2016-02-14, 15:07
Medlem
Angående bilmodellen finns en "före"-bild på viola beach officiella hemsida (bläddra ner lite):
https://m.facebook.com/violabeachwarrington/

Utan tvekan en Qashqai av senaste snittet. Det ser t.o.m. ut som att bilden är tagen på biluthyrningsområdet på Arlanda med jumbo hostel i bakgrunden. Med största sannolikhet en hyrbil alltså, vilket rimmar bra med vinterhjulen på plåtfälg.
Citera
2016-02-14, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lyckeboby
Jag kom o tänka på ett scenario, att de hade ngt "olämpligt" eller chauffören var påtänd I bilen och var jagade av Polisen I målad eller omålad bil, chauffören fick panik o gasade på.....inget som Polisen vill kännas vid såklart med tanke på de där grabbarna som åkte I plurret vid en annan biljakt om ni kommer ihåg???, Polisen fick ju väldigt mycket skit för det....
Eventuell video kommer man inte se förföljande på då de nog var långt bakom....låter dessa spekulationer helt befängda? och hur kommer sånt fram om det är så???

Precis!

Citat:
Ursprungligen postat av boboboxbox
Snutens fel.

Inlägg #39. Jag visste att det skulle komma.
Kanske har det synts svarta, omärkta helikoptrar i närheten också?
Sådana som inte syns?
Citera
2016-02-14, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lyckeboby
Jag kom o tänka på ett scenario, att de hade ngt "olämpligt" eller chauffören var påtänd I bilen och var jagade av Polisen I målad eller omålad bil, chauffören fick panik o gasade på.....inget som Polisen vill kännas vid såklart med tanke på de där grabbarna som åkte I plurret vid en annan biljakt om ni kommer ihåg???, Polisen fick ju väldigt mycket skit för det....
Eventuell video kommer man inte se förföljande på då de nog var långt bakom....låter dessa spekulationer helt befängda? och hur kommer sånt fram om det är så???

Exakt vad jag tänkte! Dessutom så var det polisbefäl som intervjuades väldigt luddig med detaljer och "vi får utreda om några fel begåtts".
Citera
2016-02-14, 15:12
Medlem
Cliffaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Nej, så här är det:

Sannolikheten för att både gas och broms faller ur samtidigt är inte speciellt hög. Det kan ju kanske hända men även de nyaste bilarna har väl fortfarande hydraulisk koppling mellan bromspedalen och bromsoken även om gasen styrs elektroniskt?

Det betyder alltså att två från varandra skilda system som bygger på helt olika tekniker behöver totalfallera samtidigt.
Citera
2016-02-14, 15:13
Medlem
emaptis avatar
Nissan Q, det är väl en så pass modern bil att den är helt styrd med Drive By Wire? I så fall, Nissans kvalitet och svensk vinter...

Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Enda säkra som faktiskt också blev fallet var från start att det inte var svenskar. Mest förvånande om det skulle rört sig om 5 svennar i Sverige...
Jo, det har nog ett samband med att svenskar lär genomgå en körkortsutbildning innan dom sätter sig bakom ratten.
Citera
2016-02-14, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jellybear
Angående bilmodellen finns en "före"-bild på viola beach officiella hemsida (bläddra ner lite):
https://m.facebook.com/violabeachwarrington/

Utan tvekan en Qashqai av senaste snittet. Det ser t.o.m. ut som att bilden är tagen på biluthyrningsområdet på Arlanda med jumbo hostel i bakgrunden. Med största sannolikhet en hyrbil alltså, vilket rimmar bra med vinterhjulen på plåtfälg.

Som sagts vid upprepade tillfällen. Läs tråden gärna innan inlägg. Vilken bil det gäller framgick redan igår. Även konstaterandet av vinterhjul på plåtfälgar. Suck.
Citera
2016-02-14, 15:16
Medlem
Ducadreams avatar
Det var tydligen en brittisk popgrupp som var de som dog. Det är så bizzart.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22262650.ab
Citera
2016-02-14, 15:20
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dial999
Tror ändå på farthållare/halvsovit/överraskats. Från Norrköping till Södertälje tar det ca 1 tim 20 min. Lätt att slumra till under den tiden mitt i natten och efter framträdande. Sen tror jag inte en britt kanske är uppmärksam på vårt vinterväglag. Varför bromsade han inte är också frågan?

Ja, det är mycket märkligt. Visst slumra till, men vi pratar enligt initierade källor om hundratals meter, blinkande lampor över tusen meter innan olycksplatsen. Det är en lång sväng och jag vill minnas att vägbanan inte är helt jämn utan att det guppar lite. Slumra, tveksamt egentligen.

Det hela är mycket märkligt.

Hur ofta senaste 50 åren har man läst om popband som missar en broöppning och förolyckas?
Hur ofta läser man om invandrare, framför allt MENA, som vansinneskör och visar noll respekt för trafikreglerna?

Men visst nästa gång det sker dödsfall efter en vansinneskörning kan vi ju gissa på fem taikonauter. och för de vänstertomtar utbildade i kravlösa flumskolan som tror jag är en raljerande rasist:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Rymdfarare

Citat:
Frågetävling vid nästa trafikolycka utanför Slöddertälje där vansinneskörning leder till dödlig utgång. Vilka satt i bilen?

1. Fem MENA-män
X. Fyra medlemmar ur ett brittiskt popband samt manager
2. Fem taikonauter.

Citera
2016-02-14, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cliffak
Sannolikheten för att både gas och broms faller ur samtidigt är inte speciellt hög. Det kan ju kanske hända men även de nyaste bilarna har väl fortfarande hydraulisk koppling mellan bromspedalen och bromsoken även om gasen styrs elektroniskt?

Det betyder alltså att två från varandra skilda system som bygger på helt olika tekniker behöver totalfallera samtidigt.

Gas ELLER broms. Eller nåt annat fel på bilen. Den skickliga manövreringen i ett trångt utrymme tyder på att föraren var medveten och gjorde sitt bästa för att undvika krockar.
Citera
2016-02-14, 15:22
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArseneLupin
Bilen körde längst till vänster.
Det har du ingen djävla aning om ifall du inte var där för det framgår då verkligen inte av några vittnesmål. Att den körde till vänster genom den första bommen råder det ingen tvekan om, du och jag diskuterar ju nu det sista paret bommar som är omedelbart före bron och där kan den ha klippt den högra bommen. Du vet, bilar brukar ju ha ratt, en sån där rund grej som gör att de kan svänga...

Citat:
Ursprungligen postat av ArseneLupin
Lyssnade du på vad han sa, eller läste du bara. Här är ett till vittnesmål: http://lt.se/nyheter/sodertalje/1.35...nattens-olycka

En bom var trasig, så då måste den andra ha varit uppe. Jag påstår inte att olyckan inte skulle ha inträffat om den var nere också, men dubbla bommar används just för att höja säkerheten.
Att de säger bommen i singular behöver inte betyda att det bara var en bom som kördes sönder, du kanske har upptäckt att folk kan uttrycka sig slarvigt och ofullständigt ibland, ungefär som när man länkar bilder som inte säger det de förväntas säga.

Visa en bild där man ser att båda de främre bommarna var hela närmsta tiden efter olyckan eller ett vittnesmål som uttryckligen säger att de inte var nedfällda, annars har vi inget att snacka om mer i den frågan. Trafikverket har i alla fall sagt att det inte var något fel på skyddsanordningarna.

Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Det var tydligen en brittisk popgrupp som var de som dog. Det är så bizzart.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22262650.ab
Åh fan, verkligen??? Det var sådär 12 timmar sedan det kom fram och har ältats i hundratals inlägg redan.
Senast redigerad av skunkjobb 2016-02-14 kl. 15:24.
Citera
2016-02-14, 15:23
Medlem
Har läst inlägg på Twitter där folk från UK skriver RIP osv och beklagat olyckan men absolut ingenting negativt om Sverige. Brittiska tidningar skriver också att det fanns 2 bommar, blinkande ljus och att andra bilar stod parkerade och väntade på att få köra över och att polisen var på plats efter ca 5 minuter. Det nämns också att backspegeln på en taxi körts av när bilen med engelsmännen passerade den stillastående taxibilen innan bommarna.

En svennebanan skriver då på svenska på Twitter att det känns som att halva Storbritannien hatar Sverige.
Säger en del om den mentalitet som finns bland en del svenskar. Inte en rad med kritik har jag lyckats hitta mot Sverige från nån engelsktalande om olyckan men ändå känner en svensk på det här sättet.
Vad är det för fel på svenskar egentligen ?
Allt negativt som händer inom Sveriges gränser kan skyllas på svenskar ?
Att vi är ett landet med snö och is på vägarna på vintern är vårt fel för att inte tala om att vi har högertrafik och broar som fälls upp eller höjs mitt i natten något som bilkörande främlingar inte kan förutse.
Senast redigerad av OLDDEAR 2016-02-14 kl. 15:59.
Citera
2016-02-14, 15:24
Medlem
GilGrissom82s avatar
Från The Guardian http://www.theguardian.com/uk-news/2...ockholm-sweden

Oerhört tragisk olycka
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem