De dog alltså på sin första internationella spelning....

När jag tittat på fejjan osv och ser bilderna på dem, så verkar de vara lite "bad guys" eller ja, lite som myten av rockbandmedlemmar, de ser lagom slitna och härjade ut, sitter med rufsigt hår och ölflaskor i handen osv. På en video så kör en av bandmedlemmarna runt en annan skrattande kille i en kundvagn och man undrar vad för substanser de dragit i sig där....fan medelåldern var väl ändå runt 25 kanske?

Vet inte vad de har för alkoholpolicy i GB, men inte omöjligt att det är slappare regler där. Alkohol i kombination med att vara "cool bandmedlem på sin internationella spelning" kanske gör att man släpper spärrar och snarare tycker det är coolt att med tjutande däck smita förbi en bilkö.
Citera
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sibboratorn

Man kan omöjligt överleva ett sådant fall så det är helt uteslutet.

Att en kropp slungas ur bilen är däremot inte det minsta konstigt.
Citera
Medlem
Frixys avatar
Citat:
Jadå vi är överens, Jag har tittat lite noggrannare ändrat mig, och det förefaller vara fronten som klarat sig. Kan det vara så att dom fått sidosladd nära brokanten i paniken sen fortsatt rotera sidledes över kanten så att baken slagit i nått betongfundament på andra sidan. Tror inte ett nedslag i vattnet skulle orsaka så stora skador.

De körde i bron som var på väg ner. Lite osthyvel. Taket knycklades ihop.
Citera
2016-02-14, 12:37
Medlem
emaptis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Bron var ju på väg ner när de kraschade. En inte alltför vild gissning är att fronten klarade höjden men att resten av bilen var för hög och mosades och att bilen sen trillade i vattnet upp och ner. Därför är motorhuven bucklad trots att fronten (alla plast) är hel.
Mest troligt är dock att den voltade framåt och slog i vattnet med bakluckan före.

Jag minns hur bilarna såg ut som bärgades efter tjörnbron mejades ner, dom var platta som om dom vore körda i en skrotpress.
Citera
2016-02-14, 12:39
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crow2000
Det här hade kunnat förhindras. Det ska inte vara omedelbart dödsstraff på att klanta sig i trafiken. Inte ens för riktigt tröga klantskallar. Några balkar mellan stolparna i bron (eller en hel vägg) som följer med upp skulle förhindra att Darwinawardaspiranter kör över kanten. Nästa gång kan det ju vara någon förare som väntar först i kön som plötsligt blir sjuk och tuppar av med foten på gasen. Inte fan ska det då vara fritt fram att fara ned i kanalen.
Du kan inte skydda idioter mot att göra illa sig själva, med ljus och bommar behövs det inte mer, de kunde lika gärna kört i diket i 140 km/h och dött i den efterföljande kraschen.
Nu lyckades man köra ned i kanalen, en ren bedrift.
Citera
2016-02-14, 12:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av emapti
Mest troligt är dock att den voltade framåt och slog i vattnet med bakluckan före.

Nej eftersom motorn sitter fram så är tyngdpunkten på bilen fram på bilen vilket innebär att dom slår i vattnet med fronten först .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in