2005-11-15, 00:33
Medlem
HoChiMinhs avatar
Citat:
Ska jag gå till en psykolog och säga att jag är rädd för att jag inte tror att han existerar och inte litar på mina egna intryck?

Tja... det är väl det folk brukar göra?
2005-11-15, 00:34
Medlem
Maeglins avatar
Ta inte illa upp av vad andra användare skriver. Det här är bara ett forum och de känner inte dig!

Sådana där saker ska som att folk pikar dig ska du just nu bara lägga åt sidan.
2005-11-15, 00:34
Medlem
LadyTieras avatar
Nå, Charlie må framstå som uppmärksamhetskrävande men hon har mig veterligen aldrig ljugit eller framställt sig som någon annan än den hon är, något jag respekterar.

För att gå ontopic så; känns det ohanterbart så skulle jag också vända mig till en doktor, annars så skulle jag försöka ta stöd av mina vänner och de som fanns till för mig.
2005-11-15, 00:36
Medlem
Lukesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Jag tror inte att du förstår hur illa det där gör mig.
Att du vågar skriva här! Vet du inte att det är JAG som övervakar dig, styr dina tankar och talar till dig från TV:n?

Nej skämt åsido, jag har följt dina inlägg här ett tag och tycker bara att de är tröttsamma. Minns när du satt i drogforumet och ville bli en total junkie. Det är så att dina inlägg får en fjortonårings skimmer över dem, ett slags egoistiskt skimmer. Ta det hur du vill. Hade du verkligen behövt hjälp hade du uppsökt ungdomspsyk, inte suttit i ett forum som FB och beklagat dig. Skulle du mot förmodan ha de tusentals problem du menar att du har så är mitt enda råd till dig att ringa din vårdcentral för remiss till ungdomspsyk.
2005-11-15, 00:36
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daddy Dajmkryzz
Eh...hur har du insett det där?
Jag försökte visa att jag inte riktigt förstår. Det är som att det helt plötsligt bara är så självklart!
2005-11-15, 00:37
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
Nå, Charlie må framstå som uppmärksamhetskrävande men hon har mig veterligen aldrig ljugit eller framställt sig som någon annan än den hon är, något jag respekterar.

För att gå ontopic så; känns det ohanterbart så skulle jag också vända mig till en doktor, annars så skulle jag försöka ta stöd av mina vänner och de som fanns till för mig.
Jag litar inte på mina vänner. Jag tror att de kollar mig.
2005-11-15, 00:38
Medlem
Maeglins avatar
Det betyder inte per automatik att man är psyco bara för att man behöver prata med någon, Charlie. Tråkigt att du mår dåligt och jag håller med LT om att du borde gå någonstans och prata.

Går du i skolan? Det finns väl kuratorer på gymnasienivå? Om inte vill du att jag postar någon lämplig mottagning i tråden? Vill minnas att du skrivit någonstans att du kommer från stockholmstrakten?

EDIT:
LUKESTER.
Det är inte så att man skrattar hela vägen till BUP om man en gång måste ta sig dit.
Om Charlie nu, precis som hon skriver, i nuläget inte orkar ta i det här själv, så är det lämpligt att hon pratar med en psykolog. Tyvärr tror medelsvensson att om man går till en psykolog så är man automatiskt dum i huvudet men det är inte så enkelt.

Det är väldigt, vä'ldigt jobbigt att ta det steget att ringa dom om man upplever det som om man inte kan hämta styrka i sig själv för att må och dessutom börjar bete sig själv på ett sätt som skrämmer en..

Ta det lite lugnt nu för fan.
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Jag litar inte på mina vänner. Jag tror att de kollar mig.
Då får du lita på dig själv, men är de verkligen dina vänner om du inte kan lita på dom?
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lukester
Att du vågar skriva här! Vet du inte att det är JAG som övervakar dig, styr dina tankar och talar till dig från TV:n?

Nej skämt åsido, jag har följt dina inlägg här ett tag och tycker bara att de är tröttsamma. Minns när du satt i drogforumet och ville bli en total junkie. Det är så att dina inlägg får en fjortonårings skimmer över dem, ett slags egoistiskt skimmer. Ta det hur du vill. Hade du verkligen behövt hjälp hade du uppsökt ungdomspsyk, inte suttit i ett forum som FB och beklagat dig. Skulle du mot förmodan ha de tusentals problem du menar att du har så är mitt enda råd till dig att ringa din vårdcentral för remiss till ungdomspsyk.
Jag har stått i kö. Men sedan flyttade jag till Stockholm.
Snälla ta och lägg av.
Och ni som skriver "word" kan bara dra åt helvete. Ni behöver inte ta mig på allvar, men gör ni inte det så behöver ni inte skriva här.
2005-11-15, 00:39
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maeglin
Det betyder inte per automatik att man är psyco bara för att man behöver prata med någon, Charlie. Tråkigt att du mår dåligt och jag håller med LT om att du borde gå någonstans och prata.

Går du i skolan? Det finns väl kuratorer på gymnasienivå? Om inte vill du att jag postar någon lämplig mottagning i tråden? Vill minnas att du skrivit någonstans att du kommer från stockholmstrakten?
De tar en inte på allvar. Skolkuratorer är inte riktiga människor. De är till för att hålla koll på eleverna.
Jag måste till privatpsykolog.
2005-11-15, 00:40
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
Då får du lita på dig själv, men är de verkligen dina vänner om du inte kan lita på dom?
Det är inte det. Jag kan bara inte lita på människor.
2005-11-15, 00:41
Medlem
Lukesters avatar
Citat:
Jag har stått i kö. Men sedan flyttade jag till Stockholm.
Snälla ta och lägg av.
Och ni som skriver "word" kan bara dra åt helvete. Ni behöver inte ta mig på allvar, men gör ni inte det så behöver ni inte skriva här.
Om det var verkligt akut hade din läkare insett det och skickat "akutremiss" till psyket. Jag vet, "been there, done that".

Hursomhelst, eftersom jag inte tar dig på allvar det minsta, så slutar jag min harang här! Ni som inte följt henne innan får väl tro på henne.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in