2005-11-17, 21:47
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorelai
Vilken eller vilka delar av dig vill du ska tas på allvar?

Det är svårare än folk generellt tror att bli galen. Det är också betydligt hemskare än människor är förmögna att förstå att befinna sig i en situation där personligheten för en ovisst lång period är stadd i upplösning. Det, min lilla vän, är ren och skär skräck.

Jag betvivlar inte att du känner existentiell ångest. Inte heller tvivlar jag på att du är en grubblande och på alla de sätt en tänkande individ.

Du är dock inte, så som jag bedömer det, i färd med att debutera som schizofren paranoiker. Du förstår ... en person som håller på att sönderfalla psykiskt saknar möjlighet att uppdatera andra om saken på det sätt du har lyckats med här. Det är en skärseld. En alltigenom mycket skrämmande upplevelse. Det är något som gör den det drabbar mycket upptagen och ofta mycket, mycket rädd.

Skulle ditt påstådda psykosgenombrott varit just ett psykosgenombrott så hade du inte samtidigt kunnat ge modetips eller glatt glappa på FB-chatten. Det funkar inte så, förstår du. Inte alls. Och Charlie, säkert är du intelligent (i alla fall för en sjuttonåring), och säkert har du också genomgått besvärliga saker i ditt liv - jag tvivlar inte alls på det ... men det här är inte vägen till problemlösning. Det här blir bara för dumt. Alldeles för dumt.

Jag håller med TD om att tråden bör låsas.
Jag antar att du varit i exakt samma position.

Jag har bett om att få tråden låst nu.
Så dra åt helvete allihop.
Medlem
M2ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
Nej, jag skiter inte i denna tråden! Men kräv inte av mig att jag skall agera som någon psykolog/psykiater/kurator! Det har jag ingen som helst utbildning till!

Det enda jag gör är att rensa tråden så gott jag kan, med bl.a "WORD-poster", kränkande o provocerande inlägg!!!
Var det inte du som varnade för en stund sen om stängning, om det inte övergick från chat till 'diskussionsinlägg'?

Har du inte fått nog med bevis eller har du kalla fötter?
Medlem
Lorelais avatar
Citat:
Nej, jag skiter inte i denna tråden! Men kräv inte av mig att jag skall agera som någon psykolog/psykiater/kurator! Det har jag ingen som helst utbildning till!

Det enda jag gör är att rensa tråden så gott jag kan, med bl.a "WORD-poster", kränkande o provocerande inlägg!!!

Du borde låsa den. Den saknar diskussionsunderlag i sin nuvarande utformning. Det är dags att blåsa faran över. Möjligen har CharlieR potential för att bli galen, hon är ju sannerligen ganska oskyddad och inte särskilt rädd om sig själv, men det kommer inte att hända nu. Läs tråden. Kolla chatten. Läs hennes andra inlägg.
2005-11-17, 21:49
Medlem
H.E.L.s avatar
R.i.p.
2005-11-17, 21:50
Medlem
Smockads avatar
Citat:

Du menar inlägg i stil med Den enda kommentaren jag har till dig - liksom alla andra män i övre medelåldern som med lite framgång raggat på mig - är att du, om någon, borde vara glad över att du har fjortisarna tillgängliga.
Gå och lek med din minderåriga flickvän, förstör henne inte till den grad vissa andra gjorts sönder bara.

Nej förresten, det fick ju vara kvar, så det var varken kränkande, provocerande eller off topic. Eller var det så att det skrevs av rätt person?
2005-11-17, 21:51
Medlem
Lutass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Jag antar att du varit i exakt samma position.

Jag har bett om att få tråden låst nu.
Så dra åt helvete allihop.
Tack för det.
2005-11-17, 21:53
Medlem
Smockads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lutas
Tack för det.
Ja, då går det väl att få den låst. På begäran. Om man är rätt person.
2005-11-17, 21:53
Jo, och härmed avslutar vi denna tråd!

Ev. synpunkter tas via PM till mig!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in