2016-02-13, 21:26
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teknikfreak
Fem asylsökande ungdomar utan anhöriga i landet som knyckt en bil på fyllan och är ute på joyride på för dom okända vägar känns som en rimlig förklaring?

Känns väl lite väl effektivt av svenska polisen att ha redan identifierat dem och kontaktat deras anhöriga, om det skulle vara fem asylsökande ungdomar utan anhöriga i Sverige? Speciellt om det är "ensamkommande barn" som ljuger om sin ålder och inte har identitetspapper?
Citera
2016-02-13, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fimejl
Fel där. Hjärtat är fäst i ryggen. Och aortan slits loss vid en sån smäll. Oavsett bälte eller inte.
vimlar av människor som är i hyfsat skick efter rejäla krockar tack vare bilbälte och airbags mm så, nej.
Citera
2016-02-13, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Känns väl lite väl effektivt av svenska polisen att ha redan identifierat dem och kontaktat deras anhöriga, om det skulle vara fem asylsökande ungdomar utan anhöriga i Sverige? Speciellt om det är "ensamkommande barn" som ljuger om sin ålder och inte har identitetspapper?
de anhöriga kan ju vara gode män eller personal tex.
Citera
2016-02-13, 21:34
Bannlyst
hur fortgick händelseförloppet?
Citera
2016-02-13, 21:36
Medlem
Europes avatar
Tråden är lite lång, så jag undrar om det har nämnts något om hur och när polisen identifierade personerna i bilen? Samt om det var genom att kontrollera ägaren till bilen som de visste att det måste vara fler än man hade dittills hittat? För hur fick polisen reda på hur många som borde ha suttit i bilen (jag tvivlar på att ögonvittnen hann räkna dem eller ens se dem)? Alternativt att de fann identitetshandlingar på de redan funna och därmed på något sätt (genom anhöriga?) fick reda på att fler ska ha funnits i bilen? Jag har väl inte missförstått det, när det verkade som man inte hade den informationen i början av sökningen?
Citera
2016-02-13, 21:37
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Svenskar? Knappast. Fulla flyktingar på väg till stan för att skaffa "svennehora". Ingen större förlust för svenska samhället att vi slapp dessa "sköna juveler". Ett antal våldtäkter, rån mot guldbutiker och 5X50 års socialbidrag som vi nu slipper betala för...
De kör knappast en nyare Nissan.
Citera
2016-02-13, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende

En fattigmans-SUV tycker jag känns lite som den stereotypiska bilen för smågangsters.
Citera
2016-02-13, 21:42
Medlem
Bushsweedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teknikfreak
Fem asylsökande ungdomar utan anhöriga i landet som knyckt en bil på fyllan och är ute på joyride på för dom okända vägar känns som en rimlig förklaring?

Ju längre tid det går utan ett knyst om namn, inga spår efter sörjande varken på plats eller på nätet, detta trots att det rör sig om 5 yngre män vilka ju i normalfallet torde ha en mindre armé av sörjande vänner och familjemedlemmar, desto mer ger jag mig fan på att du har rätt.

5 ensamkommande vuxna barn som "försvunnit" direkt efter placering på boende vilket ju tydligen inte hör till ovanligheterna nu för tiden, sedan lever kriminellt kalabalik-liv, snor en bil och kör ihjäl sig eftersom man inte har en aning om vad trafikvett och regler är.

Förklarar också varför polisen inte heller verkar ha koll på vilka de döda är.

Detta lär bli en bomb i media om ett scenario likt ovan utspelat sig..
Citera
2016-02-13, 21:43
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nosaint
de anhöriga kan ju vara gode män eller personal tex.

Det kanske du har rätt i, även om det i mina öron låter som felanvändning av begreppet "anhörig". Det jag i första hand undrar över är att man i början av sökningen inte verkar ha vetat hur många som var i bilen, men verkar sedan ha fått reda på det innan de hade funnit alla. Jag undrar så klart över om någon har gett polisen uppgifter om hur många som lär ha åkt i bilen. Skulle samtliga framlidna män vara från t.ex. samma asylboende, så skulle det förvisso förklara varför man fick reda på så pass säkert hur många som befann sig i bilen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
En fattigmans-SUV tycker jag känns lite som den stereotypiska bilen för smågangsters.
Eller pensionärer. I så fall är bilen stulen, men jag tror på din teori...
Citera
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende

Precis! Troligare nått kompisgäng på fyllan där föraren skulle spela Tarzan och hade ihjäl allihop.
Citera
2016-02-13, 21:44
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Jo men det kräver för mycket pengar för Menafolkdt från Syrien så nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in