Citat:
Ursprungligen postat av
empoisonne
Alla är vi olika. Jag tycker att det är snudd på psykfallsvarning att förvänta sig seriositet på dejtingstadiet när saken ens inte har diskuterats.
Man ska för all del känna till sitt eget värde. Men jag är mycket väl medveten om att jag inte är den enda kvinnan i världen. Så länge man inte diskuterar saken och utlovar varandra exklusivitet så är var och en fri att göra som man själv vill. Nu pratar vi alltså på dejtingstadiet. Har man tagit beslutet att man är ett par men ändå inte har diskuterat exklusivitet så får man nog lov att säga att det goes without saying.
Men så länge man endast dejtar och inte har utlovat något så är det tramsiga jävla prinsessfasoner att tro att man ensam ska få all uppmärksamhet.
Jag förväntar mig inte seriositet på dejtingstadiet. Jag förväntar mig att personen är respektfull och ärlig med att den träffar andra så jag slipper vara en av de som den eventuellt väljer på. Jag är alltid exklusiv i KK relationer också, antar det är psykopatvarning på det också. "Du vill inte få sjukdomar och knulla där någon vart dagen innan? OMG psykopat!!!" eller?
Ja, alla är fria att göra som dom vill. Så även jag. Jag vill inte avgöra om man är ett par eller inte på dejtingstadiet men jag tänker inte vara en av flera som personen "väljer ifrån" vill dom ha en grupp och sedan peka på någon och säga "han kysser bäst och knullar bra och hans jobb är spännande nog" så är det ingen jag vill ha iaf.
Jag tycker det är lika mycket prinsessfasoner att tro att man ska vara trogen när man väl ingår en relation. Varför ska man vara det? bara för at man knullar andra så betyder inte den man är tillsammans med mindre, eller?
Antar att du tycker att det är helt okej om mannen du dejtar helt plötsligt börjar dejta och knulla med andra? Menar det är lugnt och så? Säg att ni dejtat i någon månad eller två sedan börjar han ligga runt med andra och du stannar alltså kvar och dejtar vidare? Det kallar jag självskadebeteende.