2022-10-18, 18:07
Medlem
elbels avatar
Påmindes när jag såg den här olyckan

Bilen lyckas styra undan i den lilla luckan men kör rakt in ändå
Bromsproblem och chock?
https://www.youtube.com/watch?v=ryxDfpLorxU
andra kameran startar efter 10s
Citera
2023-01-10, 08:44
Medlem
olasvenssons avatar
Föraren körde igenom barriären på bron. Sedan fortsatte föraren att köra bilen. Det verkar helknasigt gjort. Frågan är om föraren ens hade körkort? Vem kör igenom en barriär och sedan fortsätter köra? Det normala borde ju vara att stanna bilen efter att ha kört igenom barriären. Barriärer är ju liksom till för att varna.
Citera
2023-01-10, 10:29
Medlem
DennisOlofs avatar
Om det är någon som undrar över denna olycka så rekommenderar jag att titta på dokumentärer eller ett program där man gick igenom händelseförloppet.

Minns inte vilken kanal eller när, finns en del på YT om man letar lite. Står tidigare i tråden om programmet.

En av de mest märkliga bilolyckor i Sverige anser jag, i alla fall de senaste 10åren. Helt obegripligt hur det ens kunde inträffa egentligen, så många saker som blev tokiga i ett så specifikt händelseförlopp. Så många gånger dom kunde stannat eller avbrutit färden men ändå fortsätter man.
Citera
2025-08-11, 16:19
Medlem
Artikel idag i GP:

https://www.gp.se/nyheter/sverige/ro...7-dc203ea7f90f

Känns som ett utvidgat självmord väl?
Citera
2025-08-14, 16:28
Medlem
Hegamons avatar
Varför stannade dom inte när dom körde in i bommarna?
Citera
2025-08-14, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Varför stannade dom inte när dom körde in i bommarna?
Det är ju det ingen vet.
Citera
2025-08-14, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Henke]
Artikel idag i GP:

https://www.gp.se/nyheter/sverige/ro...7-dc203ea7f90f

Känns som ett utvidgat självmord väl?

I så fall snabbt påkommet. Bara några sekunder föraren kunde veta att bron var öppen.
Citera
2025-10-24, 07:56
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Föraren körde igenom barriären på bron. Sedan fortsatte föraren att köra bilen. Det verkar helknasigt gjort. Frågan är om föraren ens hade körkort? Vem kör igenom en barriär och sedan fortsätter köra? Det normala borde ju vara att stanna bilen efter att ha kört igenom barriären. Barriärer är ju liksom till för att varna.
Kan det inte vara så att bilens gaspedal fastnat på något sätt? Eller att föraren fick en stroke? Någon naturlig förklaring finns ju. Känns mer rimligt att något sånt har hänt än att föraren varit en allmänt dålig förare och kört ner i vattnet bara?
Citera
2025-10-25, 11:57
Medlem
Angeliqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Kan det inte vara så att bilens gaspedal fastnat på något sätt? Eller att föraren fick en stroke? Någon naturlig förklaring finns ju. Känns mer rimligt att något sånt har hänt än att föraren varit en allmänt dålig förare och kört ner i vattnet bara?

Fallet är utrett och då utgår jag från att bilvraket är kontrollerat. Föraren/managern är obducerad (inga droger etc har kommunicerats) och en stroke borde ha upptäckts då?

Fallet är ett mysterium.
Citera
2025-10-26, 12:55
Medlem
-GGs avatar
Påbörjades ett räddningsarbete direkt när det skedde eller tog det tid?

Köttigt att alla dog.
Citera
2025-10-26, 21:21
Medlem
Angeliqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Påbörjades ett räddningsarbete direkt när det skedde eller tog det tid?

Köttigt att alla dog.

Det dröjde en stund som jag minns det.

Från första sidan:

Citat:
SVT: Polisen fick initialt in larmet som att det var brobomen som var trasig, väl på plats så kom vittnesmål om hur bilen försvunnit över kanten.

Sedan visste ingen hur många personer man letade efter. Man fann fler med tiden.
Citera
2025-10-27, 19:45
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Fallet är utrett och då utgår jag från att bilvraket är kontrollerat. Föraren/managern är obducerad (inga droger etc har kommunicerats) och en stroke borde ha upptäckts då?

Fallet är ett mysterium.
Hur ska man kunna ta reda på fel i bilen när bilen är skrot?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in