Flashback bygger pepparkakshus!
2005-11-15, 02:39
Medlem
202walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Måste man vara tuffast, mest cynisk och tro det sämsta om alla?

Nej, det måste man verkligen inte. Det är någonting som jag lärt mig är en förutsättning inom det yrke som jag utbildar mig till. Samtidigt är det ju omöjligt att göra en bedömning av en person utan att väga in omständigheter runt om personen.

Eftersom varken du eller jag är utbildade i psykologi så kan man antingen vara tyst eller bygga sina åsikter på erfarenheter. Av min erfarenheter att döma så tror jag absolut att det är uppmärksamhetsproblemet som är faran. Vissa mönster känner man igen väldigt väl. Det som jag vet har fungerat innan är att man inte ger personen den uppmärksamhet som personen kräver och att hon/han får lära sig att man inte kan stå i centum jämt.
2005-11-15, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnäHunDeN
Aha! Problemen började efter dessa böcker?
Jag har också problem med Så talade Zarathustra.. jag läste aldrig ut skiten, orkade inte. Riktigt deprimerande faktiskt. Men så gick det som det gick för Nietsche också.
Skit i Nietsche, är ni ner så läs något ni vet ni tycker om istället.
2005-11-15, 02:40
Medlem
Lukesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chigaran
Föreslår du att jag ska springa tvärs över Sthlm?
Är det inte längre?? Jag hade tveklöst rest runt halva jordklotet för en syster som är psykiskt sjuk och i desperat behov av hjälp!
Medlem
ReNus avatar
Citat:
Jag sitter kvar där jag är, oroar arslet av mig, ber till gud utan någon som helst möjlighet, tyvärr, att ta mig till Challe. Och f.ö. så vill hon inte ha besök det kanske låter konstigt i era ögon men jag respekterar henns önskan

Du finner det inte alls märkligt att din syster väljer FB kl 0200 en måndagsnatt som kommunikationsmedel med dig, hennes enda närstående(om jag fattar rätt)?

Ring människan...
Medlem
Maeglins avatar
Citat:

Taxi? Det är måndagskväll så du lär knappast få vänta i kö.
Men jag förstår att du känner dig villrådig när hon inte vill ha dig där.
Medlem
202walkers avatar
Citat:

Jag skulle som sagt åkt från Lund till GBG. Nu. Taxi om det var enda möjligheten.
Medlem
CharlieRs avatar
Men jävla fitta! Jag vill inte ha någon här jämte mig! Jag vill inte prata med någon jag känner!
Medlem
ReNus avatar
Citat:

Taxi?
2005-11-15, 02:41
Medlem
Chigarans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lukester
Är det inte längre?? Jag hade tveklöst rest runt halva jordklotet för en syster som är psykiskt sjuk och i desperat behov av hjälp!
Hur fan ska jag kunna resa då? Tunnelbanestationen är stängd. Taxi-bilar vågar sig inte hit så här sent.
Jag har inget körkort
Men det handlar inte ens om mig
Medlem
CharlieRs avatar
Sluta diskutera hur någon ska ta sig till mig. Ingen vet exakt vart jag bor och jag har dessutom hemlig adress.
Medlem
Chigarans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Men jävla fitta! Jag vill inte ha någon här jämte mig! Jag vill inte prata med någon jag känner!
Och det är därför jag inte tänker komma dit.
2005-11-15, 02:43
Medlem
ReNus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Sluta diskutera hur någon ska ta sig till mig. Ingen vet exakt vart jag bor och jag har dessutom hemlig adress.

Va?

Är detta fakta eller en del av din..."sjukdom"?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in