2023-08-30, 17:02
Bannlyst
Såg en pundare sitta på pendeltåget en gång när jag var på besök i Stockholm och äta en gul melon med en liten, men också väldigt vass kniv. Tror det var en kräftkniv faktiskt.

Var lite obehagligt faktiskt!
Citera
2023-08-30, 17:39
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krypavstand
Varför gjorde han så?

Det fick jag aldrig riktigt reda på, men någon påstod att det handlade om att han slagit vad med någon om att gå omkring i en trasmatta tills hans gått ut gymnasiet.
Citera
2023-08-30, 17:49
Medlem
Jobbar runt centralen Stockholm...
Sett flera gånger hemlösa bara typ gå rakt fram helt plötsligt bara kissa bajsa mitt bland folk..
Citera
2023-08-30, 17:58
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Minns en snubbe gymnasiet som var klädde sig i en matta ett helt år. Han hade alltså en vanligt trasmatta på sig, i vilken han gjort ett hål så att huvudet stack ut.
Vem vet han hade kanske Clintan-komplex.
En poncho byggd på en trasmatta, måste vara en äktsvensk poncho!

-Måste bara sticka in en aturlig följdfråga:
Bar han överhuvud något under mattan/ponchon eller körde han commando?
Senast redigerad av borriz 2023-08-30 kl. 18:02.
Citera
2023-08-30, 18:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Det fick jag aldrig riktigt reda på, men någon påstod att det handlade om att han slagit vad med någon om att gå omkring i en trasmatta tills hans gått ut gymnasiet.

Ok 🤣

Var det på 70-talet eller 80?
Citera
2023-08-30, 21:11
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Vem vet han hade kanske Clintan-komplex.
En poncho byggd på en trasmatta, måste vara en äktsvensk poncho!

-Måste bara sticka in en aturlig följdfråga:
Bar han överhuvud något under mattan/ponchon eller körde han commando?

Han bar jeans om inte jag minns fel!

Citat:
Ursprungligen postat av Krypavstand
Ok 🤣

Var det på 70-talet eller 80?

1991!
Citera
2023-08-30, 23:51
Bannlyst
En annan gång när jag var i Stockholm och hade hälsat på en vän var jag på väg till tunnelbanan.

Jag tror det var en lördag, det var sent iaf.

På väg dit kommer vad jag tror var en prostituerad fram och frågar om jag vill köra tvåan.

Tackade nej och gick vidare bara.
Citera
2023-08-30, 23:59
Medlem
4kingaceholes avatar
Minns en händelse från min ungdom. Jag och två polare skulle försöka ta oss in på vår lokala krog för första gången, vi var 17 år. Vi tog en chansning och gick dit tidigt på kvällen och beställde mat och fick då beställa öl till maten utan att de frågade om leg.

Vi fortsatte att dricka bärs när plötsligt 3 äldre killar som var ökända i området kom in helt bänga på vad jag tror var roppar som var poppis då. En av de anställda / vakt vägrade släppa in dom och det blev tjafs när plötsligt en av killarna drar kniv och hugger vakten i magen.

Killarna tar sig då in på krogen medans vakten segnar ihop och det blir kaos. Kocken kommer utspringades från köket med en stor kökskniv och de lokala stammisarna börjar ta upp barstolar och veva. Det flyger ciggfat och glas överallt som en gammal westernfilm. Vi får ducka och sicksacka ut från krogen för att inte bli colatteral damage typ.

Det var första gången vi var på krogen och trodde att det var så det brukar gå till haha.
Citera
2023-08-31, 01:06
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever
donald trump blev vald till president!

Det sjukaste jag sett och upplevt!
Att alla katastrofer och kollapser med krig och elände som skulle inträffa med Trump vid rodret istället hände när Biden tog över är nog det sjukaste någonsin!
Citera
2023-08-31, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Att alla katastrofer och kollapser med krig och elände som skulle inträffa med Trump vid rodret istället hände när Biden tog över är nog det sjukaste någonsin!

Inget slår att trumpen blev president!!!!!!
Citera
2023-08-31, 11:47
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp

Detta tog jag upp med min kära familj men nej nej, det var en tillfällighet bara enligt dom
Citera
2023-08-31, 17:37
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4kingacehole
Det var första gången vi var på krogen och trodde att det var så det brukar gå till haha.

Hähä! Blev ni besvikna när ni gick ut näsa gång och det gick lugnare till?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in